ریپورتاژ

ویزا تحصیلی آمریکا و ویزا کانادا را از چه طریق دریافت کنیم؟

این مطلب مختص سه موضوع مهم است که دو مورد از آنها در مورد ویزا و دیگری در مورد یکی از دانشگاه ها است. امروز در مورد ویزا کانادا، ویزا تحصیلی آمریکا و دانشگاه ویندزور حرف میزنیم تا یک پس زمینه ای از این موارد به دست آورید.

ویزا تحصیلی آمریکا و ویزا کانادا را از چه طریق دریافت کنیم؟

ویزا کانادا

ویزای مشاغل ماهر کانادا

تاجران ماهر ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای اقامت دائم تحت رده مشاغل ماهر فدرال باشند. برای واجد شرایط شدن تحت رده مشاغل ماهر فدرال، متقاضیان، از جمله معیارهای دیگر، باید:

  • حداقل دو سال تجربه کاری در یک حرفه ماهر در پنج سال قبل از ارائه درخواست اقامت دائم؛
  • داشتن پیشنهاد استخدام تمام وقت در یک حرفه ماهر، برای مجموع حداقل یک سال، یا داشتن گواهی صلاحیت در یک حرفه ماهر صادر شده توسط یک سازمان استانی یا منطقه ای کانادا؛
  • متقاضیان باید حداقل شرایط زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند.

اکسپرس اینتری

اگر متقاضی دارای معیارهای برنامه تجارت ماهر فدرال باشد، ملزم به ارائه درخواست تحت سیستم اکسپرس اینتری است. متقاضیان واجد شرایط در مجموعه ای از متقاضیان قرار می گیرند (به همراه متقاضیان کارگر ماهر فدرال و متقاضیان کلاس تجربه کانادایی) و CIC ارزیابی امتیاز را تحت شبکه سیستم رتبه بندی جامع تکمیل می کند.

بر اساس فاکتورهای زیر به متقاضیان امتیاز تعلق می گیرد:

  • سن
  • تحصیلات
  • سابقه کار (کانادایی و خارجی)
  • توانایی زبان (انگلیسی و/یا فرانسوی)
  • استخدام ترتیب داده شده

متقاضیان به ترتیب امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی رتبه بندی می شوند و از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند برای درخواست اقامت دائم دعوت خواهند شد. متقاضیان ممکن است به مدت ۱۲ ماه در استخر اکسپرس اینتری بمانند و CIC متقاضیان را در طول سال انتخاب خواهد کرد.

متقاضیان موفق تحت رده مشاغل ماهر واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا خواهند بود که به متقاضی و اعضای خانواده همراه آنها اجازه می دهد در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنند. با این حال، متقاضیانی که مایل به اقامت در کبک هستند باید تحت برنامه مهاجرت کبک اقدام کنند. اگر واجد شرایط دریافت اقامت دائم در دسته مشاغل ماهر نیستید، ممکن است گزینه های ویزا دیگری برای شما وجود داشته باشد.

ویزا تحصیلی آمریکا

اگر می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید و شهروند ایالات متحده نیستید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. درخواست برای ویزای دانشجویی ایالات متحده می تواند یک پروسه طولانی باشد، بنابراین مطمئن شوید که از قبل آماده سازی را شروع کرده اید – حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره. معمولا چندین مرحله برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد. این مراحل در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده متفاوت است، بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری را که قصد درخواست آن را دارید، ببینید.

ویزا تحصیلی آمریکا

به طور کلی، دانشجویان آینده نگر هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده پنج مرحله را پشت سر خواهند گذاشت:

  • برای یک مدرسه مورد تایید برنامه دانشجویی و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVP) در ایالات متحده (شش تا دوازده ماه قبل از تحصیل در ایالات متحده) درخواست دهید و پذیرفته شوید
  • پرداخت هزینه سیستم اطلاعات دانشجویان و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVIS)
  • تکمیل درخواست ویزای دانشجویی ایالات متحده به همراه عکس(های) اخیر
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • برنامه ریزی کنید و در مصاحبه ویزا شرکت کنید

برای یک موسسه مورد تایید SEVP درخواست دهید

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید اطمینان حاصل کنید که یک موسسه و برنامه معتبر توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) دولت ایالات متحده را انتخاب می کنید.

اعتباربخشی مهم است زیرا تضمین می کند که مدرک شما توسط سایر دانشگاه ها، انجمن های حرفه ای، کارفرمایان و وزارتخانه های دولتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. فقط مؤسسات مورد تأیید SEVP می توانند دانشجویان را در سامانه اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو و تبادلی (SEVIS) ثبت نام کنند و مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی ایالات متحده را در اختیار شما قرار دهند. برای شناسایی مؤسسات معتبر از وب سایت «دولت مطالعه در ایالات متحده» استفاده کنید.

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور یک دانشگاه جامع و دانشجو محور با بیش از ۱۶۰۰۰ دانشجو است که در طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله چندین دانشکده حرفه ای مانند: حقوق، تجارت، مهندسی، آموزش، پرستاری، سینتیک انسانی و مددکاری اجتماعی ثبت نام کرده اند.

داستان دانشگاه ما با تأسیس آن در سپتامبر ۱۸۵۷ آغاز شد، زمانی که اولین دانشجویان برای تحصیل در کالج قبلی آن، یعنی کالج اسامپشن، وارد شدند. در بیش از ۱۵۰ سالی که از آن زمان می گذرد، کالج کوچک و لیبرال هنرها به دانشگاه غیر مذهبی، جامع، آموزش و یادگیری امروزی تبدیل شده است.

تحصیلات

در دانشگاه ویندزور، به یک جامعه آکادمیک ملحق خواهید شد که به طور کامل روی موفقیت شما سرمایه گذاری کرده است، خواه یک داوطلب تمام وقت در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا مدرک پاره وقت یا دانشجوی آموزش اجرایی باشید.

UWindsor به عنوان یک دانشگاه متوسط که از ۱۶۰۰۰ دانشجو پشتیبانی می کند، طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی را فراهم می کند. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد، می توانید از بین بیش از ۱۲۰ رشته و ۵۵ مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در موضوعاتی مانند مهندسی، پزشکی قانونی و بازرگانی انتخاب کنید.

پژوهش

تمرکز ما بر حمایت و ترویج تحقیقات در دانشگاه ویندزور در تمامی دانشکده ها، مدارس و مراکز تحقیقاتی و موسسات است. این امر با ابزارهای مختلف انجام می شود. کارکنان دفتر خدمات تحقیقات و نوآوری خدمات خود را در موارد زیر ارائه می دهند:

  • شناسایی منابع مالی و فرصت های تحقیقاتی برای اساتید
  • ارائه اطلاعات در مورد منابع مالی، برنامه ها، ضرب الاجل ها، مواد درخواستی، مقررات و سیاست ها
  • عمل به عنوان رابط با آژانس های تامین مالی از طرف محققان
  • بررسی درخواست‌های کمک هزینه تحقیقاتی برای اطمینان از سازگاری با شرایط آژانس و سیاست‌های دانشگاه
  • کمک به توسعه، ارسال و پیگیری پیشنهادات و قراردادهای کمک هزینه

ویزای مشاغل ماهر کانادا

دانشگاه ویندزور از دانشگاه های محبوب ایرانیان و دانشجویان در سراسر دنیا است. این دانشگاه امکانات خوبی را به دانشجویان خود ارائه می دهد که دال بر محبوبیت آن در میان دانشگاه های کانادا است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه به سایت sirapply.com سری بزنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا