ریپورتاژ

بررسی چسب پهن

بررسی چسب پهن

منظور از چسب پهن چیست:

 منظور از چسب پهن همان چسب های نواری می باشد که به وسیله ی چسب فشاری حساس پوشش دهی شده است. این نوع چسب دارای انواع گوناگونی است مانند چسب های کاغذی و چسب های پارچه ای و چسب های پلاستیکی و فویل های فلزی می باشد که به دلیل موادی که بر روی نوارهای آن قرار می گیرد از انواع متفاوت و گوناگونی برخوردار می شود.

نحوه ی استفاده از چسب های پهن به این صورت است که تنها یا اندکی فشار دادن بر روی آن به راحتی به محل مورد نظر می چسبد و دیگر نیازی به حرارت دادن جهت چسباندن ندارد.  به دلیل کاربردهای زیادی که این چسب ها دارند مخصوصا در انجام امور بسته بندی و اسباب کشی, دارای انواع و اندازه های گوناگونی در بازار فروش است.

 این چسب ها که بیشتر برای بسته بندی کارتن ها به خصوص در انجام امور اسباب کشی مورد استفاده قرار می گیرد در همین راستا به چسب کارتن نیز معروف است.

چسب پهن از خصوصیات زیادی در این امر برخوردار است که از مهم ترین و اصلی ترین خاصیت آن در قدرت چسبندگی بالایی که دارد می باشد. همین طور از این چسب ها می توان به عنوان ابزاری کاربردی در لوازم التحریر و همین طور در اداره ها نیز استفاده نمود. چسب پهن به راحتی می تواند بر روی سطوحی مانند کاغذ و پلاستیک و فویل و پارچه و فلز به دلیل مواد چسبنده ای که دارد پوشش دهد.

از چسب پهن به دلیل این که دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی می باشد اصولا در بسته بندی کارتن ها به خصوص کارتن های اسباب کشی بیشتر استفاده می شود که در صورت استفاده از چسب پهن, موجب سهولت در جا به جایی کارتن اسباب کشی به وسیله کارگران باربری می شود به این ترتیب میتوان چسب پهن را یکی از اصلی ترین لوازم بسته بندی دانست.

 چسب پهنویژگی های یک چسب پهن خوب در چه چیزهایی می باشد:

چسب پهن به دلیل دوام بالایی که دارد می تواند اطمینان خاطر را برای کسانی که قصد جا به جایی و بسته بندی لوازم خود را دارند  بدهد و تمامی لوازم را به دلیل قدرت بالای چسبندگی که دارد سالم به مقصد برساند. به دلیل این که در صورت استفاده از چسب پهن در هنگام اسباب کشی ضمانت سالم رسیدن و از هم نپاشیدن کارتن های اسباب کشی را می کند و تمامی لوازم سالم و سلامت به مقصد می رسد.

از آن جایی که به این موضوع در مباحث قبلی نیز اشاره شد چسب پهن دارای کاربردهای زیادی می باشد و علت همین تنوع در کاربرد  آن را می توان به ویژگی های آن که بسیار منحصر به فرد می باشد ربط داد.

از اصلی ترین ویژگی های این چسب ها می توان به دوام بالا و مقاومت چسب پهن در برابر کشیدگی اشاره کرد که خیلی دیرتر از بقیه ی چسب ها پاره می شود و مهم ترین آن نیز در قدرت چسبندگی بالای آن است. از دیگر مزیت ها و ویژگی های این چسب پهن نیز می توان به قیمت ارزان آن اشاره نمود, چون خیلی مقرون به صرفه است و همین موضوع موجب می شود که همه ی قشرهای جامعه بتوانند این چسب را به راحتی تهیه و خریداری کرده و استفاده نمایند.

مخصوصا در انجام امور اسباب کشی و باربری لوازم که خود این موضوع بسیار هزینه بر می باشد و فرد را متحمل صرف هزینه های زیاد می کند, این چسب های پهن می تواند گزینه ی مناسب و مقرون به صرفه ای باشد و خیال شخص را از سالم رسیدن لوازم به مقصد به دلیل استحکامی که دارد راحت نماید.

چسب پهنبررسی اجمالی تمامی کاربرد های چسب پهن به چه صورت است:

در حال حاضر چسب پهن به عنوان یک ابزار ضروری در تمامی منازل می باشد که  به وفور دیده می شود, چون به عنوان یک وسیله ی پرکاربرد بوده و نقش زیادی را می تواند داشته باشد. چسب پهن دارای انواع متفاوت و گوناگونی است که هر فرد با توجه به نیازش می تواند به راحتی به علت قیمت پایینی که دارد تهیه و خریداری نماید.

در واقع می توان گفت که نقش اصلی چسب پهن در این است که بتواند به راحتی اشیا را به هم بچسباند و نیاز به این چسب زمانی احساس می شود که شما در حال انجام امور بسته بندی برای اسباب کشی هستید و کارتن های اسباب کشی را پر از لوازم خانگی کرده اید و برای محکم کاری آن به چسب پهن احتیاج دارید. در این مواقع به راحتی می توان کاربرد چسب پهن را به وضوح مشاهده کرد.

در زمان خرید چسب پهن باید به این موضوع دقت داشته باشید که قدرت چسبندگی بالایی را داشته باشد  و از دوام خیلی زیادی برخوردار باشد چون در زمان حمل و جا به جایی کارتن های اسباب کشی شما نمی توانید مشخص کنید که این چسب ها تا چه اندازه ای قرار است فشار را تحمل نمایند. اکثر چسب های پهن خاصیت چسبندگی را بر روی تمامی وسیله ها و تجهیزات دارند و به راحتی می توانند بر روی آن ها تاثیر بگذارند و به دلیل مرغوبیتی که دارند موجب پوشش دادن اکثر تجهیزات می شود .

 چسب پهنخرید چسب پهن:

امروزه  این چسب های پهن به دلیل پرفروش بودن موجب فعالیت شرکت های متعددی شده است که از انواع کیفیت های متفاوتی برخوردار است, شرکت های تولید کننده ی چسب پهن برای فروش خود برخی امتیازاتی جهت مصرف کننده های خود در نظر گرفته است به عنوان نمونه برخی از این کارخانه های تولید کننده به ازای خرید یک چسب برای مصرف کننده های خود جا چسبی رایگان هم به عنوان اشانتیون اهدا می کند.

و این امر موجب می شود که خریدار تمایل خرید آن چسب را بیشتر از سایر برندها داشته باشد چون در این صورت امکان استفاده از این چسب بسیار راحت تر شده و موجب افزایش سرعت عمل در مواقع بسته بندی می شود چون دیگر برای تکه تکه کردن آن مجبور به استفاده ی مکرر از قیچی  و یا دندان نمی باشد.

چسب های پهن دارای کاربردهای متعدد و مختلفی می باشد و مزیت های خیلی زیادی دارد مانند حالت کششی و یا فشاری که دارد موجب می شود که از این چسب ها در اندازه های بزرگ استفاده شود.

از دیگر مزیت های این چسب ها در این است که به دلیل این که دارای جنس خاصی هستند لذا در زمان چسباندن آن دیگر نیازی به استفاده از حرارت و یا گرما نمی باشد. اصولا برای بسته بندی کارتن ها به دلیل تنوع در انواع چسب پهن از چسب های ۵ سانتی متری استفاده می شود که مناسب برای کارهای بسته بندی می باشد.

چسب های ۵ سانتی متری یکی از چسب های پهن پر فروش است که در تمامی شرکت ها و یا اداره ها و خانه ها به وفور دیده می شود و برای انجام امور بسته بندی از آن استفاده می کنند. این چسب ها دارای متراژهای گوناگونی هستند و به دلیل این که ضد رطوبت می باشند از دوام خیلی بالاتری برخوردار هستند.

برای بسته بندی در صورت استفاده از این چسب ها برخی از شرکت ها می توانند از قابلیت چاپ آن استفاده کرده و آرم خود را بر روی آن چاپ نمایند. و یک نکته ی دیگر که در مورد نحوه ی مراقبت از این چسب ها می باشد این است که باید در دمای مناسب از این چسب ها نگهداری شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام من برای اسباب کشی خونم از سایت کارتن فروشی الوکارتن، کارتن و لوازم بسته بندی مثل چسب و سلفون خریداری کردم. سفارشاتم در اسرا وقت و با همون کیفیتی که مد نظرم بود به دستم رسید. واقعا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا