ریپورتاژ

راهنمای رفع خرابی انواع ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی جز پرکاربرد ترین و متداول ترین تجهیزات در زندگی امروزه هستند. به همین علت زمانی که در هر یک از قسمت های آن مشکلاتی بروز کند می تواند تا مدتی زندگی را با مشکل مواجه کند. در بعضی از مواقع پیش آمده با استفاده از ماشین لباسشویی متوجه شدید که در عملکرد آن اختلال پیش آمده است.

در حقیقت بعضی از مشکلاتی که برای ماشین های لباسشویی پیش می آید سطحی است. به همین علت به راحتی تعمیر می شوند. اما در بعضی از مواقع مشکل بزرگ تر از چیزی که فکر می کنید است. به همین جهت نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

در این مقاله قصد داریم مطالبی در رابطه با راهنمای رفع خرابی ماشین لباسشویی در برندهای مختلف برای شما عزیزان ارائه دهیم تا در زمانی که ماشین لباسشویی در برند جیپلاس و الجی و سامسونگ و غیره شما با مشکل مواجه شد اطلاعات کاملی در مورد یکی از قطعات و خرابی آن داشته باشید.

راهنمای رفع خرابی انواع ماشین لباسشویی

مشکل اتصالی قطعات داخلی در مشکل اتصالی قطعات داخلی در ماشین های لباسشویی سامسونگ و الجی و جیپلاس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای ماشین های لباسشویی پیش می آید اتصالی قطعات داخلی با بدنه ماشین لباسشویی است. در واقع زمانی که برای شستشوی لباس هایتان به سراغ ماشین لباسشویی می روید متوجه می‌ شوید که بدنه آن برق دارد. به همین علت نمی توانید به آن نزدیک شوید. اولین کاری که در این زمینه باید انجام دهید این است که ماشین لباسشویی را خاموش کنید و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

چرا که در صورت نزدیک شدن خطر برق گرفتگی شما را تهدید می کند. زمانی که از قطع برق اطمینان حاصل کردید اگر اطلاعاتی در زمینه تعمیر ماشین های لباسشویی دارید می‌ توانید به سراغ پمپ و موتور و خازن و ترموستات که جزو المان های مصرف کننده برق هستند بروید و این قطعات را بررسی کنید. برای تعمیر این مشکل می توانید از خدمات سامجی سرویس کمک بگیرید.

دلایل روشن نشدن ماشین های لباسشویی

یکی از مشکلاتی که در ماشین های لباسشویی در برندهای مختلف نظیر پاکشوما و بوش و امرسان، آبسال، کنوود، دوو و غیره پیش می آید مشکل روشن نشدن دستگاه است. در واقع در بعضی از مواقع متوجه می‌ شوید که دکمه on/off کاملاً سالم است و هیچ مشکلی ندارد اما ماشین لباسشویی روشن نمی شود‌. در این صورت ممکن است مشکل از اختلال در سیستم برق رسانی داخلی باشد.

توجه داشته باشید که استفاده نادرست می تواند موجب داغ شدن بیش از اندازه موتور شود و در نهایت ماشین لباسشویی روشن نشود. برای رفع این مشکل ابتدا باید بگذارید تا موتور ماشین های لباسشویی خنک شود. سپس با مراجعه به یک تعمیرکار ماهر مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی خود را حل کنید.

دلایل نشت آب در ماشین های لباسشویی 

یکی از مشکلاتی که برای برندهای مختلف ماشین لباسشویی شامل برند اسنوا و مایدیا و زیرووات و جی پلاس ال جی و سایر برندهای دیگر پیش می آید نشت آب از دستگاه است. در واقع استفاده نادرست از ماشین های لباسشویی می تواند یک عامل بسیار مهم برای ایجاد همچنین مشکلاتی باشد. زمانی که در ماشین لباسشویی با مشکل نشتی آب مواجه شدید باید نشتی را ردگیری کنید. زمانی که منشاء نشتی رسیدید می توانید مشکل ماشین لباسشویی خود را حل کنید.

همانطور که می دانید عیب یابی یکی از مهم‌ ترین مراحلی است که باید برای تعمیر ماشین لباسشویی به طور کامل انجام بگیرد. در بعضی از مواقع ممکن است مشکل نشتی از فرسودگی شیلنگ و خرابی پمپ باشد. می توانید با تعویض قطعات مشکل ماشین لباسشویی خود را به سادگی حل کنید.‌

عدم چرخش دیگ در ماشین های لباسشویی 

یکی از مشکلات دیگری که برای ماشین های لباسشویی پیش می آید عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی است. در بعضی از مواقع متوجه می‌ شوید که ماشین لباسشویی شما روشن است اما دیگ آن برای شستشوی لباس آن نمی چرخد.

در اینجا ممکن است مشکل از موتور و یا تسمه باشد. به همین علت شما باید از سالم بودن و عملکرد درست این دو قطعه اطلاع حاصل کنید. با بررسی تمامی این قطعات به خصوص بررسی پمپ تخلیه می توانید عیب یابی کنید و مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را حل کنید.

به عنوان مثال ممکن است چیزی بین تسمه و دیگ ماشین لباسشویی گیر کرده باشد و مانع از چرخش دیگ در ماشین های لباسشویی شود. علاوه بر این ممکن است مشکلی که برای ماشین لباسشویی شما پیش آمده کاملا سطحی باشد و مشکل قرار دادن بیش از ظرفیت لباس در دستگاه باشد.

مشکل سوختن برد ماشین های لباسشویی 

اما یکی از مشکلات بزرگی که می تواند برای ماشین لباسشویی پیش بیاید سوختن برد آن باشد. در واقع برد یک دستگاه نقش بسیار مهمی در آن ایفا می کند و به عنوان مغز دستگاه به حساب می آید. به همین جهت زمانی که این قطعه حیاتی در ماشین های لباسشویی خراب شود موجب از کار افتادگی آن شده و تا زمان تعمیر نمی توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

اولین عاملی که می تواند باعث سوختن برد شود نوسان برق و یا ورود آب به درون دستگاه و در نتیجه سوختن برد لباسشویی است. زمانی که با مشکل سوختن برد در ماشین های لباسشویی مواجه شدید تنها کار تعویض برد است. برای انجام این کار بهتر است به سراغ افراد متخصص بروید. سامجی سرویس خدمات بسیار با کیفیتی در این راستا ارائه می دهد.

دلایل پریدن فیوز در هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی

در بعضی از مواقع ها در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مشاهده می کنید که فیوز پریده و برق خانه قطع شده است. یکی از رایج ترین دلایل استفاده از ماشین های لباسشویی در ساعت اوج مصرف است. در واقع بهتر است در ساعاتی که مصرف برق کم است اقدام به شستشوی لباس کنید. علاوه بر آن توجه داشته باشید که بهتر است از چند وسیله برقی که مصرف بالایی دارند همزمان استفاده نکنید.

به عنوان مثال از کولر گازی و ماشین های ظرفشویی و لباسشویی با یکدیگر استفاده نکنید. در این صورت فیوز به علت اینکه توان های تامین برق در سطح بالا را ندارد می پرد. سامجی سرویس از جمله مراکزی است که به ارائه خدمات تعمیر ماشین های لباسشویی می پردازد شما می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید و ماشین لباسشویی خود را با کیفیت بالا تعمیر کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا