ریپورتاژ

بهترین شوینده برای لباس زیر زنانه کدام است؟

به دنبال بهترین شوینده برای لباس زیر زنانه هستید؟ در این مقاله، با بهترین شوینده ها برای لباس زیر زنانه آشنا شوید و راهنمایی‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه بدست آورید.

لباس زیر یکی از مهم ترین لباس های یک فرد است و باید به طور کامل و درست تمیز شود. اگر لباس زیر شما به دقت شسته نشود، می تواند خطرات زیادی از جمله عفونت را به همراه داشته باشد. برای اینکه بیماری ها و عفونت ها از طریق لباس زیر به شما منتقل نشود، باید نکاتی را هنگام شستن این لباس ها رعایت کنید.

بهترین شوینده لباس زیر چیست؟

صابون و پودر صابون بهترین مواد شوینده برای لباس زیر هستند. آنها به دلیل حلالیت بالاتر بهترین انتخاب هستند.

اگرچه می توان از پودر ماشین لباسشویی نیز استفاده کرد، اما به دلیل باقی ماندن مواد شوینده در پارچه، باعث خارش و علائم التهابی در ناحیه تناسلی می شود. بنابراین بهتر است از آن استفاده نکنید.

نکات مهم در انتخاب شوینده برای لباس زیر زنانه

شستن شورت از سوتین مهمتر است. از آنجایی که ناحیه تناسلی زنان به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین ساختار این ناحیه از بدن حساسیت خاص خود را دارد، استفاده از شوینده مناسب برای شلوار ضروری است. استفاده از مواد شوینده صنعتی مانند پودرهای لباسشویی به دلیل استحکام بالا و خاصیت قلیایی بالا باعث آسیب به بافت پارچه می شود. به همین دلیل شستن شورت با شامپو بچه یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

مواد قلیایی شامپو بچه به دلیل حساسیت کودکان کمتر است و همین امر باعث شده است که این شامپو کاربرد بیشتری داشته باشد که از آن جمله می توان به شستشوی لباس های زیر مانند شورت و سوتین با شامپو بچه اشاره کرد. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از این شوینده استفاده کنید.

همچنین میتوانید خرید شورت و سوتین زنانه با بهترین جنس و کیفیت را از یک فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه معتبر مانند دادلی استور انجام دهید: اطلاعات بیشتر

نکات مهم در انتخاب شوینده برای لباس زیر زنانه

۱٫ استفاده از جوش شیرین برای شستن شورت زنانه

یکی از روش های بسیار قدیمی برای شستن لباس زیر و سفید کردن آن استفاده از جوش شیرین است. این ماده بسیار مفید برای از بین بردن لکه های شورت نیز بسیار موثر است. برای شستن شورت با جوش شیرین بهتر است آن را با سرکه ترکیب کرده و مایع خمیری را روی لکه ماساژ دهید تا تمام لکه از بین برود.

روش دیگر استفاده از جوش شیرین این است که آن را با نصف فنجان مایع لباسشویی مخلوط کنید. در این صورت باید خمیر به آرامی روی لباس زیر پخش شود و پس از پنج تا ده دقیقه روی لکه بماند و سپس شسته شود.

۲٫ از سرکه سفید استفاده کنید

شستن لباس زیر زنانه با سرکه سیب علاوه بر از بین بردن باکتری ها باعث سفید شدن لکه های زیر و همچنین نرم شدن آن می شود. در این حالت، سرکه را با مواد صابونی در یک لگن مخلوط کنید و لباس زیر را برای چند ساعت در آن قرار دهید تا تمام کثیفی های شورت پاک شود. سپس لباس زیر را در محیطی خشک آویزان کنید تا رطوبت آن کاملا تبخیر شود.

۳٫ شستن لباس زیر با شامپو بچه

شامپو بچه خاصیت قلیایی بسیار کمی دارد و حساسیت کمتری روی پوست ایجاد می کند. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن میکروب ها از لباس زیر زنانه، شستن شورت با شامپو بچه است.

۴٫ استفاده از ضدعفونی کننده لباس زیر

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای شستن شورت زنانه افزودن ماده ضدعفونی کننده لباس زیر به شوینده های معمولی است. در این صورت تمامی میکروب ها و باکتری های سطح لباس تا ۹۹ درصد از بین می روند. البته این مواد باید در آب با دمای کمتر از ۲۰ درجه حل شوند تا به پارچه لباس آسیبی نرسد.

۵٫ شستن لباس زیر سفید با لیمو

لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن لباس ها بهترین شوینده لباس زیر است. اگر به دنبال روشی طبیعی برای تمیز کردن لباس های زیر خود هستید، آب لیمو را با یک شوینده ملایم مخلوط کنید و لباس های خود را در محلول خیس کنید تا به سفید شدن لباس های زیرتان کمک کند. همچنین افزودن نمک به این محلول، زردی شورت و لکه های روی آن را نیز از بین می برد.

نکات مهم در انتخاب شوینده برای لباس زیر زنانه

نکات مهم در انتخاب شوینده برای لباس زیر زنانه

  • همیشه قبل از اولین استفاده لباس زیر خود را خوب بشویید، انتقال هر نوع ویروس، قارچ یا باکتری قبل و در حین رسیدن لباس به شما ممکن است باعث آلودگی پارچه و حساسیت پوست شما شود. این جمله را همیشه به خاطر بسپارید؛ پیشگیری بهتر از درمان است!
  • اگر لباس ها نخی هستند می توانید در دمای بالای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد بشویید، اما اغلب الیاف شیمیایی در این دما حالت اولیه و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند، بنابراین بهتر است برای بار اول این لباس ها را در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه بشویید.
  • نکته دیگر این است که قبل از شستن لباس زیر را از لباس های دیگر جدا کنید و لباس های زیر هر گروه سنی و جنسیتی را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید. پس از شستن بهتر است آنها را در مقابل آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آنها را هم اتو کنید.
  • پس از شستن، لباس های زیر را می توان به روش های مختلف خشک کرد. برخی افراد عادت دارند لباس زیر را از داخل اتو کنند. باید گفت که این کار واقعاً ضروری نیست و شستشوی خوب با مواد شوینده مناسب و آبکشی کافی و سپس گذاشتن آن در هوای آزاد (به طناب در اتاق یا بالکن یا حیاط آویزان کردن آن) برای خشک شدن کافی است.
  • اگر لباس زیر را در فضای باز و در معرض نور آفتاب روی بند پهن می کنید، به محض خشک شدن آن را از روی بند جدا کنید تا آلودگی های محیطی را به خود جذب نکند.

عوارض شستشوی شورت با وایتکس

لباس زیر دارای الیاف و بافت بسیار نرم و نازکی است که هر ماده سفید کننده شیمیایی مانند وایتکس تارو پود آن را از بین می برد. همچنین این ماده برای شستن شورت رنگی مناسب نیست و باعث از بین رفتن رنگ لباس زیر می شود. اگر به سفید کننده نیاز دارید، حتما از سفید کننده بدون کلر استفاده کنید. در این صورت پارچه شورت آسیبی نمی بیند.

هر چند وقت یکبار باید لباس زیر خود را بشوییم؟

دکتر Vincent Cariyohana می گوید: لباس زیر جزئی از کمد لباس هر خانمی است و خانم ها ممکن است این سوال را در ذهن خود داشته باشند که چند بار در روز یا هفته باید لباس زیر خود را عوض کرده و بشورند؟ باید گفت که پوشیدن سوتین یا هر لباس زیری بیش از ۲۴ ساعت اشتباه است و باعث عفونت یا بیماری های قارچی می شود. توصیه شده؛ پس از شستن لباس زیر و قبل از استفاده، آنها را ضد عفونی کنید. و از سوتین یا لباس زیر دیگران استفاده نکنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا