تفریح و گردشگری

معرفی معروف ترین و بزرگ ترین شهربازی های ایران

شهربازی یکی از مکان های تفریحی است که علاوه بر کودکان ، بزرگسالان نیز به آن علاقه مندند و از انجام برخی بازی ها لذت می برند. در ایران نیز شهربازی های بزرگ و زیادی وجود دارد که در استان های مختلف واقع شده اند. در این بخش می خواهیم به معرفی معروف ترین و بزرگ ترین شهربازی های ایران بپردازیم.

معروف ترین و بزرگ ترین شهربازی های ایران را بشناسید

پارک ارم

بزرگ ترین شهربازی های ایران

همه ما نام این سرزمین هیجان انگیز را شنیده ایم. به پارک ارم که فکر می‌کنیم، حالمان خوب می‌شود. یاد روزهای کودکیمان می‌افتیم که بدون دغدغه بازی می‌کردیم و خوش بودیم. پارک ارم یکی از بهترین شهربازی های ایران است، پر از وسایل سرگرمی و بازی‌های هیجان انگیز. این شهربازی در کیلومتر ۴ جاده تهران به کرج بعد از پل ستاری واقع شده است. این پارک بزرگ در سال ۱۳۵۰ تاسیس گردید و به نام “پارک خرم” معروف شد.

پارک ملت مشهد

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران، پارک ملت مشهد است. پارک و شهربازی ملت در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد مشهد، بیش از ۷۲ هکتار وسعت دارد. آنچه شهربازی پارک ملت را به یک شهربازی خاص و ویژه در میان شهربازی‌های ایران و خاورمیانه تبدیل کرده، چرخ‌وفلک غول‌پیکرش است. چرخ‌وفلک پارک ملت با ۸۰ متر ارتفاع، بزرگترین چرخ‌وفلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ‌وفلک مرتفع در جهان است.

این چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه، ۲۵۰ تن وزن دارد و می‌تواند ۴۵۰ نفر را تا ارتفاع ۸۰ متری از سطح زمین بالا ببرد. علاوه بر این چرخ‌وفلک، شهربازی ملت وسایل بازی متعدد بسیاری دارد که شامل سه دسته هیجانی، خانوداگی و کودکان هستند. پارک ملت غرب مشهد است، در حاشیه بزرگراه وکیل آباد ضلع شمال غربی تقاطع آزادی. میدان آزادیِ کنار پارک را مردم به نام فلکه پارک می‌شناسند.

شهر رویاهای اصفهان

بزرگ ترین شهربازی های ایران

اگر به اتان اصفهان سفر کرید ، علاوه بر مکانهای تاریخی فوق العاده اش ، سری هم به شهربازی مدرن آن بزنید. بزرگترین شهربازی خاورمیانه و یکی از بهترین شهربازی های ایران ، ۵ سال بعد افتتاح شد. شهر رویاها در اصفهان پر از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است. سینمای ۴ بعدی هم دارد و خانواده‌ها اوقات خوبی در آن خواهند داشت.

برای دسترسی به این شهربازی وارد جاده کمربندی شرق اصفهان شوید. روشن دشت را که رد کردید، قبل از دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، تابلوی شهر رویاها را می‌بینید. از مرکز اصفهان تا شهر رویاها ۲۰ کیلومتری راه است. اگر ترافیک نباشد، بعد از نیم ساعت به شهر رویاها می‌رسید.

لونا پارک شیراز

یکی دیگر از معروف‌ترین پارک‌های شهربازی ایران، لونا پارک شیراز است. لونا پارک در شمال شیراز و در مجاورت دروازه قرآن قرار دارد. لونا پارک بیش از ۳۰ وسیله یازی دارد که هم برای کودکان مناسب است و هم بزرگسالان. همچنین این شهربازی مجهز یک مجموعه سرپوشیده برای زنان هم دارد. 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا