تفریح و گردشگری

آبشار شعله ابدی ؛ آتشی همیشه روشن در زیر آبشار

عجایب طبیعی و غیرطبیعی زیادی در کره زمین وجود دارد. به هر نقطه ای از این جهان بیکران که برویم ، شاهد زیبایی ها و شگفتی های خلقت هستیم. همانطور که می دانید آب و آتش همیشه دو عنصر طبیعی بوده اند. این موضوع را در آبشار شعله ابدی به وضوح می توان مشاهده کرد. چرا که در زیر این آبشار زیبا در شهر نیویورک ، آتشی برافروخته شده است که گویا کاملا طبیعی بوده و همیشه روشن است.

آبشار شعله ابدی

آبشار شعله ابدی

این شعله ابدی هیجان انگیز در پشت یک آبشار در طبیعت غربی نیویورک قرار گرفته است. برخی می گویند که گروهی از انسان ها این آتش را روشن کرده و روشن نگه داشته اند. آن انسان ها، افرادی نیستند جز بومیان آمریکا، یعنی سرخپوستانی که همیشه همراه آن ها افسانه هایی هم بوده است. اما تحقیقات چیز دیگری را نشان می دهد.

محققان و دانشمندان زیادی بر روی این پدیده طبیعی تحقیق کرده اند. در ابتدا به این ایده دست یافتند که این شعله از تولید گازی نشأت می گیرد که در زیر سنگ های بسیار داغ کهن این منطقه وجود دارند. البته این نظریه به تحقیق بیشتری نیاز داشت.

بعد از ارائه این تئوری، دانشمندانی از دانشگاه ایندیانا متوجه شدند که سنگ هایی که در زیر پارک چستنات ریج کاونتی (Chestnut Ridge County) وجود دارند، آنقدرها داغ نیستند که بتوانند گاز تولید کنند. این بدان معنی است که احتمالا فرآیند دیگری باعث تولید گاز شده تا بتواند آبشار شعله ابدی را برای سالیان سال، روشن نگه دارد و البته گویا هنوز آن ها نتوانسته اند متوجه شوند، این فرآیند چیست.

به هر حال هنوز هم دانشمندان دانشگاه ایندیانا در پی کشف راز پشت پرده آبشار شعله ابدی نیویورک هستند و اعتقاد دارند که دلیل دیگری موجب این شده که این آتش برای سالیان سال روشن بماند.

آبشار شعله ابدی

بازدید از آبشار

برای اینکه از این آبشار شعله ابدی بازدید کنید باید مسیر I 90 را به سمت US Route 219 رفته و آن را به سمت جنوب تا حدود ۱۱ مایل (۱۷٫۷ کیلومتر) ادامه دهید. سپس خروجی NY-391 را به سمت مسیر بوستون/هامبورگ رفته و در جاده بوستون استیت (Boston State Road) ادامه مسیر دهید. سپس خروجی سوم سمت چپ را به شماره NT-277 Herman Hill Road ادامه داده و تا یک مایل و نیم مسیر خود را قطع نکنید. زمانی که به جاده بوستون ریج رسیدید، باید به سمت چپ یعنی جاده سوفرت (Seufert) بروید و پارک درست در سمت راست شما دیده می شود.

درباره عریض ترین آبشار جهان چه می دانید؟

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا