تفریح و گردشگری

غار رید فلوت چین ؛ شگفت انگیزترین غار آهکی جهان

چین کشوری با طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری مختلف است؛ از آثار تاریخی و باستانی گرفته تا شهرهای مدرن و جاذبه های تفریحی جدید و بروز! غار رید فلوت چین که با عنوان شگفت انگیزترین غار آهکی جهان شناخته می شود ، یکی از جاذبه های طبیعی این کشور است که ، گردشگران چین را مجذوب خود می کند. خوب است بدانید که غار کتله خور نیز اولین غار آهکی جهان می باشد.

غار رید فلوت چین

این غار در فاصله ۵ کیلومتری شمال غربی جنوبی شهرگویلین (Guilin) واقع شده است. این شهر یکی از جنوبی ترین شهرهای چین است که به شانگهای نزدیک تر بوده و با پروازی ۳ ساعته از شانگهای می توانید به این شهر بروید. این غار ۱۸۰ میلیون سال قدمت داشته و در طول ۱۲۰۰ سال گذشته، یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری چین بوده است. این غار، نام خود را از نوعی نی (که از آن‌ها فلوت ملودیک ساخته می‌شود) و در خارج از غار رشد کرده گرفته است.

غار رید فلوت چین

رید فلوت چگونه تشکیل شده است؟

در طول سال ها و شاید هم قرن ها، غار رید فلوت چین ظاهری این گونه یافته است. در تشکیل اشکال و مواد معدنی درون غار، فرسایش آب و رسوبات کربنات نقش بسیار مهمی را ایفا نموده اند. هنگامی که آب جاری درون غار از سقف ها یا کف خشک می شود، کربنات کلسیم (آهک) موجود در آن باقی مانده و به مرور زمان این اشکال طبیعت گردی بی نظیر را ایجاد می کنند. درون این غار چراغ‌های رنگی نصب شده‌‌اند که در نتیجه‌ی آن صحنه‌های خارق‌العاده‌ای به‌وجود آمده است.

جاذبه های درون غار

درون غار رید فلوت چین با در حقیقت، با آبشاری گوش نواز، دنیای زیرزمینی پر از استالاکتیک های مختلف، ستون ها و اشکال سنگی روبرو خواهید بود که به خاطر رسوب کربنات ایجاد شده است. نورپردازی های رنگارنگ هنرمندانه ای در این غار صورت گرفته است.

به طوری که شگفتی تصاویر ستون ها اشکال سنگی را چند برابر نموده است. گردشگرانی که در میان این مناظر عجیب رنگارنگ قدم می زنند، احساس غریبی را تجربه می کنند.

غار رید فلوت چین به دلیل دسترسی آسان و درجه سختی یکی که از ۱ تا ۱۰ دارد، مکان مناسبی برای بازدید کودکان است. گردشگران از یک ورودی وارد غار شده و پس از پیاده روی ۴۰ دقیقه ای از ورودی دیگری خارج می شوند.

درون غار مکان هایی را برای گردشگران نامگذاری کرده اند. در هنگام پیاده روی ابتدا به منطقه ای می رسید که به آن نام برج کاجی را داده اند. پس از آن وارد کاخ کریستالی می شوید. در نهایت هم، با یکی دیگر از جاذبه های درون غار به نام نوشته هایی درون غار روبرو خواهید شد.

درون این غار ۷۷ دست نوشته و شعر از تاریخ چین بر روی دیوارها باقی مانده که گفته می شود مربوط به سلسله تانگ (۶۱۸ تا ۹۰۷) در چین است.

غار رید فلوت چین

مسیر دسترسی به غار

از درون شهر گویلین اتوبوس های شماره ۳، ۵۸ یا ۱۳ را سوار شوید و در ایستگاه غار رید فلوت پیاده شوید.

همچنین می توانید اتوبوس هاس توریستی شهر را برای رسیدن به این جاذبه سوار شوید. این اتوبوس ها مسیرهای مشخصی برای گردشگران دارند. به طور مثال در کنار جاذبه های طبیعت گردی دیگری مانند تپه ترانک الفنت (Elephant Trunk Hill)، پارک هفت ستاره (Seven Star Park)، تپه ویو سابدوینگ (Wave Subduing Hill)، تپه فولدد بروکید (Folded Brocade Hill) و در نهایت غار رید فلوت ایستگاه دارند. در مجموع این اتوبوس ها، یکی از آسان ترین و راحت ترین روش ها برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های طبیعی شهر هستند.

این اتوبوس ها از ساعت ۱۰ صبح حرکت خود را شروع م یکنند و تا ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر به کار خود ادامه می دهند. ۳۰ دقیقه طول می کشد تا اتوبوس گردشگری بعدی وارد ایستگاه شود.

  • هزینه بلیط ورودی به غار: ۹۰ یوان
  • هزینه ورودی کودکان با قدی بین ۱٫۲ تا ۱٫۴ متر: ۴۵ یوآن
  • کودکانی که قد آن ها کمتر از ۱٫۲ متر باشد، نیازی به پرداخت ورودی ندارند.

ساعات بازدید

  • در ماه های آپریل تا نوامبر یعنی در فصل بهار و تابستان می توان می توانید از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ به دیدن غار بروید.
  • ساعات بازدید از این جاذبه طبیعت گردی در ماه های دسامبر تا مارچ (پاییز و زمستان) از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۳۰ خواهد بود.
  • برای بازدید از زیبایی های درون غار حداقل ۳ ساعت زمان در نظر بگیرید.
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا