آشپزی

طرز تهیه مافین موز و دارچین

طرز تهیه مافین موز و دارچین

مواد اولیه:

½ فنجان کره دمای اتاق

½ فنجان شکر قهوه ای نرم

۲ تخم مرغ بزرگ

۲ فنجان موز له شده (تقریبا ۶ موز)

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ فنجان آرد گندم

۱ فنجان آرد قنادی

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین

۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

sp قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چایخوری دارچین

نحوه درست کردن مافین موزی:

موز: برای اطمینان از اینکه بیشترین طعم موز را در  مافین های خود می گیرید، از موزهایی که بسیار رسیده هستند استفاده کنید. من خیلی خیلی رسیده صحبت می کنم موزهایی که از بیرون سیاه شده اند و از داخل نرم و نرم هستند ، دقیقاً همان چیزی است که ما در اینجا می خواهیم. ممکن است اشتباه به نظر برسد اما اکنون می توانم به شما قول بدهم ، این بهترین راه برای بیشترین طعم دادن به مافین های شماست.

اگر از موز تازه استفاده می کنید ، آنها را با چنگال له کنید تا نرم و یکدست شوند.

کره و شکر: کره و شکر قهوه ای را با هم بزنید تا کمرنگ و نرم شود. از کره دمای اتاق استفاده کنید و اطراف کاسه را مرتباً تمیز کنید. من از مخلوط کن خود استفاده می کنم و هر ۳۰ ثانیه کاسه را متوقف و خراش می دهم تا بیشترین  کره را به خمیر وارد کنم.

تخم مرغ ، موز و وانیل: تخم مرغ ها را یک بار اضافه کنید و قبل از افزودن یکی دیگر ، کاملاً ترکیب کنید. دوباره کاسه را خراش دهید. این اجازه می دهد تا تمام ترکیبات به درستی ترکیب شوند. بعد از ترکیب تخم مرغ ، موز و وانیل را اضافه کنید. اگر موزها خیلی نرم هستند ، من حتی خودم را خسته نمی کنم و آنها را قبل از له کردن با دست ، اجازه می دهم که همزن همه کارها را برای من انجام دهد. پس از ترکیب ، مخلوط کاملاً شکافته به نظر می رسد. نگران نباشید ، فقط مواد خشک را اضافه کنید و خمیر دوباره جمع می شود.

مواد خشک: آرد ، آرد گندم کامل ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ، نمک و دارچین اضافه کنید. مخلوط کنید تا مخلوط شود و سپس کاسه را خراشیده و در هر جیب آرد جمع کنید. پس از ورود آرد ، نمی خواهید بیش از حد مخلوط کنید زیرا این امر باعث می شود کلوچه ها پس از پخت سفت شوند.

پخت: سه چهارم  قالب مافین را پر کنید و سپس آنها را در فر از قبل گرم شده بذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزد تا روی آن قهوه ای طلایی شود و یک خلال دندان وارد شده تمیز خارج شود. مافین های پخته شده را از فر خارج کنید و بگذارید تا قبل از سرو روی دمای اتاق خنک شوند.

مافین موزی
طرز تهیه مافین موز
چه چیزی باید به مافین های موز اضافه شود؟(اختیاری)

 شکلات چیپسی
گردو
کشمش

نحوه نگهداری مافین های موزی:

انجماد: اجازه دهید کلوچه های پخته شده کاملاً خنک شوند و سپس آن را به ظروف فریزر یا کیسه های فریزر منتقل کنید. تا ۳ ماه یخ بزنید. قبل از سرو در دمای اتاق ذوب شوید.
ذخیره سازی: کلوچه های خنک شده را می توان در ظرفی که هوا نگذاشته تا ۳ روز یا در یخچال تا ۵ روز نگه داشت.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا