آشپزی

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

ماکارونی مرغ و قارچ خوشمزه

ماکارونی با مرغ و قارچ یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ است و جزو غذاهای پرطرفدار می باشد. همان طور که می دانید اصالت ماکارونی به کشور ایتالیا مربوط می شود، اما امروزه انواع مختلف آن در کشور ما تولید می شود و با دستورات مختلفی طبخ می شود.

مواد لازم ماکارونی با مرغ و قارچ
سینه مرغ  ۱ عدد
پیاز ۲ عدد بزرگ
قارچ  ۴۰۰ گرم
سیر  ۴ حبه
هویج  ۴ عدد
ماکارونی رشته ای یک بسته ۵۰۰ گرمی
فلفل دلمه ای  ۱ عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
رب  ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ خوشمزه

۱٫ برای شروع پخت، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب می گذاریم تا آبپز شود. سپس پیاز و سیر را ریز خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. بعد فلفل دلمه ای را خلالی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

۲٫ در ادامه هویج رنده شده را هم به تابه پیاز می ریزیم و تفت می دهیم. خوب که تفت خورد، سینه مرغ آبپز شده را ریش ریش می کنیم و به تابه مواد اضافه می کنیم. حالا مقداری نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد می زنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یک دست شود.

۳٫ بعد از اینکه مواد را تفت دادیم و رنگ مرغ تغییر کرد، قارچ خرد شده را هم اضافه می کنیم و ۵ دقیقه تفت می دهیم تا قارچ ها نرم شوند. سپس یک قاشق رب هم به مواد می ریزیم و هم می زنیم و زیر اجاق را خاموش می کنیم.

۴٫ حالا ماکارونی رشته ای را در قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و مقداری نمک و زرد چوبه هم می ریزیم تا ماکارونی خوش رنگ شود. حدود ۱۰ دقیقه که جوشید و ماکارونی ها نرم شد، آن را آبکش می کنیم. بعد از آبکشی مقداری آب سرد روی ماکارونی می ریزیم تا کمی از حرارت بیفتد.

۵٫ در انتها کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی می گذاریم. بعد ماکارونی و مواد مرغ و قارچ آماده شده را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم. وقتی همه مواد تمام شد، دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا دم بکشد.

۶٫ وقتی ماکارونی خوب دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با سالاد یا سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ماکارونی مرغ و قارچ خوشمزه لذت برید.

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

اسپاگتی: ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

پیاز خرد شده نگینی: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری

سس کچاپ: ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۱ عدد بزرگ

آویشن: ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری، پودر پاپریکا و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه

۱. پیاز خرد شده را با مقدار مناسبی از روغن تفت دهید تا جایی که طلائی شود. روغن نباید خیلی کم باشد.

۲. وقتی پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا جایی که آب آن کشیده شود و به روغن بیفتد. سپس رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها را اضافه کنید.

میزان رب گوجه فرنگی با توجه به رنگ آن می‌تواند متغیر باشد. ولی دقت کنید که میزان ربی که استفاده می‌کنید باید برای رنگ دادن به ۵۰۰ گرم ماکارونی کافی باشد. پس در استفاده از رب صرفه‌جویی نکنید.

۳. بعد از اینکه رب تفت خورد و رنگ انداخت، آویشن و سس کچاپ را اضافه و میزان نمک مایه‌ی ماکارونی را اندازه کنید. دقت کنید که مایه‌ی ماکارونی باید خوش‌نمک باشد. مایه‌ی ماکارونی آماده شده را کنار بگذارید.

۴. در یک قابلمه‌ی دیگر به اندازه‌ی کافی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس مقدار کافی نمک، روغن و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. اسپاگتی را در قابلمه‌ی آب بریزید و اجازه دهید بپزد. زمانی که ماکارونی نرم شد آن را آبکش کنید.

۵. در همان قابلمه ۲ تا ۳ قاشق روغن همراه با کمی زردچوبه و نمک بریزید و سیب‌زمینی‌های حلقه شده را کف آن بچینید.

۶. روی ته‌دیگ سیب‌زمینی یه لایه از ماکارونی آبکش شده و یک لایه مایه‌ی ماکارونی بریزید و باهم مخلوط کنید. با این کار هم می‌توانید تناسب مواد نسبت به هم را بسنجید و هم اگر ماکارونی از اطراف ته‌دیگ ببندد، مزه‌دار و لذیذتر می‌شود. این کار را تا اتمام ماکارونی و مایه‌ی آن ادامه دهید.

۷. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه دم بکشد.

۸. تناسب بین مایه‌ی ماکارونی و اسپاگتی بسیار مهم است. می‌توانید از قارچ و فلفل دلمه‌ای هم در مایه‌ی ماکارونی استاده کنید.

۹٫همچنین شما میتوانید گوشت چرخ کرده به صورت قلقلی دربیاورید و با ماکارانی مخلوط کنید.

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی
طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی

نکات پخت ماکارونی خوشمزه

چرا ماکارونی خمیر می شود؟

مهم ترین دلیلی که باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود این است که آنرا در زمان مناسب آبکشی نکرده باشید. در زمان قرار دادن ماکارونی در آب جوش نباید بگذارید ماکارونی بیش از حد در آب جوش بماند زیرا خیلی سریع نرم می شود و در پایان پخت له می شود. نکته دیگر اینکه زمان آبکش ماکارونی حتما از آب سرد برای آبکشی ماکارونی ها استفاده کنید و سعی کنید ماکارونی ها را با دست از هم جدا کنید.

ماکارونی با سویا

در صورتی که بخواهید ماکارونی را با سویا درست کنید برای مقدار مواد بالا حدود ۱۰۰ گرم سویا کافی است. سویا را از قبل به مدت ۳۰ دقیقه در یک کاسه آب ولرم بخیسانید تا نرم شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه آب سویا را با فشار دست بگیرید سپس به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا بو طعم خامی سویا گرفته شود. ادامه پخت را مانند مراحل بالا ادامه دهید.

ماکارونی بدون رب گوجه فرنگی

در صورتی که می خواهید ماکارونی را مانند فرنگی ها بدون رب گوجه فرنگی درست کنید کافیست ماکارونی را در آب جوش قرار دهید سپس مقداری روغن مایع و نمک اضافه کنید و اجازه دهید ماکارونی ها نرم شوند سپس آبکشی کنید و به همراه سس کچاپ سرو کنید. البته می توانید ماکارونی را به همین صورت دم بیندازید سپس به همراه سس سرو کنید.

ماکارونی به صورت کیک

کیک ماکارونی یک از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص ایتالیایی است که می توانیم با ماکارونی رشته ای یا شکل دار تهیه کنیم. در صورتی که تمایل دارید ماکارونی را به صورت کیک تهیه کنید می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

نکته ها :

۱- در زمان آبکشی ماکارونی را زیاده از حد نجوشانید تا خمیر نشود و همچنین رشته ها را با آب سرد کاملا بشویید و از هم جدا کنید.

۲- در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن غذا ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه اضافه کنید.

۳- مواد دیگری که میتوانید برای تنوع به مایه اضافه کنید: فلفل دلمه ای، قارچ، ذرت و هویج.
۴- در صورت اضافه کردن قارچ و هویج باید آنها را جداگانه تفت بدهید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا