آشپزی

طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو

طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو

طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

 سریع و کاربردی است و به حداقل مهارت پخت نیاز دارد. با مایکروویو می توانید جوشاندن بلال در قابلمه بزرگ آب یا کبابی کردن روی آتش را فراموش کنید. دو روش مشابه وجود دارد ، یکی به شما امکان می دهد بلال را با پوسته در ماکروویو قرار دهید ، و دیگری با ذرت بدون پوست . در هر صورت ، در عرض چند دقیقه ذرت آماده خواهید شد!

طرز تهیه ذرت بوداده با پوست در ماکروویو

۱-ذرت تازه را با پوسته روشن انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که ذرت تازه و خوب خریداری میکنید.
به دنبال ذرت با منگوله یا رشته هایی باشید که به جای خشک و زرد ، قهوه ای و چسبناک باشد. منگوله های قهوه ای و چسبناک به معنای رسیده بودن ذرت است.

۲-آن را به آرامی فشار دهید تا هسته ها از طریق پوسته احساس شوند. آنها باید احساس لاغری و استحکام کنند ، اما نه به سختی سنگریزه ها.
سعی کنید فقط ظرف چند روز فقط آنچه می توانید بخورید ، آن را در یخچال نگه دارید و اینکه همیشه می توانید آن را فریز کنید.

۳-در صورت لزوم ذرت را اصلاح کنید. انتهای آن را مرتب کنید تا مطمئن شوید گوشهای ذرت به راحتی در مایکروویو قرار می گیرند. برگهای خیلی شل و خشک را بردارید. ابریشم اضافی را بردارید. همچنین ممکن است بخواهید یک دستمال کاغذی مرطوب برداشته و خاک را از برگها پاک کنید ، اگرچه بعداً این مواد پاک می شوند.

۴-ذرت ها را در مایکروویو قرار دهید. اکثر مایکروویوها همزمان می توانند تا سه ذرت را در خود جای دهند. اگر مایکروویو بسیار بزرگی دارید ، ممکن است بتوانید چند ذرت دیگر را نیز در آن جای دهید. برای اطمینان از پخت یکنواخت ذرت ، هر ذرت باید نزدیک مرکز مایکروویو باشد بدون اینکه به ذرت های دیگر برخورد کند.

۵-برای اطمینان از قرار گرفتن در معرض و گرم شدن هر ذرت ، ذرت ها را در یک مثلث برای سه ذرت ، یا یک مربع برای چهار ذرت مرتب کنید.
اطمینان حاصل کنید که ذرت به یکدیگر برخورد نمی کنند. آنها را روی هم جمع نکنید و اجازه ندهید روی هم قرار بگیرند ، در غیر این صورت ممکن است ذرت خوب نپزد.

۶-بسته به اینکه چند ذرت دارید ، ذرت را به مدت سه تا پنج دقیقه روی مایکروویو قرار دهید. اگر فقط یک ذرت دارید ، با سه دقیقه شروع کنید و اگر تا چهار گوش دارید ، آنها را به مدت پنج دقیقه بپزید.

بسته به اندازه ذرت ، می توانید دو تا چهار دقیقه زمان پخت را برای هر ذرت در نظر بگیرید.

۷-ذرت را از مایکروویو خارج کرده و بگذارید استراحت کند. اجازه دهید ذرت برای مدت یک دقیقه در پوسته خود بنشیند یا در حدی خنک باشد که بتواند آن را اداره کند .
پوسته خود حاوی آب کمی است ، بنابراین نسبتاً خنک خواهد ماند.
با این حال ، آب موجود در ذرت بخار گرم می شود و می تواند شما را بسوزاند. محتاط باشید و از دستگیره های فر یا انبر برای برداشتن به ذرت داغ استفاده کنید.

طرز تهیه ذرت بو داده بدون پوست در ماکروویو

طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو
طرز تهیه ذرت بوداده در ماکروویو

۱-در صورت لزوم ذرت را بکشید. تمام عمق برگها و ذرت را یک باره از زیر آنها بیرون بکشید ، مثل اینکه موز را پوست بگیرید نه پیاز. رشته های جداگانه ابریشم را که به ذرت چسبیده اند انتخاب کنید.
آنها بسیار رشته ای هستند. آنها را در سطل آشغال بیندازید .

۲-ذرت را بپوشانید. ممکن است ذرت را با یک حوله کاغذی مرطوب بپوشانید یا آن را در ظرفی با درب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. همچنین می توانید از یک چای تمیز یا حوله آشپزخانه استفاده کنید.
برای جلوگیری از خشک شدن ذرت هنگام پخت ، یک قاشق چای خوری آب روی آن بپاشید.
در این مرحله می توانید طعم دهنده ها یا مواد افزودنی اضافه کنید که درست درون ذرت بپزند. پنیر خرد شده ، آبلیمو یا لیموترش یا هر تعداد ادویه را امتحان کنید.
شما می توانید حوله کاغذی را با طعم دهنده های مایع مانند آب لیمو خیس کنید تا بدون ایجاد خرابکاری ، به آرامی طعم ذرت را افزایش دهد.

۳-ذرت را در مایکروویو قرار دهید. بسته به اینکه چند ذرت می پزید ، ذرت را به مدت ۵ دقیقه مایکروویو کنید. هر ذرت به دو تا چهار دقیقه زمان پخت نیاز دارد ، اگر چندین ذرت را در مایکروفر انجام دهید زمان بیشتری نیز اضافه می شود.

۴-ذرت را از مایکروویو خارج کنید و بگذارید خنک شود. این کار معمولاً ۵-۱۰ دقیقه طول می کشد.

۵-آن را با یک روش سنتی کره ، نمک و فلفل مزه دار کنید تا رویکردی سنتی آمریکایی و کانادایی داشته باشد. به طور متناوب ، مقداری پنیر چدار یا کوتیا رنده شده را روی سطح آن بپاشید. خامه ترش با یک آب پاشیدن فلفل قرمز یکی دیگر از مواد پرمزه خوشمزه است.

منبع:wikihow

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا