پزشکی

روش های طبیعی برای تسکین آلرژی فصلی

روش های طبیعی برای تسکین آلرژی فصلی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((روش های طبیعی برای تسکین آلرژی فصلی )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

آه ، آلرژی های فصلی واقعا زندگی عده ای را تحت شعاع خود قرار میدهد.. خبر خوب این است که کارهایی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم! بسیاری از افراد از آن بی خبر هستند در حالی که چند روش درمانی طبیعی می توانند بسیاری از آلرژی ها را تسکین دهد.

مطالعات تخمین می زنند که بیش از ۲۵٪ از مردم از اختلالات آلرژیک رنج می برند و تئوری های تغییر آب و هوا نشان می دهد که این مشکل در حال رشد است. عوامل محرک آلرژن معمولاً شامل گرده گل های چمن و درختان ، ذرات  گرد و غبار ، حیوانات ، غذاهای خاص ، آلودگی هوا ، مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی یا حتی گزش حشرات است.

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زیاد شدن حساسیت های فصلی خواستم این مقاله را با شما به اشتراک بگذارم تا شما هم از مطالبش استفاده نمایید.

علت آلرژی فصلی چیست؟

رژیم غذایی ، سلامت روده و سلامت کلی می توانند تفاوت زیادی در مورد آلرژی های فصلی ایجاد کنند زیرا واکنش آلرژیک ارتباطی با سیستم ایمنی بدن دارد.

میشود بدن را به یک وان حمام تشبیه کرد. هر بار که هر چیزی وارد بدن ما می شود – چه از طریق غذا ، آب ، هوا و غیره – بدن ما واکنش نشان می دهد. این روش خوب و طبیعی برای حفظ بدن در حالت تعادل است (هموستاز).

چگونه علائم آلرژی شروع می شود؟

تصور اینکه آنتی بادی ها ، که باید در برابر بیماری محافظت کنند ، مسئول بیماری نیز هستند ، در ابتدا پوچ به نظر می رسد.دانشمندان از زمان شروع اصطلاح Clemens von Pirquet در مورد آلرژی چیزهای زیادی آموخته اند.

آلرژی به عنوان “یک واکنش ایمنی سازگار غیرطبیعی” تعریف می شود ، اختلالات آلرژیک هنگامی اتفاق می افتد که بدن ما میخواهد به یک واکنش خارجی پاسخ دهد. واکنش هایی مانند انقباض لوله های برونشیت ، ترشح مخاط و افزایش نفوذپذیری عروق ممکن است در عرض چند دقیقه رخ دهد.

علائم آلرژی :

خستگی (گاهی شدید)
تب یونجه (آبریزش بینی ، خارش چشم ، گرفتگی بینی)
آبریزش بینی
ناراحتی گوارشی و حالت تهوع
اگزما
آسم
حتی آنافیلاکسی(مشکلان تنفسی)

وقتی آلرژی مزمن می شود:

با قرار گرفتن در معرض مکرر ، پاسخ التهابی مزمن می شود. مقاله ژورنالی ۲۰۰۸ در مورد توسعه التهاب آلرژیک این پاسخ آلرژیک سیستمیک را به شرح زیر توضیح می دهد:

التهاب مداوم ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت یا مکرر در معرض آلرژن های خاص ، به طور معمول نه تنها با وجود تعداد زیادی سلول ایمنی ذاتی و سازگار (به شکل لکوسیت ها) در محل آسیب دیده بلکه با تغییرات اساسی در ماتریکس خارج سلولی و تغییرات مشخص می شود. از نظر تعداد ، فنوتیپ و عملکرد سلولهای ساختاری در بافتهای آسیب دیده.

آزمایش آلرژی ممکن است برای تعیین عوامل محرک مفید باشد اما درمان  معمولاً مصرف آنتی هیستیمین یا کورتون است که می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد.

روش های طبیعی برای تسکین آلرژی فصلی
روش های طبیعی برای تسکین آلرژی فصلی

چگونه آلرژی های فصلی را درمان کنیم ؟

۱٫ سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی قدیمی است که اغلب برای انواع شرایط سلامتی توصیه می شود. من شخصاً با موفقیت زیادی از آن برای تسکین آلرژی (و تسکین دل درد) استفاده کردم. این نظریه این است که توانایی آن در کاهش تولید مخاط و پاکسازی سیستم لنفاوی ، آن را برای آلرژی ها مفید می کند. همچنین گفته می شود که به هضم غذا ، کاهش وزن و موارد دیگر کمک می کند بنابراین ارزش امتحان دارد!

آنچه من انجام دادم: وقتی آلرژی ایجاد شد ، من یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک را در یک لیوان آب مخلوط کردم و این را سه بار در روز نوشیدم.

۲٫ سوراخ های بینی خود را بشویید

این درمان با جلوگیری از ورود ماده آلرژی زا به مجاری تنفسی شما موثر است.

استفاده: یا از یک شستشوی نمکی که از قبل تهیه شده استفاده کنید یا خودتان را با حل کردن ۱ قاشق چای خوری نمک در یک چهارم آب مقطر جوشانده تهیه کنید. کاملا خنک شد از یک سوراخ بینی بریزید و بگذارید سوراخ دیگر آن خارج شود.

۳٫کوئرستین

کوئرستین یک بیوفلاونوئید طبیعی است که گفته می شود به ایجاد ثبات کمک می کند تا از آزاد شدن هیستامین جلوگیری کنند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که گفته می شود به کاهش التهاب کمک می کند. بهتر است به عنوان یک درمان طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد و بسیاری از افراد برای جلوگیری از علائم آلرژی مصرف آن را حدود ۴-۶ هفته قبل از فصل آلرژی آغاز می کنند.

مانند هر داروی گیاهی دیگری ، قبل از استفاده باید با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر مشکل کبدی دارید ، باردار هستید یا از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده می کنید.

نحوه استفاده:

گرچه کوئرستین به طور طبیعی در غذاهایی مانند مرکبات و کلم بروکلی یافت می شود ، اما به دست آوردن مقدار مورد نیاز برای احیای آلرژی فقط از طریق غذا بسیار دشوار است. یک دوز مکمل از یک منبع با کیفیت می تواند برای جلوگیری از آلرژی یا کمک به علائم حاد مفید باشد. ۴-۶ هفته قبل از فصل آلرژی شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۴٫ برگ گزنه

برگ گزنه یکی دیگر از آنتی هیستامین های طبیعی است که می تواند بسیار موثر باشد زیرا به طور طبیعی توانایی بدن در تولید هیستامین را مسدود می کند. در بسیاری از نقاط رشد می کند و می توان آن را به غذا یا چای اضافه کرد ، اما برای تسکین آلرژی ، کپسول های تهیه شده از برگ خشک گزنه آسانترین و موثرترین گزینه هستند.

همچنین می توان از برگ گزنه به همراه سایر گیاهان برای تهیه یک چای گیاهی تسکین دهنده برای تسکین آلرژی استفاده کرد. این غالباً با برگ نعناع و گاهی برگ تمشک قرمز مخلوط می شود تا چای تسکین دهنده آلرژی ایجاد کند.

یک اونس وزن (حدود ۱ فنجان از نظر حجم) گزنه خشک را می توان به مدت ۴-۸ ساعت در یک چهارم آب تازه جوشانده غوطه ور کرده ، صاف کرده و سپس در طول روز میل کرد (یا آب پز کرد).

۵٫ریشه گل ختمی ، ریشه شیرین بیان

گیاهان تخریبی مانند ریشه گل ختمی و نارون می توانند به خصوص برای خشکی ، خارش یا گلودرد مفید باشند. در صورت امکان از ریشه گل ختمی استفاده کنید چون هم ارزانتر است و هم فراوانتر.

ریشه گل ختمی را در یک چهارم ریخته و دم کنید سپس صاف کنید و در طول روز از آن استفاده کنید.

۶٫قاصدک

این گیاه به کبد کمک می کند تا سموم / مواد آلرژی زا را از بدن پاک کند و احتمال تجمع مواد آلرژی زا در سطوحی را که باعث حمله آلرژی می شوند کاهش می دهد.مقداری چای ریشه قاصدک خوشمزه را  دم کنید و میل کنید.

۷٫ پروبیوتیک ها

آلرژی در نتیجه عدم تعادل در سیستم ایمنی بدن است که باعث می شود بدن بیش از حد به محرک واکنش نشان دهد. بسیاری از مطالعات وجود باکتریهای مفید در روده را با کاهش میزان آلرژی مرتبط می دانند.

حتی شواهدی در دست است که باکتری های روده مادر در دوران بارداری و شیردهی می توانند بر روی احتمال ابتلا به آلرژی در کودک تأثیر بگذارند.

در حالی که ما در دوران بارداری نمی توانیم کارهای زیادی در مورد رژیم های غذایی مادران خود انجام دهیم ، اکنون ایجاد تعادل در باکتری های روده و مصرف کافی باکتری های مفید می تواند تأثیر مثبتی بر آلرژی ها داشته باشد.

یک رژیم غذایی متنوع مصرف کنید که شامل بسیاری از غذاهای تخمیر شده و نوشیدنی باشد که می تواند به تقویت باکتریهای روده کمک کند.

۸٫ عسل ارگانیک

مدارک علمی زیادی برای اثبات این دلیل وجود ندارد ، اما به نظر می رسد شواهد حکایتی زیادی از افرادی که آن را امتحان کرده اند وجود دارد. این نظریه این است که مصرف عسل محلی از محل زندگی شما کمک می کند بدن شما با آلرژن های موجود در محیط سازگار شود. فرض بر این است که مانند یک “شلیک” آلرژی طبیعی عمل کند و به نظر نمی رسد که یک نقطه ضعف داشته باشد.

۹٫ مصرف غذاهای ضد التهاب

غذاها ، چای ها و ادویه ها با فواید ضد التهابی شناخته شده ممکن است در کاهش علائم ناخوشایند آلرژی نقش داشته باشند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در مجله Biochemistry of Nutritional انجام شد ، نشان داد که زنجبیل که از طریق خوراکی به موش داده می شود ، عطسه و احتقان و همچنین پاسخ سلولهارا کاهش می دهد. چای سبز نیز تأثیرات مشابهی را نشان می دهد.

۱۰٫ تغییرات رژیم غذایی

گاهی اوقات تغییرات رژیم غذایی می تواند پاسخی برای مشکلات آلرژی باشد. به خصوص برای آلرژی های شدید یا کسانی که نیاز به ترمیم و تعادل روده دارند.مثلا غذاهایی حاوی گوجه فرنگی ،فلفل و بادمجان و … میتوانند ایجاد حساسیت کنند شما برای یک هفته از اینها کمتر استفاده کنید تا اثر گذاری اش را ببینید.

منبع :wellnessmam

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا