پزشکی

خانمها استفاده از رژ لب تاریخ مصرف گذشته را متوقف کنید!

تمام آن رژ لب های پنهان شده در کشوهایتان را برای همیشه دور بریزید! به این دلیل که استفاده از رژ لب تاریخ مصرف گذشته می تواند شما را بسیار بیمار کند. رژ لب تاریخ مصرف گذشته می تواند لب های نرم و لطیف شما را خراب کند. اگر قصد دارید از رژ لب هایی که سال ها پیش خریداری کرده اید استفاده مجدد کنید، دست نگه دارید. زیرا ممکن است به شدت بیمار شوید.

مانند هر محصول آرایشی دیگری، رژ لب ها نیز ماندگاری دارند. بله، حتی اگر باز نشده باشد. به طور متوسط، یک برند رژ لب درجه یک بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام می آورد.

راه های مختلفی برای بررسی اینکه تاریخ مصرف رژ لب شما تمام شده است یا خیر وجود دارد. مثلا:

تاریخ انقضا را بررسی کنید. دوه! بوی عجیبی داره؟ توجه کنید!ببینید رطوبت می ریزد توجه کنید که روی لب ها می لغزد یا خیر

اما اگر همه چیز را نادیده بگیرید و به زدن رژ لب ادامه دهید چه اتفاقی می افتد؟ بیایید دریابیم.

ضرر های رژلب تاریخ گذشته

دختران لطفاً درک کنید که استفاده از رژلب های تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث بیماری های مختلفی شود. به گفته دکتر آجی رانا، متخصص پوست مشهور، هنگامی که یک محصول خراب می شود، محافظت در برابر تشکیل باکتری را متوقف می کند. رژ لب های تاریخ مصرف گذشته حاوی انتروکوکوس فکالیس است که یک باکتری کشنده است که در کنار سایر عوارض جانبی بالقوه کشنده باعث مننژیت می شود.

۱- خارش و درد در اطراف دهان

استفاده از رژ لب های تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث ناراحتی و سوزش شود که در نتیجه تماس با هر گونه باکتری یا سایر محرک های مضر است. ترکیبات اصلی رژلب لانولین، موم و رنگ است. به دلیل ترکیب پیچیده لانولین، ایجاد واکنش های آلرژیک مانند خشکی و ترک خوردگی غشای مخاطی لب و گاهی اوقات خارش یا درد خفیف نیز آسان است.

شاید شما به خواندن این مطلب هم علاقه مند باشید:ساخت خط چشم خانگی

۲- مشکلات سلامتی مانند نارسایی کلیوی، کم خونی و حتی آسیب مغزی

لانولین موجود در رژ لب تاریخ مصرف گذشته دارای جذب قوی است. می تواند گرد و غبار، باکتری ها، ویروس ها و برخی یون های فلزات سنگین موجود در هوا را جذب کرده و به لب ها منتقل کند. زمانی که افراد آب می نوشند و غذا می خورند، می توانند این مواد مضر را به دهان خود بیاورند و مستقیما وارد بدن شوند. رنگ قطران زغال سنگی که در تمام رژلب ها استفاده می شود سرطان زا است و میزان این ماده در رژ لب ها بیش از حد مجاز در مواد غذایی شناخته شده است.

رژلب تاریخ گذشته
رژلب تاریخ گذشته

رژ لب حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم است. دکتر رعنا هشدار می دهد که استفاده از رژ لب تاریخ مصرف گذشته ممکن است منجر به مسمومیت مزمن با سرب شود که باعث مشکلاتی مانند کم خونی، درد شکم، نارسایی حاد کلیه و نوروپاتی مغزی شود.

۳- استفاده از رژ لب تاریخ مصرف گذشته نیز می تواند منجر به تومور سینه شود

ثابت شده است که نگهدارنده ها و مواد مضر مانند BHA شبه سرطان زا هستند. زمانی که تاریخ مصرف رژ لب تمام می شود، این مواد می توانند باعث ایجاد تومور سینه شوند.

دکتر رانا می گوید: رنگدانه های مصنوعی موجود در رژلب ها ممکن است تحت اشعه ماوراء بنفش به جهش یافته تبدیل شوند که ممکن است باعث سرطان شود. وی می افزاید: اگر بعد از استفاده از رژ لب تاریخ مصرف گذشته با سوزش، قرمزی و خارش روی پوست مواجه شدید، حتما سریعا با متخصص پوست خود مشورت کنید. بنابراین، تمام کشوهای خود را بررسی کنید و آنهایی را که ماهها پیش منقضی شده اند را دور بریزید!

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا