روانشناسی

چطور در دوران همه گیری کرونا با طبیعت ارتباط داشته باشیم؟

نحوه ارتباط با طبیعت در طی قرنطینه

روزهای قرنطینه برای اکثر مردم روزهای سختی است. دوری از خانواده ، سازگاری با تأمین  غذا و نگرانی در مورد سلامتی عزیزان از مهمترین نگرانی ها است. در حالی که بیشتر اینها با کمک فناوری قابل حل است ، اما یک سوال مهم هنوز بی پاسخ مانده است – چگونه در هنگام ماندن در خانه با طبیعت ارتباط برقرار می کنید؟ از این گذشته ، هوای پاک و تمیز و پرندگان مطبوع همیشه برای سلامتی جسمی و روحی شما مفید بوده اند.

مدت هاست که محققان در سراسر جهان از تأثیرات درمانی طبیعت بر سلامتی شما حمایت می کنند. دکتر ژان لارسون ، از دانشگاه مینه سوتا ، در مروری ذکر کرده است که طبیعت باعث شادی و سلامتی شما می شود. مطالعه ۲۰۰۸ توسط محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که تعامل با طبیعت برای سلامت شناختی شما مفید است. مجاورت با محیط طبیعی نیز با کاهش استرس همراه است. بنابراین چگونه می توانید در هنگام ماندن در خانه و در امان ماندن از این فواید بهره مند شوید؟ در اینجا ایده هایی آورده شده است که به شما کمک می کند با طبیعت ارتباط برقرار کنید.

راه های ارتباط با طبیعت در طی قرنطینه

روش های زیادی وجود دارد که می توانید مقادیر کمی از طبیعت را هنگامی که در خانه هستید در کنار خود داشته باشید.

گیاهان داخلی

تحقیقات موسسه ملی بهداشت نشان می دهد که گیاهان داخلی با تغییر ژنتیکی به تصفیه هوای خانه شما کمک می کنند. این گیاهان همچنین به کاهش سطح استرس و بهبود روحیه شما کمک می کنند.

روش های ساده مانند راه اندازی گلخانه کوچک خانگی در خانه می تواند به شما کمک کند. اگر در خانه کار می کنید ، گیاه مورد علاقه خود را روی میز کار خود قرار دهید.

رایحه درمانی طبیعی

طبیعت پر از عناصر زیبا و معطر مانند گل ، گیاهان است. روغنهای اساسی استخراج شده از این مواد در رایحه درمانی مانند استنشاق آنها ، استفاده از روغنهای رقیق شده روی پوست و یا پخش آنها برای آرامش استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که رایحه درمانی در تسکین علائم افسردگی ، اضطراب و بی خوابی کمک می کند. نه تنها این ، بلکه اگر از خستگی و درد رنج می برید ، روغنهای اساسی نیز قادر به ایجاد اثر درمانی هستند.

شما می توانید گاهی روغن معطر اسطوخودوس یا لیموترش را پخش کنید تا روحیه شما بهتر شود. اگر وقت دارید می توانید با استفاده از روغن کندر رقیق یا بابونه رقیق شده حمامی آرامش بخش داشته باشید.

این مقاله هم میتواند برای شما مفید باشد:چگونه از افسرده شدن در دوران کرونا جلوگیری کنیم؟

پنجره ها را باز کنید

باز کردن پنجره ها ساده ترین راه برای تعامل با دنیای خارج است. نور طبیعی ، هوا و صدای پرندگان همه با سلامتی و تندرستی ارتباط دارند. تحقیق منتشر شده در مجله Health Health Insights مدت زمان اقامت بیماران در بیمارستان را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند ، یک تخت نزدیک پنجره و دیگری تخت نزدیک در. نتایج این آزمایش نشان داد که بیماران در نزدیکی پنجره در مقایسه با بیمارانی که نزدیک در بودند ، در بیمارستان اقامت کوتاه تری داشتند. این نشان می دهد که نور طبیعی به بهبود سریعتر کمک می کند. مطالعه دیگری حاکی از آن است که کمبود نور طبیعی می تواند منجر به افزایش عمومی سطح استرس و کیفیت پایین خواب شود.

تغییرات کوچکتر مانند تغییر میز کار خود را در نزدیکی پنجره ها ایجاد کنید تا بیشتر نور طبیعی را بدست آورید. عناصر دیگری مانند درختان ، گل ها و جهان کلی خارج نیز می توانند به تقویت روحیه شما کمک کنند.

ارتباط با طبیعتصحنه های طبیعی در خانه ایجاد کنید

قرار گرفتن در معرض صحنه های طبیعی به بهبود روحیه کمک می کند. سه محقق از دانشکده علوم زیستی ، دانشگاه اسکس ، انگلستان در مطالعه خود در سال ۲۰۱۳ بر مزایای تسکین استرس در مشاهده صحنه های طبیعی تأکید کرده اند.

صحنه های طبیعی را در داخل منزل دوباره بسازید. تزئین خانه و اشیای روزمره خود را با عناصر مبتنی بر طبیعت در نظر بگیرید. یک کاغذ دیواری منظره روی رایانه کار خود قرار دهید ، گلهای مورد علاقه خود را در ژورنال خود بکشید و رنگ کنید ، یا خود را با جیب های کوچک فضای سبز و آبی احاطه کنید تا چشم هایتان آرام شود.

آکواریوم داخلی

اگر در خانه آکواریوم ماهی دارید ، زمان بیشتری را در کنار آن سپری کنید. دکتر نانسی آر گی ، مدیر مرکز تعامل انسان و حیوان ، دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا ، ریاست تحقیق را با تمرکز بر تأثیرات مشاهده ماهی زنده بر روی انسان انجام داده است. نتیجه گیری این مطالعه نشان می دهد که مشاهده یک مخزن ماهی زنده دارای فوایدی از جمله کاهش استرس ، خلق و خوی خوب و افزایش آرامش است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا