پزشکی

درمان درد دندان با ۱۰ روش در خانه

چی برای درد دندان خوب است؟

اگر دندان درد دارید ، مهم است که بدانید ریشه ناراحتی شما چیست. از آنجا می توانید نحوه تسکین درد ، تورم یا سایر علائم را به بهترین وجه تعیین کنید.

یک برنامه شستشوی منظم آب نمک و کمپرس سرد می تواند به طور معمول تحریک جزئی را برطرف کند ، اما دندان درد جدی تر ممکن است به مداخله دندانپزشک نیاز داشته باشد.اگر علائم شما بیش از یک یا دو روز ادامه داشت ، به دندانپزشک مراجعه کنید. آنها می توانند در مورد چگونگی تسکین علائم و جلوگیری از درد در آینده راهنمایی کنند.

اگر باردار هستید ، شیردهی یا هر بیماری پزشکی دارید که ممکن است تحت تأثیر مواد گیاهی باشد ، قبل از استفاده از هر یک از روش های درمانی زیر باید با دندانپزشک خود صحبت کنید.

درمان خانگی دندان درد

۱-استفاده از آب و نمک برای دندان درد

برای بسیاری از افراد ، شستشو با آب نمک یک روش درمانی خط اول است. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می تواند باعث شل شدن ذرات و بقایای مواد غذایی شود که ممکن است در بین دندان های شما گیر کرده باشد. درمان دندان درد با آب نمک همچنین می تواند به کاهش التهاب و التیام زخم های دهانی کمک کند.

برای استفاده از این روش ، ۱/۲ قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

۲-هیدروژن پراکسید دندانتان را آبکشی کنید

شستشو با پراکسید هیدروژن همچنین می تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند. علاوه بر از بین بردن باکتری ها ، پراکسید هیدروژن می تواند پلاک را کاهش دهد و خونریزی لثه را بهبود بخشد.

اطمینان حاصل کنید که پراکسید هیدروژن را به درستی رقیق کرده اید. برای این کار ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با قسمت های مساوی آب مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. آن را قورت ندهید.

۳- کمپرس سرد برای درمان فوری دندان درد

برای تسکین دردی که تجربه می کنید ممکن است از کمپرس سرد استفاده کنید ، به خصوص اگر هر نوع ضربه ای باعث دندان درد شما شده باشد. وقتی از کمپرس سرد استفاده می کنید ، باعث انقباض رگ های خونی در منطقه می شود. این باعث می شود درد کمتر شود. سرماخوردگی همچنین می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد.

برای استفاده از این روش ، یک کیسه یخ بسته بندی شده با حوله را به مدت ۲۰ دقیقه در محل آسیب دیده نگه دارید. هر چند ساعت یک بار می توانید این کار را تکرار کنید.

درمان فوری دندان درد
درمان خانگی دندان درد

۴-کیسه های چای نعناع

از کیسه های چای نعناع می توان برای بی حس شدن درد و تسکین لثه های حساس استفاده کرد.

برای این کار ، اجازه دهید یک کیسه چای دست دوم قبل از استفاده روی ناحیه آسیب دیده ، خنک شود. هنوز باید کمی گرم باشد.

همچنین می توانید رویکردها را عوض کرده و از این روش برای خنک کردن منطقه و نه گرم کردن آن استفاده کنید. برای انجام این کار ، یک کیسه چای دست دوم را برای مدت دو دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود و سپس کیسه را به دندان خود بمالید. درباره فواید نعنا فلفلی بیشتر بدانید.

۵-استفاده از سیر برای دندان درد

هزاران سال است که سیر به دلیل خواص دارویی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این نه تنها می تواند باکتری های مضر را که باعث پلاک دندان می شوند از بین ببرد ، بلکه می تواند به عنوان مسکن درد نیز عمل کند.

برای استفاده از این ، یک حبه سیر را خرد کنید تا خمیر ایجاد شود و آن را به منطقه آسیب دیده بمالید. ممکن است بخواهید کمی نمک اضافه کنید. متناوباً ، می توانید یک حبه سیر تازه را به آرامی بجوید.

۶- عصاره وانیل

عصاره وانیل می تواند به بی حس شدن درد کمک کند. آنتی اکسیدان اثبات شده خواص منبع آن نیز آن را به یک ماده درمانی خوب تبدیل می کند.

برای استفاده از این مقدار کمی عصاره وانیل را روی انگشت یا یک پنبه بمالید. چند بار در روز آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

۷- میخک و کمک به بهبود دندان درد

از میخک برای درمان دندان درد در طول تاریخ استفاده می شده است ، زیرا روغن می تواند به طور موثر بی حسی را کاهش داده و التهاب را کاهش دهد این ماده حاوی اوژنول است که یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

برای استفاده از این روش ، مقدار کمی روغن گل میخک را روی یک پنبه بمالید و آن را به منطقه آسیب دیده بمالید. ممکن است بخواهید روغن میخک را با چند قطره روغن حامل مانند روغن زیتون یا آب رقیق کنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را به یک لیوان کوچک آب اضافه کرده و دهانشویه درست کنید.

درمان خانگی دندان درد۸-گواوا و دندان درد

برگ های گواوا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به بهبود زخم کمک کند. آنها همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی منبع اعتماد هستند که می تواند در مراقبت از دهان و دندان کمک کند.

برای استفاده از این موارد ، برگ های تازه گواوا را بجوید یا برگ های خرد شده گوآوا را به آب جوش اضافه کنید تا دهانشویه شود.

۹- گندم

گیاه گندم دارای خواص درمانی بی شماری است و در صورت مصرف داخلی می تواند بدن شما را از داخل بهبود بخشد. این می تواند التهاب دهان شما را برطرف کرده و از عفونت جلوگیری کند محتوای بالای کلروفیل آن همچنین می تواند با باکتری ها مقابله کند.

برای استفاده از این ، به سادگی از آب گیاه گندم به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

۱۰- آویشن و کمک به رفع درد دندان

آویشن همچنین دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی قدرتمند منبع معتبری است که می تواند به درمان دندان درد کمک کند.

برای استفاده از این ، چند قطره روغن اساسی آویشن و چند قطره آب روی پنبه بزنید. پس از رقیق شدن روغن با آب ، آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید.

اگر دندان درد شما شدید است یا نتیجه یک بیماری پزشکی جدی تر است ، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید به درستی آن را درمان کنید. بسیاری از دندان درد ها نیاز به مراقبت پزشکی دارند. مسکن بدون نسخه بدون ایبوپروفن می تواند تا زمان مراجعه به دندانپزشک کمک کند.

درمان خانگی دندان درد
درمان خانگی دندان درد
همچنین در صورت بروز علائم زیر باید به دندانپزشک مراجعه کنید:

تب
مشکل تنفس یا بلع
درد که بیش از یک یا دو روز طول می کشد
ورم صورت
درد هنگام غذا خوردن
لثه های قرمز و غیر طبیعی
ترشحات چرکی از دندان

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا