پزشکی

بایدها و نبایدها برای سالم ماندن در فصل پاییز

هنگامی که پاییز پس از گرمای شدید تابستان به صدا در می آید، احساس آرامش و لذت بخشی می دهد. مردم همچنین وسوسه می‌شوند که زیر باران قدم بزنند و غذاهای خیابانی بخورند. این غذاها بسیار خوشمزه به نظر می رسد، اما خطر عفونت نیز زیاد است. محیط بسیار مرطوب باعث کاهش توانایی گوارشی بدن می‌شود که عفونت‌هایی مانند تب ویروسی، آنفولانزا (سرماخوردگی و سرفه)، اسهال، حصبه، تب دنگی، مالاریا و غیره را افزایش می‌دهد. با پیروی از دستورالعمل ها و ایجاد تغییرات اندک در سبک زندگی خود، می توانیم از عفونت های ناشی از فصل پاییز جلوگیری کنیم و سالم بمانیم. در اینجا مواردی است که باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید تا در طول فصل های پاییز و زمستان سالم بمانید.

برای سالم ماندن در فصل پاییز چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد؟

رژیم غذایی سالم را دنبال کنید:

با داشتن غذای سالم، بدن شما با ویتامین ها تغذیه می شود، پروتئین هایی که بدن را برای مبارزه با عفونت ها قوی می کنند. مقدار متوسطی از غذاهای سبک و آب پز مانند برنج قهوه ای و جو بخورید. آنها به راحتی قابل هضم هستند. رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

در پاییز میوه های بیشتری مصرف کنید زیرا میوه ها به افزایش ایمنی و بازیابی انرژی کمک می کنند. سیب، انبه، انار و گلابی از بهترین میوه هایی هستند که می توانید بخورید. برخی از سبزیجات و گیاهان تلخ مانند کدو نیز به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کنند.

در فصل پاییز باید نوشیدنی های گرم و مایعات بخورید. آب را با زنجبیل و عسل بجوشانید و آب آن را بنوشید که مکانیسم عالی آن برای هضم و محافظت از عفونت ویروسی است.

بهداشت فردی را رعایت کنید:

همیشه هر زمان که از بیرون آمدید دست و پای خود را بشویید. شستن مکرر دستان خود را قبل و بعد از خوردن غذا عادت دهید. اگر به شیر آب دسترسی ندارید، یک ضدعفونی کننده در دسترس داشته باشید. بهداشت شخصی را رعایت کنید

این مقاله هم میتواند برای شما مفید باشد:چگونه از افسرده شدن در دوران کرونا جلوگیری کنیم؟

همیشه لباس و کفش خشک بپوشید:

کفش های ضد آب یا چکمه بپوشید. نگه داشتن یک جفت لباس و کفش اضافی در دفتر کار ایده خوبی است.

همیشه یک چتر یا بارانی همراه داشته باشید تا در فصل پاییز خیس نشوید.

ویتامین C را برای تقویت ایمنی خود مصرف کنید:

مصرف ویتامین C به صورت طبیعی یا به صورت مکمل به بهبود ایمنی شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک شایانی می کند.

ورزش منظم به مدت ۳۰ دقیقه به دفع رطوبت اضافی و باکتری های مضر بالقوه از بدن شما کمک می کند و آب کافی بنوشید.

سالم ماندن در فصل پاییز
سالم ماندن در فصل پاییز

خانه خود را تمیز و عاری از آفت نگه دارید:

مطمئن شوید که هیچ گونه آب باران اطراف خانه شما را احاطه نکرده است زیرا مستعد رشد پشه ها و سایر عفونت های میکروبی مضر بود.
اگر مشکوک هستید که کپک سیاه در خانه شما رشد می کند، برای از بین بردن آن از جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید. مقداری جوش شیرین یا سرکه را در آب حل کنید، از یک بطری اسپری یا پارچه ای آغشته کنید تا آن را پاک کنید.برای دور نگه داشتن پشه ها و مگس ها از مواد دافع حشرات استفاده کنید.

به دلیل آب و هوای بسیار مرطوب باعث می شود روند هضم کندتر شود و تنقلات سرخ شده می تواند باعث نفخ، گاز یا اسیدیته شود، بنابراین در فصل بارانی باید هوس خوردن غذاهای سرخ شده را متوقف کنیم.

تا حد امکان از غذاهای خیابانی و دکه های کنار جاده خودداری کنید زیرا اینها عامل اصلی مشکلات گوارشی هستند.

برای سلامت ماندن در پاییز ، مصرف مایعات خود را با نوشیدنی ها و نوشابه های گازدار، کافئین دار تکمیل نکنید زیرا مواد نگهدارنده و قند موجود در آنها به عنوان مدر عمل می کنند.

از پوشیدن چرم مصنوعی خودداری کنید، به دلیل آب و هوای مرطوب، ممکن است با عرق واکنش نشان دهند که مستعد راش، تغییر رنگ روی پوست است.

دست‌های شما بزرگ‌ترین ناقل عفونت هستند، بنابراین، صورت و چشم‌های خود را با دست مالش یا لمس نکنید زیرا احتمال انتقال میکروب‌های مضر وجود دارد که می‌تواند شما را بیمار کند.

برای سلامت ماندن در پاییز ،دوش گرفتن بلافاصله پس از باران نیز می تواند از بدن شما در برابر عفونت های مضر محافظت کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا