سرگرمی :)

معرفی بهترین کتاب های کارآفرینی در دنیا

ویروس کرونا این روزها مردم همه‌ی جهان را خانه‌نشین کرده است. به همین دلیل مراکز فرهنگی شروع کرده‌اند به اندیشیدن تدابیری تا هم مردم در خانه‌ها بمانند و هم به لحاظ روانی سرگرم بشوند و دوران قرنطینه را راحت‌تر سپری کنند. یکی از بهترین و مفیدترین کارهایی که در این روزها می توان انجام داد ، کتابخوانی است. از رمان های سرگرم کننده گرفته تا کتاب های تاریخی پرفراز و نشیب. چه بسا کتاب هایی که می توانند علاوه بر افزایش اطلاعات شما در زمینه های مختلف ، شما را در کسب و کارتان یاری کنند. از این در این بخش می خواهیم بهترین کتاب های کارآفرینی در دنیا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها تحولات گسترده ای در شغل و کسب و کار خود ایجاد کنید.

بهترین کتاب های کارآفرینی در دنیا را بشناسید

کتاب سرمایه گذار هوشمند از بنجامین گراهام

بنجامین گراهام (Benjamin Graham) یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران قرن بیستم شناخته می‌شود. کتاب او یکی از بهترین کتاب های کسب و کار به حساب می‌آید که تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است. این کتاب شش فصل اصلی دارد و اصول راهنمای سرمایه‌گذاری هوشمند را به مخاطب می‌آموزد. سرمایه‌گذار هوشمند برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری واقعی هستند و از سفته‌بازی بیزار شدند، بسیار خوب و امیدوارکننده است.

کتاب رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف

این کتاب توسط Tony Hsieh، کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال ۲۰۱۰ شد.

در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در  Zappos براى رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش نا‌خالص در کمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحیح سود، اشتیاق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجید.

این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالین حوزه تجارت و کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

کتاب نوپای ناب: کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌وکارهای بسیار موفق استفاده می‌کنند؟

یکی دیگر از بهترین کتاب های کارآفرینی توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  نوشته شده است. Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت چیزی که تا حدودی غیر قابل کنترل است، یعنی‌ همان کسب‌وکار استارتاپی، ارائه می‌دهد. دو مفهوم کلیدی در  افکار Ries، یادگیری و تجربه کردن هستند.

در ا‌ین کتاب، روش‌های تولید و مدیریت یک کسب‌وکار به‌‌صورت گام‌به‌گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ ارائه شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۳ در حوزه کارآفرینی است و اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب، کاربردی بودن آن در فضای کارآفرینی است. کتاب نوپای ناب به شما یاد می دهد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید.

کتاب ساخت نامرغوب چین

کتاب کارآفرینی دیگری که قصد معرفی آن را داریم مربوط به ساخت نامرغوب چین اثر پائول میدلر می باشد. بی شک شما هم می دانید که اکثر محصولاتی که کشور چین صادر می کند از مرغوبیت مناسبی برخوردار نیستند. حتما تا بحال بعد از خرید یک محصول که روی آن نوشته شده ساخت چین متوجه مرغوبیت نامناسب آن شده اید. گویی یک محصول دست دوم بی کیفیت را خریداری کرده اید. نویسنده کتاب ساخت چین پائول میدلر دقیقا به این موضوع اشاره کرده است که چرا بعد از خرید محصولات چینی احساس نارضایتی داریم.

نوآوران

Originals حاصل تجربیات نویسنده آن است. معمولا همه فکر می‌کنند که نوآوران سخت‌گیر، ریسک‌پذیر و سرکش هستند. اما حقیقت چیز دیگری است، بسیاری از نوآوران دقیقا برعکس این خصوصیات را دارند، آنها ریسک‌گریز، ترسو و به دنبال به تعویق انداختن کارها هستند. در نوآوران می‌خوانیم که چطور مبتکران، وضعیت موجود را به چالش می‌کشند تا جهان را به جای بهتری تبدیل کنند. در مورد مبتکران نابینا و سرمایه‌گذاران یک‌چشم صحبت می‌کنیم و اینکه چطور می‌توانیم مطمئن شویم که ایده‌مان در دنیای واقعی کار می‌کند؟

هنر جنگ اثر سون تزو

بهترین کتاب های کارآفرینی

کتاب هنر جنگ در قرن ششم پیش از میلاد مسیح نوشته شده و اولین بار در قرن هفدهم در فرانسه به فرانسوی برگردانده شده است. علت کاربردی بودن این کتاب و رتبه‌بندی آن در پرفروش ترین کتاب های کسب و کار، کاربردی بودن این کتاب است. سون تزو (Sun Tzu) در کتاب هنر جنگ صرفاً به جنگیدن فرد اکتفا نمی‌کند، بلکه به دنبال پیدا کردن مشکل و راه‌حل آن است. در صورت شناخت مشکل و حل آن از وقوع مجدد آن می‌توان جلوگیری کرد.

کتاب هوش هیجانی اثر دانیل گولمن

کتاب هوش هیجانی زیرمجموعه کتاب‌های روانشناسی است. علت اینکه جزو رتبه‌بندی پرفروش ترین کتاب های کسب و کار قرار گرفته، پژوهش و بررسی‌های دانیل گولمن درباره عملکرد مغز و تأثیر هوش هیجانی بر رفتارهای انسانی است. هوش هیجانی از آن دسته مبحث‌هایی است که علم ما درباره آن محدود است؛ بنابراین مطالب این کتاب نه‌تنها برای گسترش این علم، بلکه ایجاد ارتباط مؤثر بین فردی نیز مفید واقع شده است.

دانیل گولمن (Daniel Goleman) نویسنده آمریکایی با ارائه دلایل منطقی و علمی به ماهیت هوش هیجانی در زندگی افراد می‌پردازد و با ارائه راهکار، سعی در بهبود عملکرد افراد دارد. کتاب او در شانزده فصل سعی در پوشش دادن تمام جزئیات مطالعات و پژوهش‌های او در این سال‌ها دارد. کتاب هوش هیجانی در ایران نیز ترجمه شده است و حتی می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را در اینترنت هم تهیه کنید.

کتاب زنان به پیش اثر شریل سندبرگ

بهترین کتاب های کارآفرینی

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) آموخته رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد در کتابش از سختی‌های پیش رو زنان در محیط کار، زندگی شخصی و ترکیب این دو باهم سخن می‌گوید. او سعی کرده است که با تجربیاتش راهکارهایی را که برای او کارساز بوده به اشتراک بگذارد. به احتمال زیاد یکی از علت‌هایی که این عنوان در بین پرفروش ترین کتاب های کسب و کار قرار گرفته، حضور گسترده زنان در عرصه تجارت و کسب و کار است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا