پزشکی

فواید بسیار خوب چای ارل گری برای سلامتی

چای ارل گری یکی از محبوب ترین انواع نوشیدنی در جهان است و به دلیل فواید سلامتی ، از جمله توانایی در از بین بردن اضطراب ، بهبود سطح انرژی و مبارزه با استرس اکسیداتیو ، بسیار مورد ستایش قرار می گیرد. همچنین برای کاهش وزن ، سلامت قلب ، سلامت دندان ، تنظیم هضم و تقویت سیستم ایمنی بدن و سایر موارد مفید است.

چای ارل گری چیست؟

چای ارل گری یک پایه چای سیاه است که با روغن پوسته ترنج مخلوط می شود. این عطر و طعم بی نظیری را برای چای ارل گری فراهم می کند که باعث محبوبیت آن شده است. طعم و مزه این چای ترکیبی جالب از طعم های شیرین ، گل ، مرکبات و تلخ همراه با یک چای سیاه و نمکی کامل است. این چای سالانه به دلیل عطر و طعم بی نظیر ، طبیعت گرم و بسیاری از مزایای سلامتی که می تواند فراهم کند ، میلیون ها نفر از آن لذت می برند.

فواید سلامتی چای ارل گری

سلامت دندان را ارتقا می بخشد

چای ارل گری سرشار از کاتچین است که آنتی اکسیدانی است که می تواند از عفونت های دهانی محافظت کند. همچنین ، فلوراید موجود در چای ارل گری به محافظت از دندان در برابر ناقلین کمک کرده و از پوسیدگی جلوگیری می کند.

چای ارل گریهضم را بهبود می بخشد

چای ارل گری می تواند به حل شدن معده و کاهش التهاب روده کمک کند ، که به کاهش یبوست ، بواسیر ، نفخ ، گرفتگی عضلات و سایر مشکلات معده کمک می کند. اثرات تسکین دهنده و ضد التهابی این چای مدت هاست که توسط پزشکان بهداشت طبیعی تحسین شده و به طور سنتی برای قولنج و تهوع استفاده می شود. اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن همچنین می تواند از عفونت و کرم های انگلی در روده جلوگیری کند.

استرس و اضطراب را برطرف می کند

یک فنجان گرم چای ارل گری یکی از بهترین درمان ها برای یک روز طولانی و پرتنش است. مقدار کم کافئین باعث افزایش تمرکز و شفافیت می شود ، بدون اینکه منجر به کافئین زیاد قهوه شود. همچنین ، این چای دارای خاصیت ترنج است که معمولاً در رایحه درمانی برای تسکین استرس ، افسردگی و اضطراب استفاده می شود.

انرژی را افزایش می دهد

این چای به دلیل داشتن کافئین انرژی می دهد و متابولیسم را تقویت می کند. این چای اگرچه از کافئین کمتری نسبت به قهوه برخوردار است ، اما می تواند “من را در وسط روز” عالی جذب کند و هنوز هم به اندازه کافی ملایم است و می تواند به عنوان یک نوشیدنی آرامش بخش در آخر شب نیز کار کند.

کاهش وزن

عامل اصلی طعم دهنده در چای ارل گری ترنج است که دارای عصاره مرکبات عالی برای کاهش وزن و تحریک متابولیسم است. همچنین ، محتوای کافئین باعث افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ذخیره چربی می شود.

ضد سرطان

تحقیقات منتشر شده در مجله Frontiers in Pharmacology نشان می دهد که روغن اساسی ترنج دارای خواص ضد سرطانی است. نشان داده شده است که از تکثیر سلولهای سرطانی جلوگیری می کند. هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه بگیریم که آیا ارل گری ، ساخته شده از ترنج ، واقعاً می تواند به سرطان کمک کند.

یک مطالعه روی حیوانات که روی تأثیر انواع چای اولانگ ، چای سبز ژاپنی ، چای یاسمن و چای ارل گری انجام شد ، نشان داد که فعالیت کبدی در موشهایی که چای ارل گری استفاده می کردند ، سطح بالاتری دارد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای تعیین رابطه بین چای و سرطان مورد نیاز است.

مراقبت از پوست

چای ارل گری بعد از دم کردن برای استفاده موضعی در شرایط پوستی مانند اگزما ، آکنه و پسوریازیس خنک می شود. نوشیدن این چای غنی از آنتی اکسیدان باعث بهبود سریع و جلوگیری از ایجاد لکه در چنین شرایطی می شود.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

مدت هاست که چای ارل گری با کاهش تری گلیسیرید در بدن ارتباط دارد که مستقیماً با حمله قلبی ، سکته مغزی و تصلب شرایین ارتباط دارد. این تا حدودی توسط آنتی اکسیدان های موجود در چای توضیح داده می شود ، که استرس اکسیداتیو و تجمع پلاک در قلب را از بین می برد. تحقیقات نشان می دهد که ترنج دارای آنزیم هایی به نام هیدروکسی متیل گلوتاریل فلاونون (HMGF) است که پروتئین های ایجاد کننده بیماری های قلبی را جستجو و از بین می برد.

سطح کلسترول را کاهش می دهد

تعدادی از مطالعات روی چای ارل گری نشان داد که پس از چند هفته مصرف منظم ، میزان کلسترول LDL (بد) و کاهش کلسترول HDL (خوب) را کاهش می دهد.

از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند

اعتقاد بر این است که ترنج موجود در ارل گری به ویژه در جلوگیری از سرماخوردگی و شروع آنفولانزا م effectiveثر است. به همین دلیل ، در زمستان ها ، به ویژه در اروپا ، بسیار محبوب است ، زیرا به عنوان یک نوشیدنی پاییز و زمستان دیده می شود که از تب و بیماری های انگلی جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در چای سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بسیاری از عفونت ها و بیماری ها با استرس اکسیداتیو در بدن مقابله می کند.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:فواید و موارد استفاده،برگ درخت توت

التهاب را کاهش می دهد

ترکیبات آلی و مواد مغذی موجود در چای سیاه و چای ارل گری به کاهش التهاب گلو و معده و همچنین هر درد ، درد و تحریک در بدن کمک می کند.

شما را هیدراته نگه می دارد

جدای از اینکه این چای با آب دم می شود ، سرشار از پتاسیم نیز است بنابراین می تواند به شما در حفظ آب بدن و متعادل نگه داشتن سطح مایعات کمک کند.

فواید چای ارل گریموارد استفاده از ارل گری

استفاده های زیادی از چای خاکستری مایل به قرمز وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

دسر
کیک
شکلات
بیسکویت ها
سس های شور

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا