پزشکی

چرا همیشه گرمم می شود؟۱۰ علت داغی بدن

چرا همیشه گرمم می شود؟۱۰ علت داغی بدن

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چرا همیشه گرمم می شود؟۱۰ علت داغی بدن)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

تعریق بیشتر یا احساس گرمای بیش از حد معمول می تواند به دلیل دارو ، تغییرات هورمونی باشد یا ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشدبرای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل احتمالی گرم شدن غیرمعمول ، همراه با سایر علائم مورد بررسی و گزینه های درمانی بالقوه ، به مطالعه ادامه دهید.

علت داغی بدن چیست؟

۱-عوارض جانبی دارو

فرد به دلیل دارویی که مصرف می کند ممکن است احساس گرما بیش از حد معمول داشته باشد.
برخی از داروها باعث می شوند که مردم گرمتر از حد معمول باشند. تعریق زیاد یا زیاد می تواند از عوارض جانبی برخی از داروها در دسته های زیر باشد:

مسکن درد
آنتی بیوتیک و ضد ویروس
داروهای فشار خون و قلب
شیمی درمانی
درمان های موضعی و خوراکی پوست
داروهای هورمونی
داروهای گوارشی
داروهایی برای سر و گردن ، مانند سودافد
داروی اعصاب و روان
داروی چشم
داروی ریه
داروی اورولوژیک

اگر افراد با هر دارویی که مصرف می کنند عوارض جانبی شدیدی را تجربه کنند ، می توانند گزینه های دیگر را با پزشک خود در میان بگذارند. یک پزشک ممکن است بتواند دوز دارو را کاهش دهد یا گزینه دیگری را برای او تجویز کند.

چرا همیشه گرمم می شود؟10 دلیل داغی بدن۲- استرس یا اضطراب

اگر افراد احساس استرس یا اضطراب دارند ، ممکن است متوجه واکنشهای جسمی خاصی در بدن شوند. این می تواند به این دلیل باشد که بدن نسبت به چالش ها یا خطرات احتمالی هوشیارتر شده و برای عمل آماده می شود.

افراد ممکن است بیش از حد عرق کنند ، احساس گرما بیش از حد معمول داشته باشند و یا در صورت احساس گرگرفتگی کنند. علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

افزایش نبض
دهان خشک
نگرانی بیش از حد
لرزش یا لرزیدن
مشکل خوابیدن

اگر افرادی دریافتند که استرس یا اضطراب در زندگی روزمره آنها تأثیرگذار است ، می توانند برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کنند. یک پزشک ممکن است افراد را به یک مشاور یا روانشناس ارجاع دهد. روش های درمانی مانند گفتاردرمانی یا رفتار درمانی شناختی ممکن است مفید باشد.

۳- آنیدروز و علت داغی بدن

آنهیدروز بیماری است که در آن افراد قادر به تعریق نیستند. این می تواند بیشتر بدن یا فقط نواحی کوچک را تحت تأثیر قرار دهد.

آنیدروز می تواند به طور غیرمعمول احساس گرما در افراد ایجاد کند زیرا تعریق برای خنک سازی بدن و جلوگیری از گرم شدن بدن ضروری است.

اگر در هنگام ورزش یا گرم بودن بدن متوجه کمبود تعریق شوند ، ممکن است دچار آنیدروز شوند.

یک پزشک می تواند آزمایش عرق را انجام دهد تا ببیند فردی دچار آنیدروز است یا خیر. در این آزمایش از پودری استفاده می شود که تغییر رنگ می دهد تا میزان تعریق بدن را نشان دهد. گرفتن نمونه پوست یا نمونه برداری نیز ممکن است به تشخیص آنیدروز کمک کند.

بسته به علت ایجاد آنیدروز ، درمان می تواند متفاوت باشد. اگر این شرایط فقط قسمت کوچکی از بدن را درگیر کند ، ممکن است افراد نیازی به درمان نداشته باشند.

۴- فیبرومیالژیا و احساس گرما

فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن است که می تواند باعث شود مردم در سراسر بدن خود احساس درد کنند. همچنین می تواند بر چگونگی واکنش فرد به دماهای مختلف تأثیر بگذارد ، بنابراین افراد ممکن است اثرات گرما را احساس کنند.

برخی از علائم فیبرومیالژیا نیز شامل موارد زیر است:

احساس درد ،سوزش در مناطق مختلف
حساسیت شدید به درد یا لمس سبک
سفتی عضله
خستگی
درمان می تواند شامل دارو ، درمان و تغییر سبک زندگی باشد.

۵- مولتیپل اسکلروزیس و علت داغی بدن

افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) ممکن است علائم پاروکسیسم داشته باشند. اینها قسمت هایی از علائم است که می تواند خیلی ناگهانی اتفاق بیفتد و اغلب فقط چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد. علائم ممکن است در طول روز دوباره بروز کنند.

یک علامت ممکن است شامل تغییر دما و احساس گرمای غیرمعمول باشد ، که ممکن است افراد آن را گرگرفتگی بدانند.

سایر علائم پاروکسیسم می تواند شامل موارد زیر باشد:

 احساس سوزش در یک طرف صورت
خارش ، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن روی پوست
احساسی شبیه شوک الکتریکی به پشت ستون فقرات
درد در بازوها یا پاها
اسپاسم
مشکلات بینایی
لکنت زبان
عدم هماهنگی

یادداشت برداری از زمان بروز علائم می تواند به افراد کمک کند تا محرک هایی را که ممکن است باعث آنها شود شناسایی کنند. پس از آن افراد می توانند اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت امکان از این عوامل محروم یا جلوگیری کنند.

علائم پاروکسیسم اغلب پس از چند ماه متوقف می شود. اگر افراد دریافتند که علائم به شدت روی زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد ، می توانند گزینه های دارویی را با پزشک خود در میان بگذارند.

۶- دیابت شیرین و علت داغی بدن

افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ ممکن است اثرات گرما را بیشتر احساس کنند. دیابت می تواند به عروق خونی و اعصاب آسیب برساند ، که بر غدد عرق تأثیر می گذارد. این بدان معناست که بدن نمی تواند مانند همیشه به طور موثر خود را خنک کند.

مبتلایان به دیابت نیز می توانند به راحتی کم آب شوند. درجه حرارت بالا بر چگونگی استفاده بدن از انسولین تأثیر می گذارد ، که می تواند به این معنی باشد که افراد دیابتی باید مرتباً سطح قند خون خود را بررسی کنند.

برای افراد دیابتی مهم است که از گرم شدن بیش از حد یا کمبود آب بدن خود آگاه باشند تا از خستگی گرما یا گرمازدگی جلوگیری کنند.

مردم می توانند در هوای گرم با گرم ماندن در گرمترین قسمتهای روز و پوشیدن لباس گشاد از مراقبت خود اطمینان حاصل کنند. نوشیدن آب فراوان و نگهداری هر دارویی در این نزدیکی و در مکان خنک نیز ضروری است.

 دلیل داغی بدن۷- سن و علت داغی بدن

گرما بیشتر روی افراد ۶۵ سال به بالا تأثیر می گذارد. توانایی بدن برای سازگاری با تغییرات ناگهانی دما با افزایش سن از اثر کمتری برخوردار می شود.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، افراد مسن بیشتر به یک بیماری پزشکی مبتلا می شوند که بر نحوه واکنش بدن به گرما تأثیر می گذارد. آنها همچنین ممکن است داروهای تجویزی استفاده کنند که بر نحوه تنظیم دما و تعریق در بدن تأثیر می گذارد

اقامت در مکان های خنک و سایه دار ، نوشیدن آب فراوان و پوشیدن لباس گشاد ، همگی می توانند بدن را در گرما خنک نگه دارند.

در صورت مشاهده علائم بیماری مربوط به گرما ، از جمله:

حالت تهوع
استفراغ
گرفتگی عضلات
سردرد

به پزشک مراجعه کنبد.

۸- تیروئید پرکار و داغی بدن

داشتن غده تیروئید بیش از حد فعال که به آن پرکاری تیروئید نیز گفته می شود ، می تواند به طور مداوم احساس گرما در افراد ایجاد کند.

پرکاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که غده تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید کند. این شرایط می تواند بر چگونگی تنظیم دما توسط بدن تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است افراد بیش از حد معمول عرق کنند.

علائم دیگر پرکاری تیروئید عبارتند از:

خستگی
دوره های قاعدگی نامنظم
موهای شکننده
پوست نازک
کاهش وزن بدون دلیل
پزشک به طور معمول می تواند پرکاری تیروئید را از طریق سابقه پزشکی فرد ، معاینه فیزیکی و آزمایش آزمایشگاهی عملکرد تیروئید تشخیص دهد.

داروهای ضد تیروئید می توانند به مهار غده تیروئید در ایجاد هورمون های تیروئید کمک کنند.

۹-دوران قبل از یائسگی و احساس گرما

یائسگی یا مداخله در دوره یائسگی زمانی است که بدن به یائسگی منتقل می شود. اکثر مردم این اتفاق را در اواسط تا اواخر ۴۰ سالگی تجربه خواهند کرد.

در دوره یائسگی ، ممکن است گرگرفتگی در افراد احساس شود. گرگرفتگی می تواند باعث احساس گرما در قسمت فوقانی بدن خود شود ، که ممکن است باعث ایجاد لکه های قرمز یا لکه دار روی پوست شود.

علائم دیگر پری یائسگی عبارتند از:

دوره های نامنظم
دوره ها ممکن است طولانی تر یا کوتاهتر از حد معمول باشند
دوره های سنگین تر یا سبک تر از حد معمول
افراد می توانند عادت ماهانه و علائم خود را پیگیری کنند تا به شما در داشتن یائسگی در بزرگسالی کمک کنند. یائسگی به طور متوسط ​​می تواند ۴ سال طول بکشد.

۱۰-یائسگی

یائسگی نوعی تغییر در هورمون ها است که به این معنی است که فرد پریود شدن را متوقف می کند و دیگر نمی تواند باردار شود. بیشتر افراد در سنین ۴۵-۵۸ سال به یائسگی می رسند.

به دلیل گرگرفتگی ممکن است افراد احساس گرما بیش از حد معمول داشته باشند. نوشیدن آب سرد ، درآوردن لایه های لباس یا استفاده از پنکه یا کمپرس سرد ممکن است به کاهش شدت گرگرفتگی کمک کند.

علائم دیگر یائسگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکل خوابیدن
نوسانات خلقی و تحریک پذیری
خشکی واژن
رابطه جنسی ناخوشایند یا دردناک
علاقه کمتر به رابطه جنسی
افراد ممکن است دریافت هورمون درمانی به تسکین علائم کمک می کند. هورمون درمانی جایگزین هورمون هایی می شود که تخمدان ها در دوران یائسگی از ساختن باز می مانند. افراد می توانند با پزشک خود در مورد گزینه هایی که ممکن است برای آنها مفید باشد صحبت کنند.

خط پایانی درباره علت داغی بدن :

علت داغی بدناحساس گرما در محیط های گرم ، آب و هوای گرم یا در حین ورزش امری طبیعی است و تعریق یک پاسخ ضروری بدن برای خنک شدن است.

اگر مردم دائما احساس گرما می کنند یا بیش از حد معمول عرق می کنند ، این می تواند نشانه یک مسئله اساسی باشد.

داروهای خاص ، تغییر در هورمون ها و برخی شرایط سلامتی همگی می توانند باعث تعریق بیشتر یا احساس گرمای بیشتر از حد معمول در فرد شوند.

افراد می توانند علائم خود را پیگیری کرده و به پزشک خود مراجعه کنند تا بفهمند چه چیزی باعث احساس گرما در آنها می شود. درمان علت زمینه ای به تسکین علائم کمک می کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا