پزشکی

بهترین درمان خانگی درد فتق

۱۱ درمان خانگی درد فتق

فتق به عنوان اندام برآمده یا بافت چربی از طریق یک نقطه نرم یا ضعیف در بدن تعریف می شود. چندین نوع مختلف وجود دارد و برخی از آنها بیشتر از بقیه شیوع دارند. فتق می تواند یک وضعیت بسیار دردناک باشد. در حالی که توصیه جدی پزشکی ، چندین روش طبیعی درمانی برای کمک به تسکین عوارض فتق وجود دارد. این روش های درمانی شامل استفاده از کیسه یخ ، ریشه زنجبیل ، ماساژ ، شیرین بیان ، آلوئه ورا ، پودر فلفل سیاه و روغن هسته کرچک و همچنین تغییر سبک زندگی مانند کاهش وزن ، تغییر رژیم و تمرینات ورزشی است.

به گزارش MedlinePlus ، فتق از طریق یک نقطه ضعیف در عضله یا دیواره بافت اطراف شکسته می شود. به نظر می رسد یک توده یا تورم در زیر سطح پوست باشد. این وضعیت معمولاً در شکم دیده می شود ، اما ممکن است در قسمت فوقانی ران ، دکمه شکم و کشاله ران نیز اتفاق بیفتد. در حالی که هر زمان مشکوک به فتق شدید توجه پزشکی به شما توصیه می شود ، چندین داروی خانگی به دلیل تسکین در معالجه فتق و همچنین تغییرات خاصی در سبک زندگی که می توانند خطر ابتلا به فتق را کاهش دهند ، محبوبیت پیدا کرده اند.

راه های طبیعی برای تسکین درد فتق

درمان های خانگی فتق به شرح زیر است:

روغن دانه کرچک

در طول تاریخ ، روغن دانه کرچک برای انواع مختلفی از نگرانی های مربوط به سلامت معده مورد استفاده قرار گرفته است ، زیرا می تواند معده را در یک پوشش نازک قرار دهد ، بنابراین از التهاب جلوگیری کرده و هضم مناسب را تشویق می کند. می توانید یک بسته روغن دانه کرچک تهیه کنید و آن را روی معده قرار دهید تا علائم دردناک فتق را تسکین دهد.

آب آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یک ترکیب ضد التهاب طبیعی و تسکین دهنده ، اغلب برای افرادی که با درد فتق دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود. آلوئه ورا را می توان هر روز صبح به شکل آب میوه مصرف کرد. برای بهترین نتیجه ، می توان قبل از هر وعده غذایی آن را خورد ، تا احتمال ابتلا به فتق را کاهش دهد.

کیسه یخ

هنگامی که دچار فتق می شوید ، ممکن است التهاب ، قرمزی و درد در شکم یا کشاله ران وجود داشته باشد. اگرچه ممکن است این راحت ترین درمان نباشد ، استفاده از کیسه یخ به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده می تواند باعث انقباض و کاهش التهاب در بدن شود ، اغلب درد و نفخ مرتبط با آن را تسکین می دهد.

بهترین درمان خانگی درد فتقریشه زنجبیل

وقتی نوبت به کاهش درد شکم و تسکین دهنده شرایط التهابی می رسد ، موارد کمی به اندازه ریشه زنجبیل موثر هستند. شما می توانید این دارو را به صورت مایع از طریق آب زنجبیل غلیظ مصرف کنید ، یا می توانید زنجبیل خام بخورید تا به شکمتان تقویت سالم ببخشد و درد زیادی را کاهش دهد. این ماده می تواند از معده و مری در مقابل تجمع آب معده که ممکن است در مورد فتق اتفاق بیفتد ، محافظت کند. همچنین می توانید چای ریشه زنجبیل مصرف کرده و درد و التهاب را تسکین دهید.

شیرین بیان برای تسکین درد فتق

فتق می تواند به مخاط معده و مری آسیب برساند ، و ریشه شیرین بیان از مدت ها قبل به عنوان یک محرک بهبودی برای این قسمتهای بدن شناخته شده است. مصرف چای شیرین بیان می تواند به سرعت رشد مجدد بافت های آسیب دیده را تحریک کند و همچنین می تواند درد و التهاب را در طول راه تسکین دهد ، به دلیل خاصیت ضد درد بودن آن.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:علت بوی بد دهان و راه حل درمان آن

کاهش وزن

چاقی یک عامل خطر عمده برای بیماران فتق است ، و همچنین می تواند روند بهبودی را کند کند. در صورت کاهش وزن بدن کمتر تحت فشار روحی قرار می گیرد ، وضعیت بدن شما بهبود می یابد و علائم به طور طبیعی از بین می روند. همچنین باید وعده های غذایی کمتری بخورید ، زیرا فشار کمتری به معده و اسفنکتر وارد می شود.

رژیم خود را تغییر دهید

در صورت تمایل به پیشگیری یا درمان فتق ، از مصرف برخی غذاها به طور خاص خودداری شود. اگر قبلاً غذای تند و اسیدی و هضم آن دشوار است ، باید از مصرف آن خودداری کنید. این غذاها بیشتر می توانند پوشش معده را ملتهب کنند و روند بهبود را دشوارتر کنند.

پودر فلفل سیاه

پودر فلفل سیاه بیشتر از طعم دادن به غذا مفید است. فلفل سیاه با تسکین دهنده مشکلات معده و کاهش التهاب روده همراه است. همچنین می تواند به سرکوب ریفلاکس اسید و تحریک بهبودی در آن قسمت از بدن که ممکن است هنگام شروع فشار اندام از دیواره حفره به خطر بیفتد ، کمک کند.

از بین بردن استرس

یک عامل اصلی در ایجاد فتق استرس و اضطراب است. هورمون های استرس اضافی در بدن می توانند اندام های بدن را ضعیف کرده و فشار بیشتری را به متابولیسم بدن وارد کنند. مشکلات معده و ریفلاکس اسید نیز می تواند تحت تأثیر استرس باشد ، که می تواند خطر فتق را تشدید یا افزایش دهد. فعالیت های عالی کاهش استرس شامل مدیتیشن ، یوگا ، طب سوزنی ، ماساژ و همچنین استفاده از روغنهای اساسی و رایحه درمانی است.

برای تسکین درد فتق ورزش را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی فتق ، ورزش شدید یا ورزش بیش از حد هنگام بلند کردن وزنه ها است. اگر در گذشته دچار فتق شده اید یا به طور معمول ورزش سنگینی انجام می دهید ، در حالی که در دوره نقاهت هستید یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، تمرینات خود را کاهش داده و راحت تر انجام دهید. فشار درگیر در ورزش شبیه فشار در هنگام دفع است که می تواند باعث فتق نیز شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مایعات کافی بنوشید و فیبر کافی بخورید.

 درد فتقآب سبزیجات

یکی از ساده ترین و مثرترین روش های درمانی فتق ، یک لیوان آب سبزیجات است ، به خصوص یکی که با هویج ، اسفناج ، پیاز ، بروکلی و کلم پیچ تهیه می شود. مواد مغذی متراکم و ضد التهابی سبزیجات می توانند علائم سوزش و دردناک فتق را تسکین دهند. افزودن کمی نمک به آب سبزیجات راهی عالی برای بهبود اثرات آن است.

احتیاط:این داروهای خانگی باید در بیشتر موارد فتق به عنوان درمان های مکمل و کمک به بهبودی دیده شوند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا