آشپزی

طرز تهیه کوکی رولی دارچینی مرحله به مرحله

کوکی رولی دارچینی

مواد اولیه

۱ فنجان کره بدون نمک، نرم شده
شکر ۱ فنجان
۱ تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق
۱ ۱⁄۲ قاشق چایخوری وانیل
۳ و ۱⁄۴ فنجان آرد همه منظوره
بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
۱ قاشق چایخوری نمک
۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
۱⁄۲ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

برای لعاب روی کوکی

۱ فنجان شکر
شیر  ۲ و ۱⁄۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی رولی خوشمزه

در کاسه یک همزن  کره و شکر را با سرعت متوسط به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا پف کند و کناره های کاسه را بتراشید. تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

در یک کاسه متوسط، آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم به مخلوط کره اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا خمیر به دست بیاید. دو سوم خمیر را روی یک سطح تمیز باز کنید. اگر تکه های آرد باقی ماند خمیر را ورز دهید. به شکل دیسک در بیاورید و در پلاستیک بپیچید. حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

به باقی مانده خمیر، دارچین و جوز هندی را اضافه کنید. با سرعت کم هم بزنید تا مخلوط شوند. روی سطح تمیز بچرخانید و به شکل دیسک در آورید. در پلاستیک بپیچید و حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

خمیرها را حدود ۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید. روی یک ورق کاغذ روغنی کمی آردپاشی شده، خمیر ساده را به شکل مستطیل ۱۴×۱۲ اینچی بغلتانید.  کاغذ روغنی را به سینی فر منتقل کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. روش را با خمیر دارچینی نیز تکرار کنید.

خمیر ساده را با کاغذ روغنی روی یک سطح صاف منتقل کنید. خمیر دارچینی را با احتیاط روی خمیر ساده برعکس کنید. روی خمیرها را با کاغذ روغنی ریخته و وردنه کنید تا به هم فشرده شوند. پوست بالا را جدا کنید. از سمت دراز، خمیر را با استفاده از پوسته زیرین به شکل کنده ای بغلتانید تا به بلند شدن و رول کردن کمک کند. تا حد امکان محکم بغلتانید تا از شکاف جلوگیری کنید. (اگر خمیر ترک خورد، بگذارید چند دقیقه بماند تا انعطاف پذیر شود).

هر انتها را ۱⁄۲ اینچ برش دهید. رول را در پوسته بپیچید و انتهای آن را بپیچانید تا مهر و موم شود. حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید یا در فریزر قرار دهید تا آماده استفاده شود.

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. ۲ ورق پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

آنها را به ضخامت ۱⁄۴ اینچ برش دهید. با فاصله ۱ اینچی روی تابه های آماده شده قرار دهید.

به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا لبه ها قهوه ای طلایی شوند. بگذارید روی تابه ها کاملا خنک شود.

در یک کاسه متوسط، شکر و شیر قنادی ها را با همزن بزنید تا یکدست شود. بلافاصله لعاب را روی کوکی ها بپاشید.نوش جانتان

طرز تهیه کوکی رولی دارچینی مرحله به مرحله

کوکی‌های پخته شده را فریز کنید:

همچنین می‌توانید شیرینی‌های پخته شده را برای هر زمان که بعداً به آن‌ها نیاز داشتید، فریز کنید! اطمینان حاصل کنید که قبل از قرار دادن کوکی ها در یک کیسه پلاستیکی ایمن در فریزر یا ظرف دربسته از هوا، بگذارید کاملا خنک شوند. تا ۳ ماه فریز کنید! توصیه می کنم برای بهترین نتیجه، آنها را بدون لعاب رویی منجمد کنید. هنگامی که آماده خوردن آنها هستید، بگذارید کوکی ها به دمای اتاق برسند (یا به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار گیرند) و روی آن لعاب بریزید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا