آشپزی

طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص

طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص

*این مطلب در بهمن ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

طرز تهیه شنیسل مرغ شاید کار ساده ای باشد و شما اگر می خواهید این آموزش ساده را یاد بگیرید خیالتان راحت است که بهترین نوع شنیسل را در خانه و به خوشمزه ترین شکل ممکن تهیه کرده اید. این غذا را می توانید با قسمت های دیگر مرغ هم تهیه کنید اما با فیله مرغ بافت و شکل بهتری پیدا می کند.

مواد اولیه شنیسل مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ کامل ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
پودر پانکو یا سوخاری ۱ لیوان
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
آرد نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقداری کافی
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقداری کافی

طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص

مرحله اول

برای تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و افقی از وسط برش می دهیم تا کمی نازک تر شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را مرتب کنار یکدیگر قرار می دهیم و پلاستیک فریزر را از یک طرف برش می دهیم.

مرحله دوم

سپس روی سینه ها قرار می دهیم تا کاملا سینه ها را پلاستیک بپوشاند و با بیفکوب روی سینه ها می کوبیم تا همه جای آن یکدست شود و کمی نازک تر نیز شوند و بعد سینه ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها را نیز با بیفکوب کمی بکوبیم.

مرحله سوم

(نباید زیاد بکوبیم چون ممکن است سینه ها از وسط بریده شوند و بافت آن خراب شود) سینه ها را داخل کاسه ای قرار می دهیم و آبلیمو و زعفران دم کرده و پیازهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و آرام سینه ها را با مواد آغشته می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت  ۱ الی ۲ ساعت استراحت کند. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود

مرحله پنجم

کاسه محتوی سینه ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم و پیازها را از روی سینه ها جدا می کنیم و آن ها را روی تخته آشپزخانه کنار یکدیگر قرار می دهیم و روی آن ها کمی نمک و فلفل (می توانید فلفل را حذف کنید) می پاشیم و بعد آن ها بر می گردانیم.

مرحله ششم

سپس طرف دیگرشان را نیز با نمک و فلفل مزه دار می کنیم و سه عدد ظرف را کنار یکدیگر قرار می دهیم و داخل یکی پودر پانکو می ریزیم و داخل ظرف دوم تخم مرغ می ریزیم و با چنگال زرده و سفیده را هم می زنیم و داخل ظرف سوم آرد می ریزیم.

مرحله هفتم

زمانی که مطمئن شدیم که روغن داغ شده است یکی از سینه های مرغ را ابتدا داخل ظرف آرد قرار می دهیم و روی آن آرد می ریزیم و کاملا پشت و روی آن را با آرد آغشته می کنیم و بعد کمی سینه مرغ را تکان می دهیم تا اضافه آرد آن خارج شود.

مرحله هشتم

بعد سینه مرغ را داخل ظرف تخم مرغ قرار می دهیم تا کاملا پشت و رو آن آغشته شود و بعد در ظرف پانکو یا آرد سوخاری قرار می دهیم و کاملا با آن آغشته می کنیم و بلافاصله داخل تابه می گذاریم تا سرخ شود و بعد سینه مرغ را بر می گردانیم تا طرف دیگر ان نیز سرخ شود.

مرحله نهم

اگر تابه گنجایش دارد می توانیم ۲ یا ۳ تا سینه را داخل آن قرار دهیم. شنیسل آماده شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و در صورت تمایل به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس سرو می کنیم.

طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص حرارت زیر تابه خیلی مهم است . اگر حرارت زیاد باشد باعث می‌شود آردها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم خیلی کم باشد سبب می‌شود روغن بیشتری جذب گوشت شود.

 

 طرز تهیه سس مخصوص شنیسل مرغ

مواد لازم برای سس جعفری
  • شیر
  • آرد
  • کره
  • خامه
  • جعفری خرد شده
  • نمک و فلفل

ابتدا یک قاشق آرد را در مقداری شیر سرد حل کنید و بعد کمی کره در ماهیتابه بریزید تا ذوب شود. شیر و آرد را به آن اضافه کنید و کمی که ولرم شد، خامه را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی لعاب پیدا کرد و غلیظ شد، جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید. به طور دلخواه می توانید از کمی پنیر موتزارلا یا پنیر گودا یا چدار یا پارمزان هم استفاده کنید.فیله های سرخ شده را در بشقاب قرار دهید و سس جعفری را روی آن بریزید و فورا سرو کنید.

طرز تهیه سس قارچ مخصوص شنیسل مرغ

مواد لازم برای تهیه سس قارچ مخصوص شنیسل مرغ:

  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • خامه ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ فنجان
  • کره ۵۰ گرم
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر ۱ حبه
    نمک و فلفل به میزان لازم

قارچ‌ها را شسته و ورقه ای خرد میکنیم و با مقداری کره و آبلیمو تفت می دهیم.قارچ‌ها را از ظرف خارج کرده و سیر له شده را  کمی تفت می دهیم ،

آرد را اضافه کرده و ۱ الی ۲ دقیقه با حرارت ملایم تفت میدهیم.شیر را به مواد اضافه کرده و مرتب هم میزنیم تا آرد گلوله نشود.قارچ را به مواد اضافه کرده و سپس خامه، نمک و فلفل را افزوده و هم می زنیم.زمانی که سس قارچمان غلظت مناسبی گرفت زیر گاز را خاموش می کنیم.

طرز تهیه شنیسل مرغ با سس مخصوص

در هنگام تهیه شنیسل مرغ من ترجیح می دهم با ران مرغ بپزم تا سینه مرغ. سینه‌های مرغ زودتر از ران‌ها خشک می‌شوند، زیرا سینه‌ها بافتی بسیار لاغر هستند (محتوای چربی زیادی ندارند). ران مرغ به راحتی رطوبت خود را حفظ می کند، زیرا برش چاق تر است.

برای درست کردن شنیسل، برش های نازک گوشت می خواهید. کتلت مرغ برای این دستور پخت. اگر از ران مرغ استفاده می کنید، مطمئن شوید که مرغ خیلی ضخیم نباشد. اگر اینطور است، می توانید آن را بین ورقه های پلاستیکی بکوبید تا برش های نازک تری داشته باشید.

[تعداد: 1   میانگین: 4/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا