پزشکی

آیا دارچین می تواند فشار خون را کاهش دهد؟

اثر دارچین بر فشار خون

به گزارش Million Hearts، نزدیک به نیمی از بزرگسالان ایالات متحده فشار خون بالا دارند. این رقم خیره کننده ۱۱۶ میلیون نفر است! بدتر از همه، بیش از ۹۲ میلیون نفر وضعیت خود را تحت کنترل ندارند. با گذشت زمان، فشار خون بالا می تواند منجر به سکته مغزی و مشکلات قلبی عروقی شود و سال ها زندگی شما را از بین ببرد. برخی می گویند دارچین و سایر ادویه ها ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، اما آیا می توانید به این ادعاها اعتماد کنید؟

یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۵ منتشر شده در Pharmacognosy Research نشان می دهد که دارچین دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. همچنین دارای اثرات محافظتی قلبی است و ممکن است چربی خون را بهبود بخشد. علاوه بر این، می تواند با پایین نگه داشتن سطح قند خون از عوارض دیابت جلوگیری کند. در یک مطالعه، این دارو به اندازه داروی کاهنده چربی سیمواستاتین موثر بود. با این حال، بیشتر شواهد از مطالعات حیوانی به دست آمده است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تایید فواید دارچین بر سلامت انسان مورد نیاز است.

با توجه به بررسی فوق، این ادویه همه کاره از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته است. هزاران سال پیش از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی و تنفسی استفاده می شد. اثرات آن بر فشار خون را نیز نباید نادیده گرفت.

اثر دارچین بر فشار خوندارچین می تواند به گشاد شدن رگ های خونی کمک کند

دارچین چیزی بیش از طعم دادن به بلغور جو دوسر و پای سیب دارد. همچنین اثرات مفیدی بر فشار خون و سلامت قلب دارد. یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۲۰ از ۹ مطالعه انجام شده روی ۶۴۱ نفر نشان داد که دارچین ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، از طریق بررسی‌های انتقادی در علوم غذایی و تغذیه کمک کند. مهم ترین اثرات در افرادی مشاهده شد که حداقل ۲ گرم ادویه در روز به مدت ۱۲ هفته یا بیشتر استفاده می کردند. مطالعه دیگری که روی ۲۰۰ مرد مبتلا به چاقی و دیابت انجام شد، نشان می‌دهد که دارچین ممکن است به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، فشار خون و دور کمر کمک کند (بر اساس مجله فشار خون بالا).

فواید دارچین برای سلامتی ممکن است به دلیل مشخصات غذایی آن باشد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در طب مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، این ادویه خوش طعم سرشار از اسانس، سینامالدئید، اسید سینامیک و سایر مشتقات مهم است. این ترکیبات مسئول اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد دیابتی آن هستند. به عنوان مثال، سینامالدئید، رگ های خونی را گشاد می کند و از این رو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. بررسی بالا می گوید علاوه بر آن، پیشرفت فشار خون مرتبط با دیابت را کند می کند.

همانطور که محققان خاطرنشان کردند، این ماده طبیعی احتمالا بی خطر است و هیچ عوارض جانبی ندارد. این یک درمان معجزه آسا نیست، اما ممکن است سلامت و تندرستی شما را بهبود بخشد. فقط به خاطر داشته باشید که دارچین به تنهایی نمی تواند با تاثیر مضر استرس، عادات غذایی نادرست یا عدم ورزش بر فشار خون مقابله کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا