پزشکی

رژیم غذایی برای از بین بردن جوش صورت

آکنه نوعی جوش است که در سنین جوانی شیوع بیشتری دارد و اغلب جوانان بین ۱۵ تا ۲۵ سال آن را تجربه می‌کنند. عوامل متعددی بر ایجاد آکنه موثر است که رژیم غذایی یکی از آن‌ها است. در مواقع می توان گفت مواد غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر مستقیم بر روی پوست و موهایتان دارند. جوش زدن در تابستان نیز یکی دیگر از ماردیست که افراد را آزار می دهد. بسیاری از افراد از خوردن غذاهایی که باعث تحریک جوش هایشان می شود پرهیز می کنند. اما در این بخش می خواهیم به شما بگوییم تا چه چیزهایی بخورید تا جوش نزنید. رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن جوش صورت چیست؟

از بین بردن جوش صورت با استفاده از مواد غذایی زیر

گزنه

گزنه، یکی از گیاهانی است که خاصیت ضدالتهابی ویژه ای دارد و دو فایده مهم نیز به پوست می رساند؛ کمک به تسکین التهابات پوستی و بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه. شما می توانید از گزنه برای تهیه سوپ یا چای استفاده کنید. ویژگی دیگر گزنه، قدرت سم زدایی آن است که از آنتی اکسیدان های سرشارش نشات می گیرد. این ترکیبات مهم از بدن در مقابل تولید بیش از حد رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و مانع از آسیب دیدگی DNA در بدن می شوند.

از بین بردن جوش صورت

رازیانه

اگر تاکنون از رازیانه استفاده نکرده اید، وقتش رسیده با این گیاه مفید آشنا شوید. خانم ها می دانند که استفاده از رازیانه یکی از راههای باز شدن قاعدگی است. همچنین رازیانه علاوه بر اینکه برای هضم غذا مفید است، تورم را هم در بدن کاهش می دهد و به بیرون راندن مایعات اضافی و سموم از بدن کمک می کند. همه این ویژگی ها برای سلامت پوست و مو مهم هستند و در درازمدت خودشان را نشان می دهند. شما می توانید از رازیانه برای تهیه چای استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان شما را در مقابل عوامل استرس زای خارجی محافظت میکند .در طول روز چای سبز بیشتری بنوشید .

گردو

گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه‌ای روی پیدایش آکنه‌ها دارد. به خاطر اینکه سلنیوم از سلول‌ها در مقابل ضایعات التهابی مراقبت و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. این آنتی اکسیدان در همراهی با ویتامین‌های E و A تأثیر بیشتری بر جای می‌گذارد بنابراین توصیه می‌شود گردو را همراه بادام و اندکی فلفل قرمز میل کنید.

از بین بردن جوش صورت

ماهی آزاد، تخم کتان (مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳)

برخی از متخصصان بر این عقیده‌اند اسیدهای چرب امگا ۳ که اثر ضد التهابی دارند مشکلات آکنه را کاهش می‌دهند. ماهی‌های چربی مثل ماهی آزاد، ساردین و ماهی ماکرو، تخم کتان و گردو سرشار از این اسیدهای چرب اند.

بنابراین توصیه می‌کنیم هفته‌ای دو وعده ماهی چرب میل کنید. همچنین می‌توانید روغن کتان را به سالادتان اضافه کنید یا این که غذاهایتان را با تخم کتان میل کنید.

سیر

سیر، سرشار از نوعی ماده شیمیایی طبیعی به نام آلیسین است که بعد از هضم شدن، فعل و انفعالات خاصی با خون انجام می دهد. این فرایند به شکل گیری ماده ای در بدن منجر می شود که توانایی بالایی برای نابود کردن بسیاری از باکتری ها و ویروس های مضر دارد. در این حالت، بسیاری از ترکیبات مضری که باعث شکل گیری جوش ها و بیماری های پوستی می شوند، از بین می روند.

اگر میزان استفاده از گیاهان و میوه های سرشار از آنتی اکسیدان را همراه با مصرف سیر افزایش بدهید، ترکیب دارویی بی نظیری به بدن می رسانید. البته برای اینکه از بیشترین فواید سیر برخوردار شوید، باید آن را خام بخورید.

از بین بردن جوش صورت

آبمیوه

خوردن مقادیر زیادی میوه و سبزیجات باعث پاک شدن پوست از جوش میشود. یکی از بهترین راه های دریافت آنها آبمیوه هاست . بتاکاروتنهای موجود درآن باعث کاهش چربی پوست و دارای خاصیت ضد التهابی است .سبزیجات با برگهای تیره و توتهای تیره (بری)از مواد خوب هستند .

میوه و سبزیجات

برای پیشگیری از پیدایش آکنه میوه و سبزیجات تازه‌ی زیادی میل کنید. برای مثال کلم بروکلی، یکی از سبزی های بی نظیر برای مقابله با جوش ها و افزایش شفافیت پوست است. همچنین  انگور قرمز و دانه های آن، حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی و آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که بیماری های پوستی التهابی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می کنند.

انواع توت های تیره

ویژگی مهمی که انواع توت های تیره را متمایز می کند، میزان زیاد آنتی اکسیدان هایی است که در این میوه ها وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها از دو منظر برای پوست مهم هستند؛ قابلیت پاکسازی و قابلیت شفاف سازی. به علاوه، اهمیت فیبر موجود در توت های تیره را هم نباید نادیده گرفت چون مانع از گرسنگی کاذب می شوند و ترشح انسولین را تنظیم می کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا