پزشکی

فواید بسیار خوب تخمه کدو برای سلامتی

فواید تخمه کدو

مانند بسیاری از مغزها و دانه های دیگر ، دانه کدو تنبل منبع خوبی از پروتئین و چربی های سالم و گیاهی است. در اینجا ارزش غذایی ¼ فنجان دانه های خام کدو  را برایتان آورده ایم بعد از این سراغ فواید بی نظیر تخمه کدو میرویم.

۱۶۳ کالری
۱۴ گرم چربی ، از جمله ۲ گرم اشباع ، ۵ گرم غیر اشباع ، ۶ گرم غیر اشباع
۴ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر
۹ گرم پروتئین

دانه های کدو تنبل همچنین با ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی سرشار از تولید انرژی ، سلامت استخوان و عملکرد ایمنی بدن ، از جمله دیگر عملکردهای اصلی بدن است. اینها شامل ویتامین های گروه B ، فسفر ، روی ، آهن و منیزیم هستند.

خاصیت تخمه کدو چیست؟

دانه کدو تنبل به لطف ترکیب غنی از مواد مغذی ، طیف گسترده ای از فواید سلامتی را از جمله بهبود عملکرد قلب و عروق تا استخوان های قویتر ارائه می دهد. موارد زیر برخی از فواید مصرف دانه کدو تنبل است.

۱-تخمه کدو تنبل می تواند به مدیریت سطح قند خون کمک کند

در یک مطالعه روی بزرگسالان سالم ، افزودن دانه کدو تنبل به یک وعده غذایی پر کربوهیدرات به کاهش سطح گلوکز بعد از خوردن غذا کمک کرد ، این نشان می دهد که دانه کدو تنبل می تواند به کنترل قند خون کمک کند. برای تأیید این نتایج در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ ، مطالعات بیشتری لازم است.

با این حال ، تعادل فیبر ، پروتئین و چربی های اشباع نشده در دانه کدو تنبل برای کنترل قند خون مفید شناخته شده است.

فواید تخمه کدو
فواید تخمه کدو

۲-تخمه کدو سطح “کلسترول خوب” را افزایش میدهد

دانه کدو تنبل به ویژه منبع عالی اسیدهای چرب اشباع نشده و اسید لینولئیک امگا ۶ ضروری است.

ثابت شده است که اسید لینولئیک میزان کلسترول کل را کاهش می دهد ، کلسترول خوب “HDL” را افزایش می دهد و کلسترول “بد” LDL را هنگامی که به جای چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی خورده می شود ، کاهش می دهد

متعادل سازی سطح کلسترول و چربی برای کاهش التهاب و برگشت شرایط مانند فشار خون بالا ، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ بسیار مهم است.

۳- کاهش التهاب جز فواید تخمه کدو

دانه کدو تنبل منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند آلفا توکوفرول و کاروتنوئیدها است.

یک مطالعه نشان داد که محتوای توکوفرول روغن هسته کدو تنبل از ۲۷٫۱ تا ۷۵٫۱ میکروگرم بر گرم روغن برای آلفا توکوفرول ، از ۷۴٫۹ تا ۴۹۲٫۸ میکروگرم در گرم برای گاما توکوفرول و از ۳۵٫۳ تا ۱۱۰۹٫۷ میکروگرم در گرم برای دلتا توکوفرول است.

این مواد مغذی آنها را در برابر پراکسید مقاوم می کند و به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند.

۴-تخمه کدو تنبل می تواند به سلامت روده و کنترل وزن کمک کند

یک تحقیق فیبر و محتوای فنلی دانه کدو تنبل و پوست را بررسی کرد و نشان داد که ماده اول منبع غنی فیبر غذایی است و می تواند در نانوایی ها استفاده شود.

فیبرهای غذایی با تأثیر بر میکروب های روده ، سلامت روده را بهبود می بخشند. نقش فیبر در سلامتی بسیار فراتر از بهبود شل شدن است و شامل مزایایی در مدیریت وزن و سلامت روده بزرگ است.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:علت ایجاد زگیل پوستی چیست؟

۵- تخمه کدو منیزیم را تأمین میکند

دانه کدو تنبل منبع غنی از مواد معدنی قلیایی ، به ویژه منیزیم است.

مصرف منیزیم در رژیم غذایی غربی معمولاً کمتر از توصیه روزانه است. این زمینه مستعد کمبود منیزیم و اختلالات مرتبط از جمله مواردی است که سلامت قلب را تحت تأثیر قرار می دهند.

۶-جز فواید تخمه کدو: روی را تأمین کنید

روغن هسته کدو تنبل منبع خوبی از روی است. متخصصان تغذیه مصرف روی را برای نتایج بهتر بارداری و رشد نوزاد توصیه می کنند. مصرف روی در دوران بارداری به کاهش اندکی زایمان های زودرس کمک می کند.

روی برای باروری مردان نیز مهم است.همچنین ، سطح سرمی پایین روی با ریزش مو ارتباط دارد.

۷- خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید

مهار رشد سلول برای سلولهای در حال رشد سریع همراه با مهار رشد سلول سلولهای سرطانی پروستات ، پستان و روده بزرگ استفاده پزشکی از دانه کدو تنبل را برای درمان هیپرپلازی که ممکن است با سرطان همراه باشد تأیید می کند.

علاوه بر این ، به دلیل عدم فعالیت آندروژنیک ، می توان برنامه های تخمه کدو تنبل را برای پروستات بی خطر دانست.

مطالعات حیوانی نشان داده است که لیگنین های موجود در دانه کدو تنبل توانایی درمان یا جلوگیری از سرطان پستان و سرطان روده بزرگ را دارند.

این مطالعات معمولاً براساس عصاره های سلولی دانه کدو تنبل یا مدل های حیوانی انجام می شود. آزمایشات انسانی برای اثبات کارآیی آنها در یک محیط پیشرفته تضمین شده است.

۸- ممکن است در مدیریت اختلالات ادراری کمک کند

یک مطالعه نشان داد که روغن دانه کدو تنبل استخراج شده از C. maxima توانایی پیشگیری یا درمان اختلالات ادراری مانند سندرم مثانه بیش فعال و سایر دلایل شب ادراری را دارد.

همچنین مشخص شده است که عصاره های دانه کدو تنبل در درمان رشد بیش از حد غیرسرطانی غده پروستات در مردان موثر است.

فواید تخمه کدو چیست؟
فواید تخمه کدو چیست؟

۹-سلامت پوست جز فواید تخمه کدو

دانه کدو تنبل منبع خوبی از اسکولین است. اسکوالن هیدروکربن اشباع نشده ای است که در بسیاری از موجودات زنده از جمله انسان در هنگام تولید کلسترول تولید می شود.

اسکوالن جز اصلی لیپیدهای غیراشباع سطح پوست است و به عنوان نرم کننده و آنتی اکسیدان برخی از مزایای آن را برای پوست نشان می دهد. همچنین باعث آبرسانی و نمایش فعالیت های ضد توموری می شود.

۱۰- تخمه کدو  به اختلالات خلقی و خواب کمک میکند

دانه کدو تنبل منبع خوبی از تریپتوفان است. یک کارآزمایی بالینی نقش تریپتوفان را در اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب بررسی کرد. رژیم غذایی تهیه شده شامل تخمه کدو تنبل به عنوان اثرگذار شناخته شده بود.

ثابت شده است که تریپتوفان تأثیر مستقیمی بر خواب دارد ، باعث افزایش خواب آلودگی ذهنی و کاهش بیداری کامل می شود.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا