تفریح و گردشگری

رنگای مورد علاقه مان چه چیزی راجب ما میگویند?

رنگای مورد علاقه مان میتواند راز های نهفته ای داشته باشد.
عدم برابری شدت نور دریافتی در سه نوع سلول دریافت‌کننده نور رنگی قرمز، سبز و آبی در چشم باعث به وجود آمدن مفهوم رنگ در مغز می‌شود. اگر یک یا چند ناحیه از طول موج های نور مرئی توسط ماده جذب یا عبور داده شود ماده رنگی خوانده می‌شود.

رنگ

 

راز های رنگای مورد علاقه مان:
خاصیت موجی و پدیده ی رنگ که یک ویژگی فیزیکی الکترومغناطیسی است و در نتیجهٔ برخورد نور به سطح اشیاء و باز تاب ویژهٔ طول موجی این تابش نور و شدت آن، توسط چشم احساس و پردازش شده، و به عنوان مفهوم رنگ آن در ذهن شناخته می‌شود. تجزیهٔ نور سفید توسط یک منشور نیز یک خاصیت فیزیکی است که با این عمل هفت رنگ طیف بدست می‌آید: شامل بنفش، نیلی، آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز است؛ بنابراین رنگ‌ها ناشی از امواج نور هستند و چشم انسان قادر است رنگ‌هایی را که طول موج آن‌ها بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلی میکرون است ببیند.
رنگ‌ها دارای مشخصه‌ای بنام سردی یا گرمی هستند. رنگی که ما می‌بینیم حاصل طول موج نور منعکس شده از رنگ است. طیف ها قابل دیدن بین فرو سروخ (در انتهای طرف گرم) و فرابنفش (در انتهای طرف سرد) قرار دارند.
تحقیقات نشان داده است که افراد به رنگ‌هایی علاقه بیشتری نشان می‌دهند که در چهره آن‌ها به کار رفته است، رنگ پوست،چشم‌ها و مو بر ترکیب رنگی‌ای که افراد ایجاد می‌کنند تأثیر بخصوصی دارد.در کنار این ترکیبات رنگ‌هایی به کار می‌رود که تضاد شدیدی باهم دارند و به نظر خود فرد هماهنگی بسیاری به دیگر رنگ‌ها دارد،در واقع این رنگ‌ها رنگ‌های ذهنی فرد است.

رنگ
رنگ آبى : علاقه به این رنگ یعنی شما اعتماد به نفس خوبی دارید، وفاداری برای شما اهمیت بسیاری دارد،همیشه به دنبال تلاش برای یادگیری هستید.
رنگ قرمز: اگر به این رنگ علاقه دارید یعنی شخصی بلند پرواز و با انگیزه پر شور و نشاط حتی شاید گاهی پرخاشگر هستید. این اشخاص تند و سرکش و فعال هستند و ممکن است بارها در عشق شکست بخورند ، دو عیب بزرگ یعنی خودپرستی و عدم کنترل را دارند ولی در مقابل حسن های بزرگی همچون خوش قلبی و مهربانی و حس بزرگ طلبی را دارا هستند .
رنگ زرد: اگر رنگ انتخابی شما زرد است از این رنگ انرژی بسیار زیادی میگیرید، پیدا کردن دوستان جدید برای شما کار اسانی است ،شما فردی بسیار کمال گرا هستید اما تمایل به ایجاد تعادل در زندگی دارید.
رنگ سبز: سبز به معنای آن است که شما به دنبال تعادل در زندگیتان هستید ، در فعالیت و موقعیت های اجتماعی خوب عمل میکنید و دوست دارید چیزهای کوچک و عالی را امتحان کنید.
رنگ مشکی: چنین افرادی سلیقه ی پیچیده دارند به طوری که نظر دیگران روی آن ها تاثیر میگذراد شخصیتی فعال و پر رمز و راز دارند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا