تفریح و گردشگری

بزرگترین فستیوال های گل های بهاری در دنیا

فکر نمی کنم کسی در این دنیا باشد که از دیدن گلهای زیبا به وجد نیاید. یکی از زیباترین جلوه های بهار بدون شک شکوفه ها و گل های بهاری هستند که شکوه و عظمت طبیعت را در معرض نمایش می گذارند. در فصل بهار فستیوال های گل و گیاه زیادی در دنیا برگزار می شود که بهترین مکان ها برای تماشا و آشنا شدن با شکوفه ها و گل های بهاری هستند. در این بخش می خواهیم معروف ترین و بزرگترین فستیوال های گل های بهاری در دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بزرگترین فستیوال های گل های بهاری در دنیا را بشناسید

فستیوال شکوفه گیلاس | Cherry Blossom Festival

شکوفه گیلاس که در زبان ژاپنی ساکورا نامیده می شود گل ملی ژاپن است و فستیوال های شکوفه های گیلاس قدمتی ۱۵۰۰ ساله در این کشور دارند. بهار در جزیره هوکایدو با باز شدن اولین شکوفه های گیلاس در اواخر فوریه شروع می شود و در اوایل ماه می، این منطقه غرق در شکوفه های زیبای گیلاس می شود. در این زمان کوه ها، پارک ها و شهرها پوشیده از شکوفه های صورتی و ارغوانی می شود و مناظری چشم نواز و رویایی به وجود می آورد.

فستیوال های گل های بهاری

فستیوال گل آزالیا | Azalea Festival

این فستیوال در کارولینای شمالی برگزار می شود و به گل های زیبای آزالیا اختصاص دارد. این فستیوال در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شده و یکی از بزرگ ترین رویدادهای ایالت در نوعِ خود است. علاوه بر فستیوال گل های زیبا و رویایی آزالیا، سیرک، مسابقات هیجان انگیز و … هم برگزار می شود. هرساله بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در این فستیوال شرکت می کنند و برای تماشای پیاده روی اصلی این فستیوال به این منطقه می آیند. این تور نمادین در خیابان های شهر به راه می افتد و مردم به استقبال آن ها می آیند.

فستیوال آزالیای سلطنتی

سوباکسان یکی از ۱۲ قله کوهستان سوباک است و در مرز استان های چونگ بوک و گیونک بوک قرار گرفته است. در این منطقه کوهستانی یک پارک ملی مشهور قرار دارد که محل برگزاری فستیوال گل های بهاری است. در این پارک گل های وحشی، انواع درختان و همین طور گل های آزالیای سلطنتی وجود دارد که در فصل بهار این پارک را به بهشتی واقعی تبدیل می کنند. اواخر ماه می این منطقه آن قدر زیبا و سرسبز و پر از گل می شود که اغلب آن را با کوه های آلپ سوئیس شبیه می دانند. به گفته کسانی که از این فستیوال گل های بهاری بازدید کرده اند می گویند که بازدید از این پارک مثل قدم زدن روی یک پارچه ابریشمی رنگارنگ و لطیف است.

فستیوال گل لاله کانادا | Canadian Tulip Festival

پرنسس جولیانا به خاطر تقدیر و تشکر از کانادا که در جریان جنگ جهانی دوم بندر امنی برای خانواده سلطنتی مهیا کرده بود ۱۰۰۰۰۰ شاخه گل لاله هلندی به اوتاوا تقدیم کرد. شهر اوتاوا شش دهه است که با دقت از این هدیه ارزشمند و زیبا مراقبت کرده و آن را به یکی از زیباترین فستیوال گل های بهاری تبدیل کرده است. امروزه میلیون ها گل لاله رنگارنگ حاشیه کانال ریدو را مزین می کنند و صحنه هایی فوق العاده زیبا و بهاری به وجود می آورند.

فستیوال های گل های بهاری

فستیوال گل مادیرا | Madeira Flower Festival

فستیوال گل های بهاری مادیرا که به باغ شناور آتلانتیک شهر دارد همه ساله در شهر مادیرا پرتغال برگزار می شود. شهر فونچال، بزرگ ترین شهر جزیره مادیرا هر سال در ماه می میزبان فستیوال گل مادیراست.  این فستیوال بسیار باشکوه برگزار می شود و شامل کارناوال های شاد، اجراهای نمایشی فولکلور، رقص و آواز و … است.

هنرمندان محلی دورهم جمع می شوند و با استفاده از گل های رنگارنگ، فرش و مجسمه های زیبایی را در خیابان های اصلی درست می کنند. نمایشگاه گل در سالن نمایشگاه های لارگو دا رستوراکائو انواع گل و گیاهان را در معرض نمایش قرار می دهد و فروشندگان هم با پوشیدن لباس های سنتی بر جذابیت این فستیوال اضافه می کنند.

فستیوال ساکورا کپنهاگ | Copenhagen Sakura Festival

در سال ۲۰۰۵ کنسول افتخاری هیروشیما در دانمارک به مناسبت دویستمین سالگرد تولد نویسنده محبوبش، هانس کریستین آندرسن، ۲۰۰ اصله درخت گیلاس (ساکورا) به شهر کپنهاگ هدیه کرد. از آن زمان پارک لانگلین محل برگزاری فستیوال سالانه شکوفه های گیلاس ساکوراست. این فستیوال گل های بهاری هر ساله در ماه اپریل و همزمان با بازشدن شکوفه های گیلاس برگزار می شود و در حاشیه آن، برنامه های جانبی مفرحی مثل رقص سنتی، اجرای موسیقی محلی، جشن ها و سرگرمی های دیگر برگزار می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا