ریپورتاژ

راهنمای خرید و شناخت سر شیشه شیر اونت اصلی از تقلبی موجود در بازار

راهنمای خرید و شناخت سر شیشه شیر اونت اصلی از تقلبی موجود در بازار:

وقتی که شما مشغول خرید شیشه شیر برای نوزاد تازه متولد شده‌تان هستید، باید به جز شیشه شیر چیزهای دیگری نیز خریداری کنید؛ مثل سر شیشه شیر! شما وقتی شیشه شیر می‌خرید، سر شیشه هم دارد ولی داشتن چند تا سر شیشه اضافه می‌تواند در روز‌های آینده به شما کمک کند.
برای خرید سر شیشه شیر هم نکاتی وجود دارد که باید بدانید. پس ما در قدم اول انواع سر شیشه را به شما معرفی می‌کنیم و سپس خصوصیات هر کدام را بررسی کرده تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

انواع سر شیشه شیر:

اگر در زمینه سر شیشه تحقیق کرده و یا داخل فروشگاه‌های سیسمونی رفته باشید، احتمال زیاد مدل‌های مختلفی از آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. اما این‌که کدام مدل برای فرزند شما مناسب می‌باشد را باید با امتحان کردن مدل‌های مختلف متوجه شوید. ما در این قسمت مقاله انواع سر شیشه را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع سر شیشه شیرسر شیشه لاتکس:

سر شیشه‌های لاتکس رنگ زرد کدر دارند و از این جهت بسیار شبیه به نوک سینه مادر هستند؛ به همین دلیل نوزادان بیشتر به سمت این سرشیشه‌ها جذب می‌شوند و راحت‌تر تغذیه می‌شوند. این سرشیشه‌ها بسیار نرم هستند، دارای منافذ زیادی می‌باشند که همین امر باعث می‌شود که هم زود تغییر رنگ بدهند و هم زود بو بگیرند؛ به همین دلیل باید بین ۴ تا ۶ هفته یک‌بار تعوض شوند.
از طرفی ممکن است که نوزاد شما به لاتکس حساسیت داشته باشد؛ پس خیلی مواظب این مورد باشید.

سرشیشه سیلیکونی:

سرشیشه‌های سیلیکونی همان‌طور که از اسمش پیداست از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند. این سرشیشه‌ها تغییر رنگ نمی‌دهند و بو نمی‌گیرند. بافت سیلیکونی این سرشیشه‌ها سفت‌تر از نوع لاتکسی هستند. درصد تخلخل سیلیکئنی‌ها کم‌تر است و برای همین در برابر بو و رنگ مقاوم‌اند.
نوزادان علاقه زیادی به جویدن سر شیشه دارند مخصوصا زمانی که فرآیند دندان در آوردن‌شان شروع می‌شود. سرشیشه‌های سیلیکونی در برابر جویدن‌های کودک شما نیز مقاوم است و پاره نمی‌شود.
هیچ ماده‌ای که باعث آلرژی در نوزادان شود داخل بافت‌شان به کار نرفته است. سر شیشه‌های سیلیکونی در برابر حرارت مقاوم هستند و به راحتی و با هر ماده شوینده می‌توان داخل ماشین ظرفشویی آنها را شست.

سرشیشه اونتسرشیشه‌های طبیعی یا شبیه‌ساز سینه مادر:

این مدل از سر شیشه، شبیه‌ترین سر شیشه به سینه مادر است. این مدل سر شیشه برای نوزادانی که تا الان از شیر مادر تغذیه کرده‌اند و الان بنا به هر دلیلی باید با شیشه تغذیه شوند، بسیار مناسب است؛ زیرا حسی که به کودک منتقل می‌کند مانند زمانی است که از شیر مادر تغذیه می‌کند.
این سرشیشه‌ها، نوک بجسته‌ای دارند و قسمت پایه‌ای آنها پهن‌تر از بقیه سر شیشه‌ها است

سرشیشه‌های مدل ارتودنسی:

معمولا به خاطر استاندارد نبودن بعضی سر شیشه‌ها و یا استفاده نادرست از آنها، دندان‌های کودکان دچار مشکل می‌شوند. اصلا نگران نشوید! این سرشیشه‌ها برای والدینی‌ است که نگران این موضوع هستند. این مدل از سرشیشه شکل خاصی دارد و با سایر سر شیشه‌ها فرق می‌کند.
نوک سرشیشه‌های ارتودنسی حالت پیازی شکل دارند و طوری داخل دهان کودک قرار می‌گیرند که قسمت صاف آن در سقف دهان و پشت لثه‌های کودک می‌افتد و سلامت لثه و دندان‌های کودک را حفظ می‌کند.
این سرشیشه‌ها موقعی وارد عمل می‌شوند که نوزاد شما شروع به دندان درآوردن می‌کند.

سرشیشه ضد خلاء یا تخلیه:

این سرشیشه‌ها برای والدینی که نگرانند در حین تغذیه کودک هوا وارد معده فرزندشان شود و دل درد بگیرند، ساخته شده است. طراحی بسیار دقیق این سرشیشه‌ها طوری است که از مشکلات گوارشی کودک شما جلوگیری می‌کند، هضم را برایش راحت‌تر می‌کند و احساس سیری کاذب را از کودک می‌گیرد.
کنار این سرشیشه‌ها، یک دریچه کوچک قرار دارد که جلوی جمع شدن هوا در دهان کودک را می‌گیرد.

سرشیشه‌های جریان متغیر یا چند جریان:

این سرشیشه‌ها برای والدینی که می‌خواهند سرلاک، شیرخشک، آبمیوه و هر ماده غلیظ دیگری را به فرزندشان بدهند و همچنین روی جریان انتقال شیر به دهان کودک‌شان کنترل داشته باشند، مناسب است. اگر خواستید شیر مادر را با شیشه شیر و سرشیشه جریان متغیر به فرزندتان بدهید، آن را روی سوراخ‌های ریزتر تنظیم کنید، اگر می‌خواهید شیر خشک یا سرلاک یا آبمیوه به کودکتان بدهید روی سوراخ‌های متوسط و اگر می‌خواهید به فرزندتان آب بدهید از سوراخ‌های درشت سرشیشه استفاده کنید.
سرشیشه اونت، سرشیشه‌های جریان متغیر را نیز تولید می‌کنند و تولید این مدل را برای نوزادان در سنین مختلف طراحی کرده‌اند.

سرشیشه مخصوص کودکان با سقف دهان شکاف‌دار:

نوزادهایی که بین دهان و بینی‌شان شکاف وجود دارد، نمی‌توانند از سرشیشه‌هایی عادی استفاده کنند و باید از سرشیشه‌های مخصوص به خودشان استفاده کنند.
نوک این سرشیشه‌ها بلندتر و باریک‌تر از اندازه سرشیشه‌های معمولی هستند.

سخن پایانی:

همه این سرشیشه‌ها در بازار وجود دارند، اینکه شما برای فرزندتان کدام نوع را خریداری کنید کاملا بستگی به شرایط تغذیه‌ای و سیستم بدنی کودک شما دارد. ما در این مقاله تمامی مدل‌های سرشیشه را تک به تک معرفی کرده و خصوصیات‌شان را عنوان کردیم؛ تصمیم نهایی با شماست…

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا