پزشکی

۱۰ علت درد هنگام رابطه جنسی

علت درد هنگام رابطه جنسی چیست؟

درد و احساسات ناخوشایند در هنگام رابطه جنسی موضوع کاملاً رایجی است که زنان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. باید بدانید که درد در هنگام رابطه جنسی می تواند تعدادی از بیماری های خطرناک را نشان دهد. در این مقاله ، ما ۱۰ وضعیت ناخوشایند لگن را جمع آوری کرده ایم که می تواند زندگی جنسی شما را خراب کند.

۱- آندومتریوز

آندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که پوشش داخلی رحم که آندومتر نامیده می شود در خارج از رحم شروع به رشد می کند. در مراحل اولیه ، آندومتریوز می تواند بدون علامت ایجاد شود و ناحیه کمی را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، در مراحل پیشرفته ، این شرایط می تواند بر روی لوله های رحمی ، تخمدان ها ، مثانه و سایر اندام های لگن گسترش یابد. با توجه به اینکه آندومتریوم که در خارج از رحم رشد می کند ، کیفیت خود را حفظ می کند ، در دوران قاعدگی نیز ریزش ادامه می یابد. این اغلب منجر به درد شدید می شود. علاوه بر این ، این آندومتر رشد بیش از حد می تواند اندام های لگن را به هم متصل کند. در نتیجه ، اصطکاک در حین رابطه جنسی می تواند بسیار دردناک باشد.

علت درد هنگام رابطه جنسی
علت درد هنگام رابطه جنسی

۲- واژن

واژینیت التهابی است که روی واژن تأثیر می گذارد و باعث درد ، خارش و ترشحات غیرطبیعی می شود.

شایعترین دلایل واژنیت عبارتند از:

عفونت های مقاربتی باکتری ها بهداشت نامناسب سطح استروژن پایین عفونت های منتقله از راه مقاربتی و باکتری های مختلف تعادل طبیعی باکتریهای واژن را تغییر می دهد و این علائم ناخوشایند را ایجاد می کند . این امر همچنین می تواند منجر به عدم تعادل باکتری ها شود. سطح استروژن پایین که معمولاً در دوران یائسگی ایجاد می شود ، می تواند منجر به واژینیت نیز شود و این امر می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد.

۳- فیبروم رحم

علیرغم این واقعیت که فیبروم رحم می تواند بدون علامت ایجاد شود و حتی خود به خود از بین برود ، اما می تواند باعث ایجاد تعدادی از علائم ناخوشایند در زنان شود. درد در هنگام رابطه جنسی و لکه بینی رایج ترین علائم فیبروم رحم در نظر گرفته می شود. وقتی فیبروم بیش از حد بزرگ شود ، می تواند در برابر حرکت با درد و خونریزی واکنش نشان دهد. این بدان معنی است که اصطکاک ها می توانند فیبروم را مختل کنند و می توانند خونریزی کنند. از آنجا که می توانند به طور غیر طبیعی بزرگ شوند ، نظارت بر پیشرفت فیبروم مهم است. این ممکن است منجر به تغییر اندام های دیگر لگن شود که همچنین می تواند احساسات دردناکی را هنگام نزدیکی برای زن ایجاد کند.

۴٫ ولوودینیا

ولوودینیا بیماری است که در آن یک زن درد و خارش در دهانه رحم و واژن را تجربه می کند. علل ولوودینیا هنوز ناشناخته است. این وضعیت همچنین می تواند در فعالیت جنسی طبیعی تداخل داشته باشد زیرا نفوذ و اصطکاک باعث درد شدید می شود. علاوه بر این ، یک زن مبتلا به ولوودینیا همچنین می تواند با نشستن طولانی مدت و زمان ادرار کردن مشکلاتی را تجربه کند. با توجه به اینکه ولوودینیا دلیل خاصی ندارد ، گزینه های درمانی می تواند از زن به زن دیگر متفاوت باشد. در بسیاری از موارد ، مسکن های OTC و حمام با دوش سرد می توانند درد و خارش را تسکین دهند. با این حال ، شما باید روش های دیگری را امتحان کنید که می تواند نتایج بهتری به خصوص برای شما ایجاد کند.

۵٫ عفونت مخمر

عفونت مخمر بیماری است که توسط قارچ های کاندیدا ایجاد می شود. این عفونت معمولاً از طریق خارش ، سوزش ، ترشحات غیرطبیعی و بوی ترش خود را نشان می دهد. در حقیقت ، داشتن ساکس در مواقع خارش واژن و واژن تصمیم خوبی نیست. خوشبختانه ، عفونت مخمر به راحتی قابل درمان است. همچنین باید بدانید که عفونت مخمر می تواند از طریق آمیزشی منتقل شود. این بدان معناست که هر دو شریک باید با هم درمان شوند.

۶-خشکی واژن

یک افسانه رایج وجود دارد که خشکی واژن فقط می تواند زنان پیر را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، این وضعیت در میان زنان در سن باروری کاملاً شایع است. علت اصلی خشکی واژن کاهش سطح استروژن است. این هورمون مسئول بسیاری از عملکردها و همچنین نرم ماندن واژن هستند. وقتی واژن شما علیرغم تحریک خشک می ماند ، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال درمان باشید. روان کننده های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به راحتی و لذت بخشیدن به رابطه جنسی شما کمک کند. شما همچنین می توانید از هورمون درمانی و کرم های استروژن برای تقویت طبیعی واژن استفاده کنید.

۷-بیماریهای مقاربتی

اکثر بیماریهای مقاربتی می توانند در هنگام رابطه جنسی به دلیل التهاب بافتی درد ایجاد کنند. علائم دیگر بیماریهای مقاربتی عبارتند از:

درد لگن، خارش ،ترشحات غیر طبیعی واژن، بوی نامطبوع ،درد در هنگام ادرار است. همچنین باید بدانید که برخی STD ها می توانند بدون علامت ایجاد شوند. علاوه بر این ، STD های درمان نشده می توانند منجر به عوارض جدی شوند. به عنوان مثال ، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود در حالی که سوزاک یا کلامیدیا ممکن است منجر به بیماری التهابی لگن شود. به همین دلیل آزمایش منظم STS ضروری است.

۸-بیماری PID

با توجه به این واقعیت که بیماری التهابی لگن در نتیجه STD های درمان نشده ایجاد می شود ، مهم است که به طور منظم بر سلامتی خود نظارت داشته باشید. PID التهابی است که اندام های لگن را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند منجر به ناباروری شود. PID همچنین می تواند باعث درد در هنگام رابطه جنسی ، ترشح غیر طبیعی ، تب ، لکه بینی و درد در ناحیه لگن شود. علی رغم این واقعیت که PID با کمک آنتی بیوتیک قابل درمان است ، اما در صورت ابتلا به این بیماری نمی توانند با نتیجه آن مقابله کنند. واقعیت این است که PID یک التهاب است. هنگامی که ایجاد می شود ، جای زخم و چسبندگی ایجاد می کند که می تواند در بارداری تداخل ایجاد کند.

علت درد هنگام رابطه جنسی
علت درد هنگام رابطه جنسی

۹-بی اختیاری

بی اختیاری ادرار بیماری است که در آن فرد نشت ادرار غیر ارادی را تجربه می کند. با توجه به این واقعیت که بسیار شرم آور است ، بی اختیاری می تواند رابطه جنسی شما را به طور قابل توجهی خراب کند. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که فرد کنترل مثانه را از دست بدهد. در مراحل اولیه ، فرد مبتلا به بی اختیاری می تواند گاهی اوقات نشت ادرار را تجربه کند. با پیشرفت شرایط ، می تواند به فوریت ادراری شدید و حتی ناتوانی در مراجعه به موقع از توالت منجر شود. بیشترین گزینه های درمانی برای بی اختیاری ادرار شامل دارو ، دستگاه های پزشکی خاص و جراحی است.

۱۰- سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم یک وضعیت خطرناک و حتی تهدید کننده زندگی است که بسیاری از زنان را مبتلا می کند. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که سلول های گردنی شروع به تغییر می کنند. در مراحل اولیه ، سرطان دهانه رحم می تواند بدون علامت ایجاد شود. این واقعیت می تواند به طور قابل توجهی تشخیص را پیچیده و به تأخیر بیندازد. در مراحل بعدی ، سرطان دهانه رحم می تواند باعث درد در هنگام رابطه جنسی ، خونریزی و سایر احساسات ناخوشایند شود. اگر چنین علائمی را مشاهده کرده اید ، مراجعه به پزشک ضروری است. حتی اگر سرطان دهانه رحم ندارید ، برای جلوگیری از عواقب ناخوشایند ، آزمایش HPV باید در معاینه زنان و زایمان انجام شود.

[تعداد: 1   میانگین: 4/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا