پزشکی

۵ ماده غذایی مقوی که کلیه‌هایتان را سالم نگه می‌دارد

سلامت بدن احتیاج به حفظ و حراست از هر ارگان را دارد. هر جز از بدن انسان در ارتباط با جز دیگر بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. کلیه‌ها از جمله مهم‌ترین اعضای بدن هستند که وظیفه تولید خون و پاکسازی اعضای بدن را بر عهده دارند؛ درست است که بدن با یک کلیه هم به کار خود ادامه می‌دهد، اما باید مراقب باشم تا آسیبی به این عضو کوچک اما مهم نرسد، در این بین باید توجه داشت که خوردن آب کافی و دوری کردن از مصرف مواد غذایی مضر می‌تواند سلامت کلیه‌های بدن را تضمین کند.

سیر با خواص آنتی باکتریالی، ضد قارچی و ضد التهابی خود حاوی ماده‌ای مقوی به نام آلیسین است، سیر کمک می‌کند کلیه‌ها در برابر انواع میکروب‌های مهاجم مقاوم شده و سدیم اضافی بدن را از بین ببرند.

کلیه ها جز حساس ترین ارگان های بدن است و  نیاز به رسیدگی بیشتری نیز دارد. یکی از راه‌های محافظت از کلیه‌ها کم کردن میزان شکر مصرفی است، زیرا قند خون بالا به کلیه آسیب می‌زند از همین رو بیشتر پزشکان متخصص توصیه می‌کنند بیماران کلیوی به‌طورحتم در رژیم غذایی خود زنجبیل را جای دهند.

دارچین در دسته ادویه‌هایی قرار می‌گیرد که با تنظیم سطح گلوکز بدن افراد را در برابر بیماری‌های کلیوی مقاوم می‌سازد، البته باید توجه داشته باشید که دارچین را زیاد مصرف نکنید، زیرا مصرف زیاد این ماده غذایی می‌تواند به سلامت بدن شما آسیب وارد کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا