ریپورتاژ

حرفه آرایشگری را از همین حالا شروع کنید

امروزه با پیشرفت صنعت مد و تعاریف زیبایی، میل مردم جهان به آرایش و پیرایش بیشتر شده و این حرفه در کشورهای توسعه‌یافته رشد چشمگیری داشته است.

 طبیعتاً برای یادگیری این حرفه باید از طریق یک آموزشگاه آرایشگری حرفه‌ای و معتبر اقدام نمود. حرفه آرایشگری بسیار متنوع بوده و شامل حوزه‌هایی مانند گریم، کوتاهی مو، شنیون، براشینگ مو، کاشت ناخن و … می‌شود

بازار کار این مهارت بسیار قابل‌توجه است و دلیل این نیاز، درخواست اکثر خانم‌ها برای آرایش و آقایان برای پیرایش باعث شده در بین پردرآمدترین شغل‌های جهان جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد.

حرفه آرایشگریآموزش آرایشگری زنانه

باید در نظر داشت که شغل آرایشگری مناسب خلقیاتی برون‌گرا است که باشد و موفقیت در آن توانایی ارتباط با مشتری و تعامل با آنان را می‌طلبد.

تشخیص آرایش خوب از بد

برای اینکه متوجه تشخیص یک آرایش مناسب شوید، باید به آخرین ترندهای روز دنیای مد و یا بررسی آخرین فوتوشات‌های بازیگران و مدل‌های مجلات، بپردازید. طبیعتاً هرسال انواع آرایش صورت و مو تغیر خواهد کرد و چه بهتر که یک آرایشگر، از این تغییرات به‌خوبی آگاه باشد.

چیزی که در تشخیص صحیح یک آرایش مناسب مهم است، شناخت دقیق نوع چهره و انتخاب آرایش متناسب برای آن است. با وجود چهره‌های متفاوت باید آرایش مناسب هر نوع صورت را به‌درستی شناخت تا مشتری رضایت داشته باشد و طبق اصول آرایشگری پیش روید.

برای مثال در زمینه رنگ مو، باید دقت داشت با چه جنسی از مو و رنگ پوست صورت، چه رنگی برای مو در نظر گرفته شود. توجه کنید مشتری، برای زیباتر شدن به شما مراجعه می‌کند و اعتماد دارد که شما بیشتر از او می‌دانید؛ پس در این موارد علم خود را تقویت کنید. تمامی این موارد را می توانید با شرکت در دوره آموزش رنگ مو در یک آموزشگاه آرایشگری حرفه‌ای فراگیرید و همیشه مشتریان خود را راضی نگاه دارید.

ترفند های آرایشگری را از اول تمرین کنید

برای کسب این مهارت، بیشترین نکته‌ای که مدنظر مدرسین این حوزه است، تکرار و تمرین به شکل مداوم است. شما اگر علمی را بدست آورید، تا وارد مرحله عملی نشوید نمی‌توانید در آن کار حرفه‌ای شوید و صرفاً یک دوره آموزش آرایشگری گذراندید که هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

با وجود رقبای سرسخت در حوزه آرایش زنانه، باید به ترفندهای ریز و درشت در آرایشگری آگاه باشید و با استفاذه از با روش‌های زیرکانه و ظریف به رفع نواقص چهره مشتری بپردازید. این امر تنها با تکرار مداوم و شناخت لحظه‌ای لوازم آرایشی و کاربرد آن صورت می‌گیرد. لطفاً از این مورد غافل نشوید!

این مورد برای همه بخش‌های آرایشگری مورد توجه است. برای نمونه، یادگیری کاشت ناخن، در صورتی امکان‌پذیر است که با انواع روش لاک و دیزاین ناخن آشنا شوید و در طول دوره آموزش کاشت ناخن به نکات مدرس برای کاری بی‌نقص تمرین فراوانی انجام دهید.

حرفه آرایشگریمدرک آرایشگری باعث پیشرفت کاری می‌شود!

مهارت آرایش، در بسیاری از زنان قابل پرورش است اما برای راه‌اندازی یک آرایشگاه خوب و پردرآمد باید مجوز رسمی از طرف اتحادیه آرایشگران دریافت نمود و برای کسب این مجوز، اولین چیزی که درخواست می‌شود، مدرک رسمی آرایشگری است.

شاید بخواهید آرایشگاهی به‌صورت خودگردان و خصوصی راه‌اندازی کنید یا حتی مهارتی به‌صورت شخصی یاد بگیرید اما برای درآمدزایی به شکل معتبر، باید در سه‌ساله آخر هنرستان مشغول به تحصیل رشته آموزش آرایشگری شوید یا به طور فشرده یک در دوره آموزش آرایش و پیرایش را تحت‌نظر مدرس طی کنید و در آزمون فنی حرفه‌ای موفق به نمره قبولی شوید تا پروسه کسب مدرک شما تکمیل شود.

هم اکنون در بیشتر آموزشگاه‌های آرایشی معتبر، با برگزاری دوره‌های آرایشگری زیر نظر آرایشگران موفق و باتجربه زمینه شرایطی ویژه برای علاقه‌مندان این حرفه فراهم شده است و هیچ تجربه‌ای بالاتر از این نیست که در کنار چنین استادانی موفق به یادگیری شوید. برای اینکه در این بخش با آموزشگاه‌ها بیشتر آشنا شوید از هزینه دوره‌های آموزش رایشگری در تهران آگاه شوید می‌توانید به وبسایت honarsara.net مراجعه کنید. این وبسایت متعلق به یکی از یرترین و معتبرترین آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه در تهران است که علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، مطالب مفیدی را نیز بعنوان آموزش‌های رایگان منتشر می‌کند.

انواع آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری، به چند دسته تقسیم می‌شود که بهترین آن، آموزش تحت‌نظر یک آرایشگر حرفه‌ای است. اما گاهی پیش میاید که شرایط مناسبی برای یافتن چنین آرایشگری سخت است و عموم آنان وقت کافی برای برگزاری دوره ندارند. بهتر است به انواع دیگر آموزش این مهارت توجه کنید.

کسب تجربه

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برای کسب مدرک دیپلم آرایشگری باید دوره تخصصی در آموزشگاه مخصوصی طی شود اما بیشتر آرایشگاه‌ها برای کشف افراد مستعد، درخواست جذب کارآموز دارند تا بدون دستمزد، آموزش آرایشگری را به آنان عرضه کنند و در مقابل، کارآموزان هم برایشان کار کنند.

این روش به نفع علاقه‌مندان این حوزه است زیرا با فضای آرایشگاه کاملاً آشنا خواهند شد و اگر بنا به شرایطی، تصمیم به توقف در این مسیر را داشتند، دیگر مشکل ضرر مالی و هدررفت زمان، ندارند.

یادگیری پله‌ پله با فیلم آموزشی

مدتی است برای این مهارت، فیلم‌های آموزشی در نظر گرفته می‌شود و آرایشگران موفق، برای صرفه‌جویی در وقت و وضوح قسمت‌های مختلف آرایشی، اقدام به تدریس به روش ساخت فیلم‌های زیر بیست دقیقه، می‌کنند.

این امر موجب شده است که برای آموزش رنگ مو یا شنیون مو متدهای جدیدی از آرایشگران زبده در سرتاسر جهان عرضه شود و کسی که توانایی سفر به کشورهای عربی، اروپا و آمریکا که امکان دیدار با آنان را ندارد به‌راحتی در عصر تکنولوژی موفق به دریافت فیلم‌های آموزشی این حرفه خواهد شد.

حرفه آرایشگریحرفه آرایشگری فراتر از یک مهارت شخصی است!

شما با انواع روش یادگیری آرایش آشنا شدید و مشخص شد با کمی سرمایه برای شهریه و زمان‌بندی درست، می‌توانید تحت آموزش قرار گرفته و سپس به کسب درآمد بپردازید.

اما در نظر داشته باشید از این مهارت به‌خوبی استفاده کنید و چنانچه حس کردید از لحاظ روحی و مرتبه استعداد در این شاخه، توانمند هستید اصلاً از راه‌اندازی کسب و کار غافل نشوید و اگر در این راه ناامید شدید، به آموزش کاشت ناخن، پاک‌سازی پوست و آموزش رنگ مو گریزی بزنید تا شاید نظرتان جلب شود چرا که امروزه این دوره‌ها بیشترین طرفداران را در بین هنرجویان دارند.

متقاضیان آرایش و پیرایش، به دلیل تغییرات لحظه‌ای در انواع ترفندهای آرایشی، به آرایشگرانی جذب می‌شوند که سلیقه و خلاقیت بالایی به خرج می‌دهند بنابراین مطمئن باشید طمینان کنید اگر نظر مشتری را جلب کنید او حتماً برای نیازهای بعدی به شما مجدداً مراجعه خواهد کرد و حتی آرایشگاه شما را برای دیگر افراد معرفی و تبلیغ می‌کند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا