ریپورتاژ

دلیل گرم شدن بدنه مایکروفر

در مطلبی که در رابطه با گرم شدن بیش از حد بدنه مایکروفر برای شما آماده کرده ایم همه دلایل گرم شدن بدنه مایکروفر را برای شما آماده کرده ایم امید داریم که بتوانید مشکل بیش از حد گرم شدن بدنه مایکروفر خودرا حل کنید.

دلایل گرم شدن بدنه مایکروفرفهرست این مقاله

  • دلایل گرم شدن بدنه مایکروفر
  • ایراد داشتن لامپ مگنتران
  • مشکل داشتن فن خنک کننده
  • ایراد داشتن ترموستات
  • مدیریت برنامه ریزی مایکروفر
  • ایراد داشتن قطعه سنسور افزایش دما
  • قرار دادن  ظروف نامناسب در داخل مایکروفر
  • راه های جلوگیری از گرم شدن بدنه مایکروفر

دلایل گرم شدن بدنه مایکروفر

این ایراد امکان دارد برای هر مدل از مایکروفر در منزل و یا اداره شما به وجود بیاید ولی نگران نباشید در این قسمت همه دلایل آن را باهم بررسی کنیم تا بفهمیم ایراد از کدام قطعه است.

علل اصلی گرم شدن بیش از حد بدنه مایکروفر از قرار زیر میباشند:

  • ایراد داشتن لامپ مگنتران
  • انتخاب برنامه اشتباه
  • ایراد در فن خنک کننده
  • مشکل قطعه TOD
  • قرار دادن ظرف های نامناسب در مایکروفر
  • ایراد در برد الکترونیکی

ایراد داشتن لامپ مگنتران

لامپ مگنترون یا مگنتران در مایکروفر قطعه ای میباشد که با تولید امواج الکترومغناطیسی موجب گرم شدن غذا در مایکروفر خواهد شد. امواج تولید شده به واسطه لامپ مگنتران موجب نوسان مولکول های آب در مواد غذایی میشود و با بالارفتن انرژی جنبشی آن ها موجب گرم شدن بیش از اندازه مایکروفر خواهد شد . لامپ مگنتران به منظور تولید امواج مغناطیسی نیاز به انرژی الکتریکی بالایی دارد. همین کار در مواردی به نسبت برنامه ای که به مایکروفر به شما پیشنهاد میدهید موجب داغ کردن بیش از حد آن خواهد شد.

راه های جلوگیری از گرم شدن بدنه مایکروفرایراد داشتن لامپ مگنتران که با ناهنجاری سوتی بسیار بالایی همراه میباشد ، امکان دارد آنتن سر مایکروفر یه مشکل خورده باشدو یا باعث سوراخ کردن صفحه میکا هدایت کننده امواج شده و بعداز آن به بدنه مایکروفر برخورد میکند و عایق بده را از بین خواهد برد. برخورد امواج به فلز بدنه مایکروفر موجب جرقه زدن، داغ کردن بدنه و آتش سوزی خواهد شد. پس حتما به ویژه در مایکروفر دوو در صورت مشاهده همچین شرایطی برای دستگاهتان حتما با تعمیر کار حرفه ای نمایندگی رسمی تعمیرات ماکروفر دوو در تهران تماس بگیرید.

مشکل داشتن فن خنک کننده

فن خنک کننده در مایکروفر مسئولیت از بین بردن گرمای بیش از اندازه و خنک کردن مایکروفر را برگردن دارد ایراد داشتن فن، از دلیل های پر اهمیت داغ کردن بدنه مایکروفر به حساب می آید.

ایراد داشتن فن باعث میشود تا لامپ مگنتران به درستی خنک نشود و گرمای خود را به بدنه مایکروفر منتقل کند. اگر مگنتران گرمای خود را به بدنه انتقال بدهد پس از چند دقیقه تمام قسمت های الکترونیکی داخل مایکروفر دچار آسیب و از کار افتادگی خواهد شد.

فن خنک کننده امکان دارد علائمی مانند سر و صدای بیش از حد را مشاهده کنید که این خود شروع ایراد دار شدن و از کار افتادن فن داخل مایکروفر میباشد. در هنگامی که  سر و صدا از فن مایکروفر به گوشتان نخورد حتما دستگاه را از برق قطع کنید و به برطرف کردن مشکل فن مشغول شوید پیش از آنکه به طور کامل دچار مشکل شود.

ایراد داشتن ترموستات

ترموستات در مایکروفر، دستور قطع و وصل لامپ مگنتران را میدهد. در هنگام خرابی ترموستات تنظیم حرارت در مایکروفر دچار ایراد میشود و لامپ مگنتران گرمای بیش از  اندازه به وجود می آورداما قطع نمیشود. همین کار باعث زیاد شدن گرمای داخل مایکروفر شده و بدنه را نیز گرم تر خواهد کرد.پس میتوان ایراد داشتن  ترموستات را از دلایل عمده  گرم شدن بدنه مایکروفر به حساب آورد.

در صورت بروز مشکل جدی در ترموستات مایکروفر سامسونگ SAMSUNG سریعا با تعمیرکار مجاز نمایندگی تعمیر ماکروفر سامسونگ در تماس باشید.

مدیریت برنامه ریزی مایکروفر

در اکثر  مدل های قدیمی مایکروفر بعداز اینکه برنامه پخت غذا با تایم طولانی انتخاب بشود، مشاهده میکنید که بدنه مایکروفر بیش از اندازه داغ خواهد شد به اندازه ای که اگر به آن دست بزنید دستتان خواهد سوخت.

اگر مایکروفر زمان زیادی فعالیت کند و گرما و بخار زیادی به وجود بیاورد، سنسور افزایش دما به فعالیت افتاده است و دستگاه را خاموش خواهد کرد . چنانچه به علت قدیمی بودن مایکروفر یا ایراد داشتن سنسور دستگاه خاموش نشود گرمای بیش از حد مایکروفر امکان دارد سیستم الکترونیکی آن را از کار بیندازد.

مشکل قطعه TOD

سنسور افزایش دمای بیش از حد در مایکروفر، قطعه ای به نام TOD نام دارد . این سنسور در هنگام بالارفتن بیش از حد دما در مایکروفر فعال میشود  و دستگاه را خود به خود از فعالیت متوقف میکند. اگر این قطعه به هر علت دچار مشکل بشود ، در زمان داغی مایکروفر فعال نخواهد شد و بالارفتن دما سیستم الکترونیکی مایکروفر را از کار خواهد انداخت .

فعال شدن قطعه TOD موجب این میشود لامپ مگنتران به دمای متعادل خود نزدیک شود و بعد از آن مجدد میتوانید از دستگاه استفاده کنید. در مایکروفر های ناسیونال National در صورتی که با مشکلی در این قطعه برخورد کردید از راهنمایی های نمایندگی تعمیر ماکروفر ناسیونال در محل استفاده کنید.

قرار دادن ظرف های نامناسب در مایکروفر

کمک گرفتن از ظروف نامناسب مثل ظروف فلزی در مایکروفر موجب به وجود آمدن جرقه و گرمای بیش از اندازه مایکروفر خواهد شد. حتی در مواردی امکان دارد باعث آتش سوزی در مایکروفر خواهد شد و خطرات جانی به همراه دارد.

هشدار مهم : به هیچ وجه از ظروف فلزی و ظروف چینی دور طلایی در مایکروفر استفاده نکنید.

علت گرم شدن بدنه مایکروفرراه های جلوگیری از گرم شدن بدنه مایکروفر

با توجه به مواردی که در بالا بازگو شد، دلایلی مانند خرابی برد، خرابی سنسور، ایراد در لامپ مگنتران و… امکان دارد باعث گرم شدن بیش از اندازه مایکروفر شوند. به منظور پیش گیری از داغ شدن بیش از حد مایکروفر موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای حفاظت از لامپ مگنتران، از کاور هدایت موج (ورق میکا) کمک بگیرید.
  • این کاور وظیفه متمرکز کردن امواج برای گرم کردن غذا را دارد.
  • در هنگامی که این پوشش از بین برود از داغ شدن بیش از حد لامپ مگنتران مطلع میشوید.
  • ایراد داشتن  ورق میکا موجب برخورد امواج به بدنه مایکروفر و از بین رفتن عایق روی بدنه شده و باعث جرقه زدن خواهد شد.
  • بعد در صورت به وجود آمدن ایراد در ورق میکا سریعا آن را عوض کنید.
  • اگر مایکروفر شما قدیمی میباشد از پخت غذا در طولانی مدت اجتناب کنید.
  • اگر فن دستگاه تولید سر و صدا میکند حتما آن را چک کنید.
  • ظروف فلزی را به هیچ وجه داخل مایکروفر نگذارید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا