ریپورتاژ

لحظات شاد خود را با تور عمان همراه شوید

سفر به عمان شما را با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های عمان روبرو می‌کند. جاهای دیدنی عمان به قدری زیاد و جالب توجه است که اگر شما با تور عمان به این کشور سفر کنید می‌توانید از نزدیک بازارها و جاهای دیدنی عمان را ببینید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

نمایی زیبا از شهر مسقط
نمایی زیبا از شهر مسقط

مسجد سلطان قابوس

یکی از جاذبه‌های پایتخت عمان که گردشگران زیادی را به خود جلب می‍کند؛ مسجد سلطان قابوس عمان می‌باشد. این مسجد به سبک معماری اسلامی و کاملا مدرن ساخته شده است و قابلیت آن را دارد که تعداد بیست هزار نفر را در خود جای دهد و از آن به عنوان بزرگترین مسجد این کشور یاد می‌شود. این مسجد به روی افراد غیر مسلمان نیز باز می‌باشد.

از ابتدای سال ۲۰۲۱؛ شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایران، می‌توانند بدون ویزا تا ۱۴ روز به کشور عمان سفر نمایند.

به طوری‌که گردشگران می‌توانند بدون پرداخت هزینه هر صبح از این مسجد زیبا و جذاب دیدن کنند. ورود افراد زیر ده سال به سالن‌هایی که در آن نماز می‌خوانند ممنوع است و کسی اجازه ندارد از گوشی همراه خود استفاده کند. زنان برای ورود به این مسجد باید حجاب خود را رعایت کنند. آنان باید لباس پوشیده و روسری بر سر داشته باشند.

فرش بسیار بزرگ و زیبایی که به دستان هنرمند ایرانیان بافته شده است؛ بر جذابیت و زیبایی این مسجد افزوده است. بزرگترین و قشنگ‌ترین لوستر از جنس کریستال که در دنیا وجود دارد؛ به سقف این مسجد آویزان است. این لوستر دیدنی چهارده متر طول دارد و وزن آن نزدیک به نه تن می‌باشد. کریستال‌های درخشنده این لوستر ششصد هزار عدد است که ساخت این لوستر اعجاب انگیز چهار سال به طول انجامیده است.

نمایی از صحن مسجد سلطان قابوس عمان
نمایی از صحن مسجد سلطان قابوس عمان

فرهنگ مردم عمان

فرهنگ مردم عمان به فرهنگ کشور ما بسیار نزدیک است.عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که در همسایگی کشور ما قرار دارد. خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم این کشور مانند ایران زبانزد خاص و عام است. کشور عمان از جمله کشورهایی است که مناسبات سیاسی و اقتصادی بسیاری را با کشور ما داشته‌است. حضور فارسی‌زبانان ساکن در این کشور بیانگر این موضوع است.

مذهب بیشتر مردم عمان تسنن می‌باشد و آن‌ها در طول روز پنج بار به مسجد رفته و به عبادت می‌پردازند. عکس گرفتن بدون اجازه از مردم ممنوع است. در فرهنگ مردم عمان هرگز نباید به پای افراد یا پاشنه پای آن‌ها اشاره کرد. بانوان این کشور هنگام سلام کردن به یکدیگر دست می‌هند. مردم عمان بسیار مهمان نواز هستند. پس اگر در سفر به عمان فردی شما را به منزلش دعوت کرد؛ هرگز دعوات او را رد نکنید.

برای هشتمین سال متوالی،عمان به رتبه صفر در میزان جرم و جنایت و تروریسم رسیده است.این دستاورد، مرهون ارزش‌های جامعه عمانی و میراث تاریخی و فرهنگی کشور است.

لباس مردان عمانی یقه ندارد؛ دارای آستین بلند است و رنگ سفید که تا مچ پایشان است. اکثر آن‌ها از عمامه استفاده می‌کنند. برخی مردان از عصای فلزی یا چوبی استفاده می‌کنند. اگر قصد شرکت در مراسم رسمی داشته باشند؛ به کمر خود خنجر می‌بندند. برای مردان عمانی خنجر سمبل وقار است.

شهر مسقط
شهر مسقط

سوغات عمان

بدون شک سفر به عمان همراه با سوغاتی‌های فراوانی می‌باشد. سوغات عمان بسیار گوناگون و متنوع است. آن‌چه که زیاد در بازارها به چشم می‌خورد؛ زیورآلات و جواهرات عمان می‌باشد. زیورآلاتی همچون پابند؛ انگشتر؛ گوشواره؛ گردنبند و ….جنس نقره از سوغات مرغوب و با کیفیت عمان است. این زیورآلات در بین گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد.

خنجر نقره در عمان بسیار مورد توجه مردان است و گردشگران زیادی آن را برای سوغات به شهر و کشور خود می‌برند. به دلیل وجود درختان خرما؛ صنایع دستی مانند سبد که برای نگه داشتن غلات؛ خرما و ….ساخته می‌شود طرفداران خاص خود را دارد. صندوقچه‌هایی با شکل و اندازه‌های مختلفی که با چوب ساخته می‌شوند و بسیار زیبا تزئین شده و برای نگه داشتن جواهرات و زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خنجر معروف عمانی نمادی از سوغات کشور عمان
خنجر معروف عمانی نمادی از سوغات کشور عمان

بازار مطرح مسقط

در سفر به عمان یکی از دیدنی‌های مسقط؛ بازار مطرح مسقط می‌باشد که دیدن آن خالی از لطف نیست. نمای این بازار زیبا کاملا سنتی است که دارای انواع مغازه‌هایی همچون نقره فروشی؛ صنایع دستی؛ جواهرات؛ کفش فروشی و …. می‌باشد. اگر قصد دارید قدیمی‌ترین بازاری که به سبک سنتی از گذشته‌های دور تا به امروز در عمان وجود دارد را از نزدیک ببینید؛ حتما به این بازار بروید.

بازسازی این بازار توسط دولت صورت گرفته و انواع تجهیزات و امکانات ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده است. به طوری‌که همه گردشگران می‌توانند به راحتی از این بازار دیدن کنند و از مغازه‌های رنگارنگ آن سوغاتی‌های زیبا خرید کنند.

بازار مطرح مسقط
بازار مطرح مسقط

صلاله عمان

اگر با تور عمان سفر کنید؛ حتما از دیدن شهر صلاله عمان لذت خواهید برد. این شهر دارای بازارهای سنتی و محلی است. این شهر برای افرادی که عاشق ادکلن و عطرهای خوش‌بو هستند؛ مکان مناسبی است. صلاله عمان نیز مانند بیشتر شهرهای این کشور دارای جواهرات زیبا؛ کندر؛ خنجرهای سنتی و … می‌باشد. از قدیمی‌ترین بازارهای صلاله عمان می‌توان به هافا و سوق اشاره کرد.

تور ارزان عمان: می‌تواند یک انتخاب از سوی مسافرین باشد با انتخاب هتل‌های معمولا دو و یا سه ستاره و یا هتل آپارتمان در مرکز شهر مسقط و همچنین انتخاب پروازهای ایرانی در روزهای غیر تعطیل و بخصوص فصل تابستان شاهد کاهش قیمت تور عمان خواهیم بود.

به دلیل فراوانی سوغاتی‌های زیبا هیچ گردشگری دست خالی از این بازارها بیرون نمی‌رود. ادکلن و عطر؛ لباس‌های زیبا؛ جواهرات چشم نواز؛ صنایع چوبی؛ زیورآلات نقره ….در سوق الحسن منطقه هافا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

برگرفته از: وبسایت عمان۷۷۷ https://oman777.com

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا