پزشکی

چگونه تعرق زیاد را کنترل کنیم؟

با شروع فصل تابستان و گرم شدن بیش از حد هوا تعرق هر فرد به طور محسوسی افزایش می یابد. عرق با اینکه امری ناخوشایند محسوب می شود اما یک راهکار عملی برای تنظیم درجه حرارت بدن است همچنین مواد مضرر را نیز دفع می نماید. اما هر مسئله ای دو رو دارد یکی خوب و یکی بد. عرق با اینکه به بهبود عملکرد بدن کمک می کند اما بسیار کلافه کننده است، از بوی عرق تا لکه هایی که می تواند بر روی لباس بجای گذارد. در مطلب پیش رو چند روش ساده را برای کم شدن تعرق آورده ایم که با مطالعه ی آن می توانید از تعرق بیش از حد جلوگیری کنید.

از دئودورانت ها استفاده کنید، وجود آلومینیوم کلرید در دئودروانت را جدی بگیرید این ماده می تواند مقدار قابل توجهی از عرق شما را کم کند. برای اثر بیشتر دئودورانت را شب قبل از خواب استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری را بگیرید. توجه داشته باشید دئودورانت باید بر روی پوست خشک و تمیز استفاده کنید.

در کنار استفاده از دئودورانت رژیم غذایی سبک تر و کم ادویه تر را در تابستان مورد توجه قرار دهید، همچنین استفاده از آب را فراموش نکنید. این مایه ی حیات دمای بدن شما را پایین خواهد آورد و باعث خواهد شد تعرق کمتری را داشته باشید. استفاده ی بیش از جد کافئین را کم کنید. هر روز قبل از شروع روز خود ورزش کنید تا با ترشح هر چه کمتر کورتیزول و افزایش اندورفین آرامش بیشتری داشته باشید. از میوه هایی مانند خیار، کرفس، هندونه، اسفناج، کاهو، گریپ فروت که ضد تعریق هستند استفاده کنید.

 

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا