روانشناسی

چرا عشق به تنهایی برای حفظ زندگی مشترک کافی نیست؟

فرهنگ عامه ذهن ما را با این ایده تغذیه کرده است که عشق همه چیز است. اما تجربه می تواند بگوید که فقط عشق برای یک داشتن یک زندگی مشترک سالم کافی نیست. شکی نیست که یک رابطه عاشقانه می تواند بزرگترین منبع شادی و رضایت ما باشد.

اما این همچنین می تواند به این معنی باشد که انتخاب شریک زندگی که همه عوامل اساسی دیگر در زندگی را رعایت نمی کند، می تواند سلامت جسمی و روانی فرد را به خطر بیندازد. روابط خوب زمانی اتفاق می افتد که هر دو طرف دارای ویژگی های خاصی باشند که مکمل یکدیگر باشند.

۶ فاکتور مهم در زندگی مشترک

هنگام انتخاب شریک زندگی مناسب، این عوامل را به عنوان پارامترهای مهم در نظر بگیرید. احساسات شما را کور نکند زیرا عشق در ازدواج لازم است اما کافی نیست.

۱٫ احترام متقابل

احترام حق اساسی هر انسانی است. بدون احترام، بهترین روابط شکست می خورند. همیشه در روابط به دنبال احترام باشید و آماده باشید همین را ارائه دهید. احترام در روابط می تواند مانند ارزش دادن به شریک زندگی خود، گوش دادن به او و نیازهای او و احترام به فضا و مرزهای او باشد.

۲.مهارت حل تعارض یا حل مسئله

حواستان باشد که خواستگارتان چگونه اختلافات خود را با دوستان و خانواده‌اش حل می‌کند. این یک شاخص بزرگ از نحوه برخورد آنها با مشکلات در رابطه است. آیا آنها انتقام جو می شوند، سنگ دل می شوند  یا بیش از حد مضطرب می شوند و بدون تلاش واقعی برای درک و حل تعارض شروع به فکر کردن می کنند؟ درگیری ها و راه حل ها در روابط نشان دهنده احترام، تنظیم عاطفی و پشتکار ما برای حفظ رابطه است.

۳٫ اعتماد به نفس و استقلال

داشتن چشم انداز سالم نسبت به کار، روابط، بدن و توانایی های ذهنی خود نشانه هایی از عزت نفس بالا را نشان می دهد. همسرانی که اعتماد به نفس خوبی دارند می توانند افکار خود را بدون تحمیل نظر خود بیان کنند، برای شما و افکار شما نیز احترام قائل خواهند بود.

چرا عشق به تنهایی برای حفظ زندگی مشترک کافی نیست؟۴٫ صداقت و اعتماد

این ویژگی‌ اساسی برای زندگی مشترک سالم است. آیا آنها می توانند صادقانه به شما بگویند که اشتباه کرده اند یا کجا هستند؟ آیا آنها دروغ می گویند؟ به فردی که صادق است به راحتی می توان به او اعتماد کرد و به او وابسته شد. همیشه در روزهای ابتدایی آشنایی به دنبال این نشانه ها باشید زیرا یک رابطه بدون آنها در نهایت به کثیف و بدرفتاری تبدیل می شود.

۵٫برقراری ارتباط سالم

 بیشتر روابط طولانی مدت به این دلیل باقی می مانند که هر دو طرف قادر به بیان نیازها و خواسته های خود به شیوه ای سالم هستند.

۶٫اصل و نسب او را بشناسید

مهم است که در مورد سابقه خانوادگی، روابط گذشته و دلایلی که چرا برخی از روابط به نتیجه نرسیده اند، مطلع شوید. فرد باید درک کند که این رابطه به تنهایی وجود نخواهد داشت و خانواده آنها بخش بزرگی از آینده شما خواهد بود.

دفعه بعد که متوجه شدید که آیا عشق به تنهایی برای یک طندگی مشترک کافی است یا خیر، پاسخ را می دانید! به دنبال کسی باشید که اجزای عشق را که در بالا ذکر شد برآورده کند .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا