روانشناسی

هنر درمانی چیست؟به همراه تمرین

ما لیستی از ۴ تمرین هنردرمانی ایجاد کرده ایم که برای کمک به کاهش استرس و اضطراب در نظر گرفته شده است. ما در نظر گرفتیم که آنها فعالیت هایی هستند که می توان در خانه انجام داد و می توانید با برنامه خود تنظیم کنید. علاوه بر این، ما در نظر داریم که آنها گران نیستند تا بسیاری بتوانند با این تمرینات شروع کنند.

هنر درمانی چیست؟

هنر درمانی شکلی از درمان بیانی است که از فرآیند خلاقانه ساختن هنر برای افزایش رفاه جسمی، ذهنی و عاطفی استفاده می کند. این نوع درمان مانند یوگا به عنوان یک روش جایگزین در نظر گرفته می شود. مانند بسیاری از درمان‌ها، معمولاً به عنوان درمانی برای برخی ناراحتی‌هایی که در حالت عاطفی منعکس می‌شود، استفاده می‌شود. با این حال، لازم نیست که به تنهایی به عنوان یک درمان استفاده شود، همچنین می تواند برای کاهش تنش یا به عنوان راهی برای کشف خود استفاده شود.

مالوری مونتگومری، هنردرمانگر مشهور می گوید که هنر مشکلات روحی را درمان می کند. این به این دلیل است که به ایجاد ارتباط بین ذهن و بدن کمک می کند. این ورزش با ورزش و مدیتیشن متفاوت است زیرا به دنبال شفا از طریق دسترسی به رفاه جسمی و فرآیندهای ذهنی است. به همین دلیل او ایجاد شعر، آهنگ یا متن را در صورت اشتباه توصیه می کند.

امروزه ثابت شده است که استفاده از نوعی خروجی خلاقانه می تواند راه حلی برای مشکلات مختلف باشد. فرآیند خلاقانه ای که در بیان هنری هر یک وجود دارد، می تواند به حل مشکلات و همچنین رشد و مدیریت رفتارها و احساسات آنها کمک کند. این به کاهش استرس و اضطراب، بهبود عزت نفس و آگاهی کمک می کند. بنابراین، ما ۴ تمرین هنر درمانی را به اشتراک می گذاریم که می توانید در خانه انجام دهید.

۴ تمرین هنر درمانی

 مکانی امن به عنوان پایگاهی برای تمرینات هنر درمانی بسازید

یکی از راه‌های کاهش استرس و اضطراب این است که در جایی که احساس امنیت می‌کنید فکر کنید. شاید فکر کردن در مورد جایی که واقعاً احساس امنیت می کنید دشوار باشد، زیرا این سؤالی نیست که اغلب پرسیده می شود. علاوه بر این، به دلیل اقدامات اجباری انزوای اجتماعی، پاسخ می تواند پیچیده باشد. اما از طریق این اولین تمرین شما قادر خواهید بود کمی خود را بیشتر بشناسید و جلوه ای فیزیکی از یک فضای امن یا یک “محرم شخصی” را بازسازی کنید. ما معتقدیم که شما باید با توجه به نیازهای عاطفی، محدودیت‌های فیزیکی و چیزهایی که امنیت و راحتی را در شما ایجاد می‌کند، معنای شخصی به این موضوع بدهید.

می توانید از مقوا، پارچه، چوب و سایر مواد مرتبط استفاده کنید تا فضا را تا حد ممکن فیزیکی کنید. اگر این مواد را ندارید، می توانید آن را بکشید یا یک تابلو در Pinterest ایجاد کنید. عکس‌ها و هنری که پیدا می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند این فضا را به صورت دیجیتالی بسازید. نکته مهم این است که شما می توانید آن مکان را تجسم کنید، یا با گذاشتن آن در مکانی که بتوانید آن را ببینید یا به راحتی در رایانه یا تلفن همراه خود به آن دسترسی داشته باشید، تا زمانی که احساس خوبی ندارید، بتوانید به آن نگاه کنید.

خود را به عنوان هنر در میان برجسته ترین فعالیت ها تعریف کنید

برای انجام این فعالیت توصیه شده در بین تمرینات هنردرمانی می توانید نام یا نام مستعار خود را انتخاب کنید، مهم این است که مال شما باشد و احساس هویت کنید. آن را روی پایه ای مانند کاغذ یا مقوا بنویسید و از آن شروع به ایجاد چیز جدیدی کنید، این کار هنری شما خواهد بود. در استفاده از مواد و اشکال مختلف تردید نکنید، زیرا باید تا حد امکان در کار خود دقیق باشید. تک تک خطوط نام خود را کاوش کنید و برای یافتن بهترین بیان خود الهام بگیرید.

به نظر می رسد تمرین پیچیده ای است، اما دیدن میزان احساساتی که می توانید از چیزی که به نظر می رسد رایج است مانند نام خود ابراز کنید، بسیار جالب است. بسیاری از اوقات برای بیان احساسات، علایق و ترس های خود هزینه و تلاش می طلبد. به همین دلیل این تمرین هنر درمانی را برای تسکین استرس و اضطراب از طریق بیرونی شدن احساسات توصیه می کنیم.

 احساسات خود را به عنوان یکی از تمرینات هنر درمانی رنگ آمیزی کنید

وقتی افراد با احساسات زیادی روبرو می شوند، تشخیص آنها به روشی خاص دشوار است. توانایی تشخیص یک احساس اغلب اولین قدم در برخورد با آن است. “پای احساسات” یک تمرین موثر برای هر کسی است که می خواهد در خود کاوش کند و بیشتر از احساسات خود آگاه شود. برای اینکه این فعالیت را در بین تمرینات هنر درمانی برجسته کنید، با کشیدن یک دایره شروع کنید و آن را مانند یک پای به هشت قسمت تقسیم کنید.

شما باید در هر بخش یک احساس مانند غم، شادی، ناامیدی، شوک یا اضطراب بنویسید. در نهایت، با استفاده از موادی که در دست دارید، رنگی را انتخاب کنید که با آن احساس و رنگ در آن احساس طنین انداز شود. هنگامی که رنگ کردن کیک خود را به پایان رساندید، مهم است که کمی به روند آن فکر کنید. آگاه باشید که کدام احساسات را ابتدا فهرست کرده اید و کدامیک را بیشتر احساس می کنید. همچنین احساسات مثبت و منفی را پیگیری کنید. اگر دو رنگ یکسان وجود دارد، از خود بپرسید که فکر می کنید به چه معناست.

پاسخ دادن خلاقانه یک تمرین بسیار توصیه شده است

این احتمال وجود دارد که شما آهنگی داشته باشید که هرگز از گوش دادن به آن دست نکشید، شعری که همیشه در ذهن شماست، قطعه ای یا نقل قولی که به نوعی با آن ارتباط برقرار می کنید. در مورد آن فکر کنید و از آن در این تمرین هنر درمانی به عنوان پایه ای برای ایجاد استفاده کنید. آن آهنگ مورد علاقه را بخوان یا آن شعر را بخوان و به روشی که احساس خوبی دارد به آن پاسخ بده. یعنی می توانید با مداد رنگی یا مداد رنگی رنگ کنید، با مداد خط خطی کنید یا با بیرون کشیدن مقداری آبرنگ یا خاک رس.

نکته این است که پاسخ عاطفی خود را به کلمات فیزیکی نشان دهید، بیان خود به این شکل یکی از تمرین‌های هنردرمانی است که توصیه می‌شود. در حالی که در آن هستید، از خود بپرسید که چرا آن پیام خاص را انتخاب کردید و آن کلمات شما را به یاد چه چیزی می اندازند. همچنین از احساسات خود هنگام خلق اثر هنری و آنچه می خواهید بیان کنید آگاه باشید. توصیه می‌کنیم برای ابراز صددرصد خود را رها کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا