ریپورتاژ

چرا تبلیغات بنری دیجی کالا کم شد!

چرا تبلیغات بنری دیجی کالا کم شد!

یک زمانی اگر صحبت از تبلیغات بنری به وسط کشیده می شد اولین برندی که تصاویر طراحی بنر های متحرک جذابش را می دیدیم. تبلیغات بنری دیجیکالا بود.

به طوری که تمام سایت های اینترنتی از تبلیغ محصولات پرفروش سایت دیجیکالا پر شده بود. همانطور که طرح هایی که در سایت های اینترنتی می دیدیم بیشتر توسط پارسی طرح ایرانیان طراحی شده بود و ما روزانه طرح های جذاب زیادی بودیم که برای تبلیغات اینترنتی آنلاین از آن ها استفاده می شد.

با مرور زمان یعنی از سال ۱۳۹۷ تبلیغات به شکل قبل کمتر مورد استفاده قرار گرفت و شرایط ضعیف اقتصادی اجازه تبلیغات گران قیمت را نمی داد.

 تبلیغات بنری دیجی کالا

به همین دلیل بسیاری از برند های مطرح همچون DIGIKALA  از روش های نوین تبلیغات کلیکی برای نمایش آگهی ها استفاده شد.

بسیاری از شرکت ها به جای تبلیغات به سراغ سئو یا بهینه سازی وب سایت خود رفتند و بسیاری روش تبلیغاتی خود را از روش های ماهانه به سرویس های کلیکی ( یا همان پرداخت به ازای هر کلیک ) تغییر دادند تا بتواند بسیاری از هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهند.

بازخورد تبلیغات نسبت به گذشته :

یکی از تغییرات عمده در بخش تبلیغات، تغییر روش تبلیغ بود. در چند سال گذشته برای جلوگیری از هدر رفت هزینه های تبلیغاتی شرکت ها، سیستم پرداخت به ازای کلیک روی بورس آمد. بسیاری از شرکت ها با در اختیار داشتن یک پکیج بنر تبلیغاتی در ابعاد گوناگون به دل تبلیغات این شکلی می زدند و می توانستند به جای نمایش تبلیغ خود در یک سایت ، آن را در سایت های مختلف، حتی سایت های بسیار گران قیمت به نمایش درآورند.

در این میان بسیاری از نوپاترین کسب و کار ها از دور تبلیغات خارج شده اند به دلیل اینکه هزینه های تبلیغات حتی با وجود سیستم کلیکی و بهینه تر شدن نوع پرداخت، برای بسیاری مغدور نبود و نمی توانستند حتی هزینه های تبلیغاتی این شکلی خود را تامین کنند.

 تبلیغات بنری دیجی کالا

تصور کنید دیجی کالا با سرمایه کلانی که در اختیار دارد، روش تبلیغی خود را بهینه تر کرد تا بتواند محصول محور شود و میزان بر اساس سیستم کلیکی هزینه های تبلیغات خود را شکل قابل توجهی کمتر کند.

درباره بازخورد تبلیغات نسبت به گذشته باید بگوییم امروزه تبلیغاتی موفق است که دارای ایده و یک محصول بسیار خاص باشد. سال به سال که می گذرد مردم با هوش بیشتری انتخاب های خود را انجام می دهند و اگر قرار است محصولی بخرند به دلایل مختلفی همچون اعتماد از فروشگاه مد نظر، اصل یا اورجینال بودن محصول، زمان تحویل و از همه مهم تر قیمت رقابتی محصول اهمیت می دهد.

پس اگر قرار بر تبلیغات موفق باشد باید پشت پرده ی تبلیغات این موارد مهم مورد توجه قرار گیرد تا بازدیدکننده به مشتری تبدیل شود. در این میان بنرهای تبلیغاتی بخشی از کار هستند و نمی توانند به صورت تمام عیار از یک محصول دفاع کنند.

آیا مسیر تبلیغات را ادامه دهیم؟

تبلیغ کردن یک اصل بسیار مهم برای ماندگاری هر کسبو کاری است. اینکه شما تبلیغ انجام دهید یا خیر برمیگردد هم به میزان بودجه ی شما و هم به طرز تفکر شما. اگر سرمایه کافی برای تبلیغات دارید یا می توانید مبلغی را برای انجام اینکار در نظر بگیرید پیشنهاد میکنیم هیچگاه تبلیغ کردن از راه و روش صحیح را نادیده نگیرید، بسیاری از کسب و کارها تبلیغات را به عنوان امری جدا نشدنی و انجام آن را وظیفه ی خود می دانند. پس لازم شما هم در صورت اینکه بتوانید شرایطی برای انجامش فراهم کنید، اینکار را انجام دهید.

امروزه شما باید از روش های اصولی و هدفمند برای تبلیغات و جذب مخاطب بیشتر نهایت استفاده را ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا