آشپزی

طرز تهیه ناگت‌مرغ در فر؛ خوشمز‌ه‌تر از رستوران!

طرز تهیه ناگت‌مرغ در فر؛ خوشمز‌ه‌تر از رستوران!

ناگت مرغ خانگی در مقایسه با ناگت مرغ رستورانی سالم تر است و اگر “ناگت مرغ در فر” تهیه شود به دلیل عدم استفاده از روغن بسیار مناسب تر می باشد.

طرز تهیه ناگت مرغ در فر خانگی:

درست کردن ناگت مرغ در فر به صورت سالم تر و خوشمزه تر از رستوران ها در خانه امکان پذیر است فقط به شرطی که ادویه های لازم را داشته باشید و به دقت مراحل زیر را انجام دهید.

مواد لازم ناگت مرغ خانگی در فر:

مواد اولیه مقدار

سینه مرغ ۵۰۰ گرم
پودر نان سوخاری ۱٫۵ پیمانه
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چایخوری
آویش خشک ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه ناگات مرغ در فر:

مرحله اول
در همین ابتدای کار فر را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید.سپس یک سینی فر ۱۸*۱۳ اینچی انتخاب کنید و یک توری شیرینی پزی روی آن قرار دهید و روی آن را اسپری کنید.

مرحله دوم
سپس پودر نان سوخاری درون سینی بریزید و بعد ۲ قاشق روغن زیتون را روی آن می ریزیم و سپس، به طوری آنها را به وسیله انگشتمان می مالیم که به تمام پودر سوخاری، روغن به یک اندازه رسیده باشد و سپس پودر سوخاری را روی سینه پخش می کنیم و آن را به مدت چند دقیقه درون فر قرار می دهیم تا رنگ آن مقداری به طلایی قهوه ای بزند.

ناگت مرغ در فر

مرحله سوم
در این مرحله سینی را از فر خارج میکنیم و به وسیله قاشق تمام پودر سوخاری را یکجا جمع می کنیم و سپس تمام ادویه ها را اضافه میکنیم و با قاشق هم می زنیم تا مزه دار شود.

مواد لازم ناگت مرغ در فر

مرحله چهارم
در ظرف جداگانه تخم مرغ ها را میشکنیم و سپس مقداری نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم. سپس سینه مرغ قطعه قطعه شده را یکی یکی درون ظرف تخم مرغ میزنیم و سپس در ظرف پودر سوخاری می غلتانیم و سپس تکه های سینه مرغ را روی توری درون سینی که از قبل آماده کرده ایم قرار می دهیم و باید دقت داشته باشیم که قطعه های مرغ از هم فاصله داشته باشند.

ناگت مرغ خانگی در فر

مرحله پنجم
سپس آنها را درون فری که از قبل روشن کرده بودیم قرار می دهیم و دمای فر را ۱۶۵ درجه فارنهایت تنظیم می کنیم و پخت ناگت به این روش حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد و سپس می توانید به همراه سس نوش جان کنید.

ناگت مرغ با فر

منبع،نمناک

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا