مذهبی

پیام رهبری در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

امروز ۵ آبان ماه ۱۴۰۱ ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز پیامی صادر کردند.

پیام رهبر انقلاب برای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغدار کرد.

عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد.

ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله.

اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت می‌گویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای
۵ آبان ۱۴۰۱

جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

غروب دیروز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بست. تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است. رئیس کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه: داعش حمله تروریستی در شاهچراغ را به عهده گرفت

حبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه‌ای از گروه تروریستی داعش این خبر را گزارش داد. خبرگزاری رویترز نیز نوشت با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است.

داعش در بیانیه‌ای منتسب به این گروه نوشته به یک حرم در جنوب ایران حمله کرده است. در بیانیه‌ منتسب به گروه داعش تصریح شده حمله به شاهچراغ نخستین عملیات این گروه در ایران بعد از سپتامبر ۲۰۱۸ است. داعش گفته در آن زمان به یک مراسم رژه نظامی در اهواز حمله کرده بود.

هویت عامل تروریستی حرم شاهچراغ

هویت عامل تروریستی حرم شاهچراغیک منبع آگاه به خبرنگار فارس اعلام کرد:

نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است که ۲۳ سال سن دارد. برخی منابع از غیر ایرانی بودن عامل این حرکت تروریستی خبر می‌دهند.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس در شیراز عامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده‌ است. او خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌ است.

عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاه‌چراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم نیز رسانده‌ است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا