خبر

مرگ کوبی بین برایانت معروف به مسی بسکتبال

کوبی بین برایانت (زاده ی ۲۳ اوت ۱۹۷۸ ) بازیکن بسکتبال بازنشسته آمریکایی و تاجر بود.او تمام ۲۰ سال دوران بازی‌اش را در تیم لس انجلس لکیرز در اتحادیه ی ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) گذراند.
کوبی بین برایانت قهرمانی ۵ دوره رقابت‌های ان بی ای را کارنامه دارد. کوبی بین برایانت
کوبی با کسب۳۳۶۴۳ امتیاز پس از کریم عبد الجبار با ۳۸۳۸۷ امتیاز و کارل مالون ۳۶۹۲۸ امتیاز؛ نفر سوم بیشترین امتیازآوران تاریخ ان‌بی‌ای است.
او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بود. او به همراه شکیل اونیل با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایهٔ اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپتورز با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان بی ای به حساب می‌آید.
کوبی برایانت در فصل ۰۸–۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن ان‌بی‌ای انتخاب شد و جایزه ی با ارزش ترین بازیکن ان بی ای را از آن خود کرد و در همان سال، تیم لس آنجلس را به فینال این رقابت‌ها رساند و همچنین با تیم بسکتبال ایالت متحده ی امریکا قهرمان المپیک شد.
همچنین این ستاره ی بسکتبال در نودمین مراسم اسکار در سال ۲۰۱۸ موفق شد، یکی از برندگان جایزه ی اسکار باشد. کوبی این جایزه را برای ایفای نقش در یک فیلم کوتاه پویانمایی به نام بسکتبال عزیز به دست آورد.

کوبی بین برایانت
در تابستان ۲۰۰۳، پلیس  کوبی برایانت را به دلیل تجاوز به کتلین فیبر ۱۹ ساله بازداشت کرد.
کتلین که از کارکنان هتل محل اقامت کوبی برایانت  بود، ادعا کرد که کوبی،به او تجاوز کرده‌است. کوبی برایانت رابطهٔ جنسی با کتلین را پذیرفت اما اتهام تجاوز جنسی را رد کرد. این اتهام شهرت کوبی برایانت را تخریب کرد. قرار دادهای او با مک دونالدز و نوتلا لغو شد و فروش پیراهن بسکتبال او بشدت افت پیدا کرد.
با این همه در سپتامبر ۲۰۰۴ به دلیل حاضر نشدن شاکی، کتلین فیبر در دادگاه، پرونده بسته علام شد.
این سوپر ستاره ی بسکتبال روز گذشته یک شنبه به همراه چهار نفر دیگر،در سانحه سقوط هلیکوپتر خصوصی مدل سیکورسکی اس نزدیک به کالیفرنیا در سن ۴۱ سالگی همراه با یکی از دخترانش کشته شد.
بسیاری از سبلریتی های معروف و همچنین دونالد ترامپ ریس جمهور امریکا مرگ او را تسلیت گفتند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا