خبر

قضیه کلیه ی بازداشت های امیر حسین مقصودلو( امیرتتلو)

امیر تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نمود و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲، تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود. همچنین او پس از خداحافظی جنجالی خودش دوباره به دنیای موسیقی بازگشت.

امیرتتلو

امیر تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شدکه پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک پروندهٔ صوتی خبر از پشیمان شدنش داد. چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  منتشر شد.
تتلو در ۲ شهریور ۱۳۹۵ دوباره بازداشت شد. در چند روز قبل از آن وی به دادسرا احضار شده بود.وی پس از ۶۲ روز به قید وثیقه آزاد شد.در ۱۵ آبان ۱۳۹۵، دادستان تهران اعلام کرد یکی از خوانندگان زیرزمینی به اتهام «تشویق جوانان به فساد و فحشا» به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده ولی به دلیل رضایت یکی از شاکیان نصف مجازات او بخشیده شده‌است. رسانه‌ها این خواننده را تتلو عنوان کردند. معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد محکومیت تتلو به خاطر فعالیت هنریش نبوده‌است.تتلو در بهار ۱۳۹۶ اعلام کرد از آنجا که اطلاعات سیاسی ندارد، یکی از دوستان وی که در «اطلاعات سپاه» کار می‌کند و اطلاعات سیاسی خوبی دارد، مطالب سیاسی را برای او «فوروارد» می‌کند و او هم آن را به کانال تلگرام خود ارسال میکند.

امیرتتلو

امیر تتلو در ۲۶ اسفند ۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از ایران خداحافظی کرد و به خارج از ایران مهاجرت کرد.
روز سه‌شنبه ٨ بهمن/٢٨ ژانویه، امیر تتلو درحالی که از ترکیه داشت به سمت لندن حرکت میکرد در ترکیه بازداشت شد و احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بازداشت امیر تتلو را تأیید کرد و گفت: “این فرد امروز توسط پلیس ترکیه دستگیر شده است و به زودی به تهران منتقل می شود”… او افزود: “چندی پیش اعلان قرمز دستگیری این خوانندۀ زیرزمینی توسط پلیس بین‌الملل ایران اعلام شده بود”. هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران نیز به خبرگزاری ایسنا گفت که این بازداشت با درخواست مراجع قضایی ایران انجام گرفته است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا