پزشکی

فواید آب هویج چیست؟

به همه ما گفته شده است که سبزیجات بیشتری بخوریم، اما نوشیدن آنها نیز می تواند مفید باشد. آب هویج یک آب سبزیجات محبوب است زیرا طعم آن بسیار شیرین تر و ملایم تر از انواع دیگر است. همچنین فهرست بلندبالایی از فواید سلامتی را به همراه دارد. به گفته Healthline، آب هویج حاوی مقدار کمی پروتئین و فیبر است و در عین حال محتوای چربی و کالری آن را پایین نگه می دارد. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و حاوی ویتامین های A، C و K و همچنین پتاسیم در هر فنجان است. همچنین دارای ترکیبات گیاهی به نام کاروتنوئید است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند.

یک فنجان آب هویج حاوی ۲۵۰ درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین A به شکل کاروتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است. همه اینها به سلامت چشم کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد. اگر هر روز آب هویج بنوشید، چشمان و بینایی سالم خواهید داشت.

فواید آب هویجسایر فواید آب هویج

دلایل نوشیدن آب هویج به سلامت چشم ختم نمی شود. به گفته Greatist، همان آنتی اکسیدان هایی که از چشمان شما محافظت می کنند، می توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را نیز کاهش دهند. خوردن سبزیجات (و نوشیدن آب سبزیجات) می تواند احتمال ابتلا به سرطان های دهان، مری، ریه، معده و سایر سرطان ها را کاهش دهد. این آبمیوه گزینه خوبی برای نوشیدن در دوران بارداری است، زیرا کلسیم، فولات، منیزیم، پتاسیم و ویتامین A همگی به رشد جنین کمک می کنند تا قوی تر شود.

ویتامین C همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و پتاسیم به حفظ سلامت قلب کمک می کند. آب هویج حتی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. آیا نوشیدن این نوشیدنی مضراتی دارد؟ مانند همه غذاها، هر چیزی بیش از حد می تواند مضر باشد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که آب هویج حاوی حداقل فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه نمی دارد. برای لذت بردن از تمام فواید هویج، می‌خواهید هر زمان که می‌توانید سبزیجات کامل را بخورید. با این حال، آب هویج یک جایگزین عالی برای آب میوه های شیرین و نوشابه های گازدار است.

آیا هویج واقعا برای چشم شما مفید است؟

شاید به شما گفته شده باشد که برای کمک به دید در شب هویج بیشتری بخورید، اما این توصیه از کجا آمده است؟ تاریخ آن به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، زمانی که نیروی هوایی بریتانیا با موفقیت هواپیماهای آلمانی را در نیمه‌شب سرنگون کرد.چگونه آنها این کار را بدون هیچ فناوری برای کمک به آنها انجام دادند؟ وزارت غذای بریتانیا ادعا کرد که دلیل آن این بود که خلبانان هویج زیادی خوردند . حتی یک کمپین تبلیغاتی در مورد اینکه چگونه رژیم غذایی هویج ، دید در شب خلبانان را به خوبی بهبود می بخشد به طوری که آنها می توانند هواپیماهای دشمن را در تاریکی سرنگون کنند وجود داشت. این تبلیغات غیرنظامیان را تشویق می کرد تا همین کار را انجام دهند تا به آنها کمک کند در زمان خاموشی بهتر عمل کنند.

اما این رژیم غذایی سرشار از هویج نبود که به نیروی هوایی بریتانیا کمک کرد هواپیماهای آلمانی را شکست دهد. این فناوری جدید راداری بود که برای شناسایی و سرنگونی هواپیماهای دشمن استفاده می شد. آن‌ها می‌خواستند این واقعیت را پنهان کنند که این فناوری را دارند، بنابراین شخصی رژیم غذایی هویج را ارائه کرد – اما در مورد فواید هویج برای سلامتی اشتباه نکردند.

چگونه هویج به سلامت چشم کمک می کند؟

آب هویج

هر کسی که در طول جنگ جهانی دوم شایعه رژیم غذایی هویج را مطرح کرد، احتمالاً می دانست که هویج در واقع برای چشم شما مفید است. هویج حاوی بتاکاروتن است که بدن ما آن را به شبکیه تبدیل می کند، نوعی ویتامین A که برای سلامت چشم ضروری است. اکثر مردم ویتامین A کافی را از طریق یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند. برخی از افراد به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا مشکلات جذب این ویتامین دچار کمبود ویتامین A هستند. در برخی موارد، کمبود ویتامین A به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا سوء تغذیه می تواند باعث نابینایی شود. ویتامین A به افراد در شرایط کم نور کمک می کند تا ببینند. اگر ویتامین A کافی دریافت نکنید، قرنیه (قسمت شفاف جلوی چشم) ممکن است ناپدید شود.

ویتامین A موجود در هویج به شما اجازه دیدن در تاریکی را نمی دهد، اما بر اساس مطالعه بیماری های چشمی مرتبط با سن (AREDS) می تواند به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) کمک کند. این مطالعه نشان داد که مکمل‌های حاوی بتاکاروتن، ویتامین C، مس، ویتامین E و روی به افراد مبتلا به AMD متوسط ​​از پیشرفت به AMD پیشرفته که منجر به نابینایی می‌شود، کمک می‌کند.چه مقدار ویتامین A نیاز دارید؟ زنان بالغ به ۷۰۰ میکروگرم و مردان بالغ روزانه به ۹۰۰ میکروگرم ویتامین A نیاز دارند .

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا