پزشکی

رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟

رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

چرا رابطه جنسی پس از زایمان بهتر می شود؟

گاهی اوقات اینگونه احساس میشود که رابطه جنسی پس از زایمان مثل قبل نیست و ممکن است برای زن خوشایند نباشد. اما الیسا مورگان ، نویسنده کتاب “زندگی با ازدواج تغییر می کند” می گوید ، قبل از پدر و مادر شدن ، ​​زوجین اغلب فکر می کنند رابطه جنسی به بقیه روابط آنها معنا می بخشد. اما حقیقت این است که بسیاری از زنان گزارش می کنند که زندگی جنسی آنها پس از مادر شدن بهتر است.

بسیاری از زنان می گویند که احترام و عشق جدیدی باورنکردنی نسبت به پدر فرزندان خود احساس می کنند.

و جای تعجب است که بسیاری از تغییرات جسمی پس از بارداری وجود دارد که ممکن است زندگی جنسی شما را نیز از همیشه بهتر کند. تجربیات حسی پس از زایمان می تواند شدیدتر باشد .

“Sallie Foley درمانگر روابط جنسی می گوید: برخی از زنان هنگام مادر شدن از حساسیت اضافی سینه های خود لذت می برند ، و برخی دیگر ادعا می کنند که گرچه به دلیل خستگی ممکن است ارگاسم بیشتر طول بکشد ، اما احساسات از نظر جسمی عمیق تر هستند.

چری ون هوور ، استادیار بالینی پرستاری در دانشگاه کالیفرنیا میگوید که افزایش جریان خون در دوران بارداری باعث افزایش احتقان لگن در ناحیه واژن و در اندام تناسلی می شود – شاید بزرگ شدن دائمی رگ های خونی و ایجاد ناحیه تناسلی نسبت به تحریک حساس تر است.(وهمین رابطه جنسی را برای زنان لذت بخش تر میکند)

ایجاد مجدد رابطه جنسی بعد از مادر شدن فرصت های تازه ای برای تعمیق درک شما از خود به عنوان موجودی نفسانی و کشف سطوح جدید صمیمیت با شریک زندگی خود فراهم می کند.

مادران عزیز ، بدن جدید خود را دوست داشته باشید:

کشیده ، شل و خسته این توصیفی است که اکثر زنها پس از زایمان از بدن خود دارند. وزن اضافه شده و بی نظمی مادرانه جدید باعث می شود بسیاری از رابطه جنسی پس از زایمان را تا حدی فراموش کنند .

این نکات را در نظر داشته باشید تا رابطه جنسی بهتری را پس از زایمان داشته باشید:

۱٫ خود را با هیچ زن دیگری که در شرایط شما است مقایسه نکنید. کتی وینکس ، یکی از نویسندگان کتاب راهنمای مادر در رابطه جنسی می گوید ، اگر بتوانید بدن خود را دقیقاً همانطور که هست بپذیرید ، ممکن است دریابید که رابطه جنسی کمتر مربوط به ظاهر اندام شما است و بیشتر مربوط به داشتن اندامی قدرتمند است که می تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد. .

۲٫ یک برنامه ورزشی را برای خود ایجاد کنید. فعلا برای گرفتن رژیم غذایی  برای لاغر شدن زود است ، اما به دلیل اینکه ورزش منظم باعث تقویت انرژی ، اعتماد به نفس و سلامت جنسی می شود توصیه میشود ورزش را شروع کنید. همانطور که فولی اشاره کرد ، ورزش بهترین چیزی است که بدن شما را جوان نگه میداردو به بدن ما کمک می کند تعادل غذایی و هورمونی را حفظ کند. و این باعث افزایش روحیه ما می شود زیرا مواد شیمیایی خوبی را در مغز آزاد می کند.

در حقیقت ، مزایای جنسی ورزش ممکن است به اندازه مزایای چربی سوزی آن باشد. به عنوان مثال ، انعطاف پذیری جسمی ناشی از ورزش همچنین به راحتی و لذت رابطه جنسی با یک شریک زندگی کمک می کند ، به خصوص اگر می خواهید موقعیت های ماجراجویانه تری را امتحان کنید.

۳٫ وقتی همسرتان می گوید شما سکسی هستید باور داشته باشید. فولی میگوید ، زنان بیشتر از مردان به این ایده فکر می کنند که وقتی لاغر و جوان هستند از رابطه سکسی لذت میبرند. اما حقیقت اینگون  نیست برای اکثر مردان کیفیت رابطه جنسی مهم است نه لاغری و چاقی شما. اکثر پدران جدید معتقدند آنها همسر خود را در روزی که از بیمارستان به خانه برگشتند(روز زایمان) به همان زیبایی در روز ازدواج خود یافتند.

۴٫درباره نقاط حساس در بدنتان بیشتر با همسرتان صحبت کنید .خجالت را کنار بگذارید و حس کنونی تان را به او بگویید.

بر ناراحتی ها غلبه کنید:

چه زایمان طبیعی را تجربه کرده باشید و چه سزارین ممکن است رابطه جنسی بعد از زایمان برای شما ناراحت کننده باشد.

درد:

برخی از خانمها در بافت آلت تناسلس خود دچار درد می شوند که می تواند آنها را با رعب و وحشت فراوان به عشق ورزی نزدیک کند. ون هوور می گوید ، حتی اگر اپیزیوتومی شما بهبود یافته باشد ، ممکن است هنوز اندام تناسلی شما احساس کبودی و زخم کند و پرینوم شما برای سه ماه تا یک سال همچنان احساس حساسیت کند. یا اگر سزارین شده اید ، ممکن است زخم(بخیه) شکم شما برای چند ماه حساس باشد.

قبل از شروع رابطه مجدد ، با همسرتان در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. او مطمئناً دوست ندارد رابطه جنسی برای شما دردناک باشد و اگر از احساس شما آگاه باشد ، تمایل بیشتری به کشف روشهای مختلف لذت خواهد داشت.

زندگی جنسی جدید خود را با رابطه جنسی متنوع آغاز کنید. ون هوور پیشنهاد می کند هنگام عشق ورزیدن از موقعیت هایی استفاده کنید که کنترل زاویه ، سرعت و عمق نفوذ را برای شما بیشتر می کند. بله ، اولین بار ترسناک است ، اما احتمالاً آنقدر که فکر می کنید صدمه ای نخواهد دید. به علاوه ، با کشش آرام و آرام ناحیه واژن از طریق بازی جنسی و مقاربت ، در واقع به بافت های خود کمک می کنید تا حالت انعطاف پذیر قبلی خود را از سر بگیرند.

خشکی واژن:

مادران جدید ممکن است افزایش خشکی واژن را تجربه کنند – به خصوص اگر زایمان طبیعی را تجربه کرده باشند. مادر شدن تولید استروژن تخمدان شما را سرکوب می کند و چنین کاهش هایی باعث خشک شدن واژن شما می شود. همیشه یک ماده روان کننده در کنار تخت خود نگه دارید و وقتی شروع به رابطه جنسی می کنید ، حتماً مقدار زیادی از آن را استفاده کنید!

نشت پستان(ترشح شیر از سینه شما):

این احتمال وجود دارد که وقتی مادر شیرده در هنگام برخورد جنسی هیجان زده شود ، پستان او نشت کند.در طول رابطه جنسی چند ماه اول سوتین شیردهی بپوشید. کارشناسان خاطرنشان می کنند که نشت شیر در زنان در نتیجه افزایش اکسی توسین ، هورمون مرتبط با افکار گرم و دوست داشتنی است. به عبارت دیگر ، نشت شیر ​​در هنگام فعالیت های جنسی نشانه خوبی است یعنی شما در حال لذت بردن هستید.

با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

احتمالاً سخت ترین عمل جنسی یک عمل کلامی است ، خصوصاً برای والدین تازه وارد که وقت خصوصی کمی دارند. اما صحبت در مورد رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن تقریباً به اندازه انجام آن مهم است. شما و همسرتان هر دو از بحث های صادقانه پیرامون اینکه چگونه داشتن فرزند نیازها و انتظارات جنسی شما را تغییر داده است سود خواهید برد. فراموش نکنید که احتمالاً همسر شما به اندازه شما با مشکلات جنسی جدید درگیر است.

به عنوان مثال ، شریک زندگی شما ممکن است در انطباق با این ایده که معشوقش اکنون مادر است مشکل داشته باشد یا نسبت به آن شخص کوچکی که نه تنها بر وقت شما بلکه بر قلب شما نیز تسلط دارد احساس حسادت کند. وینکس توضیح می دهد ، هر دوی شما باید مهارت های خود آگاهی و ارتباطی را یاد بگیرید تا لذت تان از زندگی مشترک چند برابر شود.

فولی می گوید ، یک روش خوب برای نزدیک شدن به صمیمی ترین گفتگوها در مورد رابطه جنسی ، اظهارات آزاد است و از شریک زندگی خود می خواهید احساسات خود را درباره همان موضوعات به اشتراک بگذارد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

“مهیج ترین لحظه جنسی من با تو …”
“بخشی از بدن من که بیشترین احساس خود را نسبت به خود دارم این است …”
“چیزی که در مورد رابطه جنسی بیشتر احساس ناراحتی می کنم این است …”
“قسمت مورد علاقه من در عشق ورزیدن به شما این است …”
اگر این نوع موضوعات برای بحث کردن بسیار مشکل است ، پاسخ ها را روی یک کاغذ بنویسید و سپس آنها را با هم عوض کنید.

مهمتر از همه ، با این روحیه سخاوتمندانه وارد این گفتگوها شوید ، وینکس را نصیحت می کند. همانطور که نسبت به احساسات جنسی خود کاملاً حق دارید ، شریک زندگی شما نیز چنین حقی دارد. دیدن شرایط از دید شخص دیگر به شما کمک می کند تا با درک بیشتری به هر بحثی نزدیک شوید.

رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟
رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟

زندگی جدید جنسی خود را بپذیرید

رابطه جنسی را در تقویم خود تنظیم کنید ، دقیقاً مانند هر قرار مهم دیگری. این رابطه جنسی خودجوش ، شهوت انگیز ، در اتاق نشیمن که قبل از پدر و مادر لذت برده اید ، احتمالاً چیزی است که دوباره میتوانید تجربه اش کنید. بعلاوه ، هر کسی که دارای یک نوزاد کوچک باشد می داند تا وقتی بچه ها در رختخواب هستند ، شما دو نفر تنها می شوید ، خواب کودک برگ برنده برای ایجاد رابطه جنسی است.

خلاق باشید از هر وقت دونفره تان برای لذت بردن از یکدیگر استفاده کنید.

 خود را با مقایسه آنچه قبل از مادر شدنتان بوده اید ناامید نکنید. فکر نکنید همه چیز را از دست داده اید ، بلکه فرصتی برای ابداع مجدد مشارکت جنسی است.

همین که این ایده را که رابطه جنسی باید طبق روال معمول شما دنبال شود رها کنید ، خود به خود کلی از استرس هایتان کم میشود.

وینکس می گوید: هرچه رابطه جنسی شما متنوع تر و جدیدتر باشد ، احساسات شما درباره بدن یکدیگر بیشتر می شود و نگرش های شما تغییر می یابد و لذت بیشتری از رابطه جنسی تان میبرید.

راهنمای پدرها برای رابطه جنسی بعد از تولد نوزاد:

همه چیز بعد از تولد کودک تغییر می کند – از جمله رابطه جنسی. در اینجا چند نکته برای پدرها آورده شده است که می توانند شریک زندگی خود را برای داشتن رابطه جنسی پس از بارداری و زایمان ترغیب کنند.

دکتر برنت دیویدسون ، رئیس خدمات بهداشتی زنان در بیمارستان هنری فورد در دیترویت ، می گوید به اکثر خانم ها توصیه می شود حداقل شش هفته پس از زایمان برای انجام رابطه جنسی صبر کنند. وی می گوید: “مادران نگران آسیب دیدن و یا حتی عفونت کردن دستگاه تناسلی شان هستند “ایده این است که اطمینان حاصل کنیم همه چیز خوب شده است.”

۱٫او را آماده کنید

 از نظر احساسی ، برخی از زنان زودتر آماده می شوند. دیگران چند هفته یا چند ماه بیشتر وقت می گیرند. مطالعه ای در سال ۱۹۹۸ در Journal of Family Practice نشان داد که میانگین زمان قبل از شروع رابطه مجدد هفت هفته بوده است. هنوز هم ، همانطور که دیویدسون متذکر می شود ، همه زنان با هم متفاوت اند و این تفاوت پس از مادر شدن هم مشهود است.

۲٫مدیریت احساسات

بنابراین اگر زن شما آماده نیست چگونه می توانید از پس آن برآیید؟ به طور خلاصه صبر کنید. از او بپرسید چگونه می توانید بهترین حمایت را از او کنید. گوش دهید ، و درک اش کنید. با او حرف بزنید و تکیه گاهش باشید.

امیلی هوپ مورس میگوید:

“زنان باید احساس حمایت و سکسی کنند.” “اگر مردی نسبت به آن بی اعتنا باشد ، می تواند رابطه جنسی را برهم بزند”

۳٫درک احساسات متقابل

باور کنید یا نکنید ، مادران جدید تنها مادرانی نیستند که هنگام رسیدن کودک میل جنسی شان کاهش می یابد(البته در مورد همه اینگونه نیست). بعضی از مردان نیز احساسات مشابهی را تجربه می کنند. در بسیاری از موارد ، این می تواند مظهر خستگی و استرس باشد. برخی مطالعات همچنین حاکی از آن است که سطح تستوسترون پس از پدر شدن یک مرد کاهش می یابد. در موارد دیگر ، این احساسات می تواند چیز جدی تری را نشان دهد: یعنی افسردگی پس از زایمان (بله ، این مسئله در مردان نیز وجود دارد).

مورس پیشنهاد می کند مردانی که احساس بی علاقگی می کنند باید سعی کنند در مورد احساسات خود ارتباط برقرار کنند – اگر نه با شریک زندگی خود ، سپس با دوستان نزدیک خود ارتباط برقرار کنند. وی اضافه کرد ، اگر این کمکی نکرد ، از روانشناس کمک بگیرید.

۴٫علاقه او را برانگیزید

به او بگویید او زیباست. تحسین اش کنید در کارهای خانه و مراقبت از نوزاد کمک اش کنید.نگذارید احساس کند او با کلی مشغله تنها مانده است.

ایان کرنر نویسنده می گوید: “شما باید درک کنید که پس از تولد نوزادتان ، همسرتان احتمالاً احساس سکسی نمی کند.”

۵پیامد ناشی از شیردهی

قبل از کودک ، به احتمال زیاد (حداقل در یک مرحله) ، شما سینه های همسرتان را در رابطه جنسی زیاد لمس میکردید ولی اکنون نمیتوانید این کا را بکنید چون شیرده است.

میشل کالینز ، اشاره می کند که شیردهی می تواند زندگی جنسی شما را نیز به طریقی دیگر تحت تأثیر قرار دهد – او می گوید این فرآیند ویرانی هورمونی بر روی بدن یک زن ایجاد می کند ، در نهایت  ممکن است باعث تحریک کمتر واژن می شود.

۶٫کنار آمدن با تغییرات جدید زندگی

خستگی تنها دلیل برای کاهش روابط جنسی پس از تولد نیست. یک روز ، ممکن است نوزادتان بیمار شود،خوابش بهم بریزد و یا نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشد.همه اینها میتواند منجر به کاهش روابط جنسی پس از زایمان شود.

۷٫کشف سایر گزینه ها

فقط به این دلیل که همسرتان به طور موقت علاقه به رابطه جنسی ندارد ، به این معنی نیست که شما نمیتوانید هیچ گونه معاشقه ای باهم داشته باشید.

بیشتر این گزینه ها مواردی است که شماقبل از بارداری همسرتان و یا حین بارداری با او تجربه کرده اید. ایده هایی مثل: نوازش ، مالش پشت ، ماساژ پا و موارد دیگر.

مورس می گوید هر گونه لمس کردن – حتی به راحتی نوازش موهای زنتان به شروع معاشقه کمک میکند.

او می گوید: “سخت ترین قسمت ، وقت گذاشتن برای انجام آن است.” “حتی اگر روزانه پنج یا ده دقیقه وقت بگذارید ، وقت گذاشتن برای یکدیگر به زنده ماندن ارتباط شما کمک می کند و بازگشت به رابطه جنسی وقتی همه آماده باشند بسیار آسان تر خواهد بود.

به ما اعتماد کنید: این شما نیستید ، او هستید. در بسیاری از موارد ، تغییرات بیولوژیکی ناشی از بارداری ، همراه با تغییرات هورمونی که به دنبال آن اتفاق می افتد (و البته آن ماده شیردهی کامل) باعث می شود زنان ترجیحات خود را برای اعمال جنسی خاص تغییر دهند.

منبع:parents

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا