خبر

ثبت رکورد گینس برای خودروی برقی هیوندای

گزارش های حاکیست که خودروی برقی هیوندای که کونا نام دارد با طی مسافتی به ارتفاع بالغ بر پنج هزار متر یک رکورد جدید را در کتاب گینس برای خود به ثبت رساند.
در سال های اخیر که خودرهای الکتریکی ،پاک و دوستدار محیط زیست با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان روبه رو شده است ، بسیاری از شرکت های خودرو سازی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی روی آورده اند.

خودروی برقی هیوندای

یکی از محبوب ترین و بهترین خودروهای موجود در بازار های جهانی ،هیوندای کونا الکتریکی است که تاکنون توانسته است نظر و توجه ی خیل عظیمی از مشتریان در کشورهای مختلف را به سمت و سوی خود جلب کند.
بر اساس گزارش وبسایت carscoops،حالا به نظر میرسد که این خودروی برقی با پیمودن مسافتی تا ارتفاع پنج هزار و هفتصدو سی و یک متر از سطح زمین رکورد جدیدی را در گینس برای خود ثبت کرده است که از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در بازار خودرو این رکورد ارزش بالایی برای این شرکت کره‌ای دارد.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا کاهش میزان انتشار آلاینده ها گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را تولید انبوه برسانند.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول  قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴/۴ میلیون خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره،  بورس نزدک، و بورس لندن مبادله می‌شود.

خودروی برقی هیوندای

افزایش روز افزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان رقابتی تنگاتنگ پرداخته هریک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودرو بهتر با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
کشور های پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه ی پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه ی تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند ‌. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.
دولت های بسیاری همچون فرانسه، انگلستان،اسپانیا، یونان ،نروژ،مکزیک ، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین ،خرید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ی ۲۰۳۰ یا نهایتا ۲۰۴۰ میلادی ، حدودا دو دهه دیگر ،ممنوع و متوقف اعلام کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا