روانشناسی

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن در چیست؟

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن در چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((تفاوت خوب بودن و مهربان بودن در چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

در ظاهر ، خوب بودن و مهربان بودن ممکن است رفتارهایی مشابه به نظر برسد. اما ، همانطور که ممکن است تا حدی از آن مطلع باشید ، این تمام ماجرا نیست.ما از یک گروه منتخب متخصص خواسته ایم که نظرات و توضیحات خود را در مورد خوب بودن در مقابل مهربان ارائه دهند.

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن:

۱-مهربانی یک ویژگی عمیق است.

Sharon Gilchrest O’Neill ، درمانگر مجوز ازدواج و خانواده

خوب بودن معمولاً به این صورت تعریف می شود: دلپذیر؛ قابل قبول و رضایتبخش. اینها مطمئناً رفتارهای قابل قبولی هستند اما فاقد هرگونه احساسات هستند. و همچنین رفتارهایی نیستند که شما با آنها بیگانه باشید بلکه ممکن است در طول روز زیاد آنها را انجام دهید.خوب بودن بیشتر در مورد آداب ، فرهنگ و انتظارات کلی از رفتار شایسته با دیگران است.

مهربان بودن از جنبه های خوب برای روابط شاد و سالم از نظر عاطفی در زندگی زناشویی و خانوادگی فراتر از حد خوب است.

مهربانی یک ویژگی عمیق است که به ما امکان می دهد با دیگران ابراز همدردی کنیم و به ما این توانایی را می دهد که خود را جای دیگران قرار دهیم تا نیازهای آنها را درک کنیم.

۲-خوب بودن بیش از حد ارزشمند است در عوض مهربان باش.

بانو هانتال ، روانشناس و مربی اجرایی

در عمل ، من مرتبا می بینم که چگونه مردم جهنم را برای خود خلق می کنند که با نیت خیرخواهانه هموار شده است.

آنها آنچه را که لازم دارند از دیگران طلب نمی کنند ، بازخورد مهمی نمی دهند و با جبران بیش از حد دیگران ، عملکردهای نادرست دیگران را امکان پذیر می کنند – اینها به نام خوب بودن است. خوب بودن یک ویژگی دشوار است.

غالباً ، این لباس مبدل به نیاز خودخواهانه ماست که مورد پسند قرار می گیرد. ما می خواهیم فکر کنیم که خوب هستیم ، اما بیش از این ، می خواهیم دیگران فکر کنند که ما خوب هستیم. این نوع تفکر باعث می شود شخصیت خوبمان را از دست بدهیم و ما را به سمت عدم صداقت سوق دهیم.

وقتی صحبت در مورد موضوعات مهم را متوقف می کنیم زیرا می خواهیم دیگران را آزار دهیم یا آنها را آزرده کنیم (ترجمه: وقتی می ترسیم آنها ما را دوست نداشته باشند یا از ما عصبانی باشند) ، این امر ما و دیگران را به وضعیت موجود تبدیل می کند. این فرصت را برای بهتر شدن شرایط فراهم می کند.

در عوض مهربان باش مهربانی این است که قلبمان را در جای درست خود قرار دهیم. این در مورد خواستن بهترین ها برای دیگران و برای خودمان است.و هیچ ربطی به خود پسندی ندارد.

مهربانی ایجاب می کند که در مورد موضوعات مهم صحبت کنیم. و ما اجازه دهیم مردم با واقعیت خود روبرو شوند و آنها را دچار تکلف و سختی نکنیم.

مهربانی به ما اجازه می دهد همزمان اصیل و مراقب باشیم. خوب بودن بیش از حد ارزشمند است در عوض مهربان باش.(چون راه ساده تری است)

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن در چیست؟
تفاوت خوب بودن و مهربان بودن در چیست؟

۳-تفاوت بعدی خوب بودن و مهربان بودن.

دونا کامرون ، نویسنده و سخنران

من شش سال وقت صرف تحقیق و نوشتن درباره مهربانی کردم.

یکی از مهمترین مقدمات کتاب من در سال ۲۰۱۸ ، یک سال زندگی مهربانانه: گزینه هایی که زندگی شما و جهان پیرامون شما را تغییر خواهد داد ، این است که خوبی و مهربانی چیزهای بسیار متفاوتی هستند و ما باید تلاش کنیم مهربان باشیم.

در حالی که ، برای برخی از افراد ، تفاوت ممکن است صرفاً معنایی باشد ، من دیدم که خوبی و مهربانی دنیاهای جدا از هم هستند.

ما می توانیم بدون صرف تلاش زیاد ، بدون برقراری ارتباط یا ایجاد هر گونه خطر خوب باشیم.

ما حتی می توانیم خوب باشیم در حالی که کسی را که لبخندی دروغ دارد را تحمل می کنیم. ما می توانیم خوب باشیم و همچنان منتقد باشیم و درباره شخصی که با او تعامل داریم اختلاف نظر داشته باشیم. مهربانی دایره گسترده تری دارد.

مهربانی از ما می خواهد که از قضاوت خودداری کنیم ، به آنچه که شخص مقابل به آن احتیاج دارد یا انتظار دارد واقعاً اهمیت دهیم و بخواهیم ارتباط برقرار کنیم.

پس از شش سال کاوش ، من مهربانی را به عنوان یک فعل می بینم – جمله ای که می تواند با عبارت “خودت را گسترش بده” خلاصه شود.

خوب بودن از ما نمی خواهد که خارج از منطقه راحتی خود برویم. آسان است. اما مهربانی اغلب شجاعت و نیرو می خواهد.

این ممکن است به معنای داشتن شجاعت برای ایستادن هنگام نشستن دیگران و یا صحبت کردن هنگام سکوت دیگران باشد.

افراد مهربان فراتر از انتظاراتی هستند که از آنها انتظار می رود. و آنها این کار را بدون هیچ چشم داشتی برای دریافت چیزی در ازای آن انجام می دهند.

آنها این کار را به دلیل آنچه که هستند انجام می دهند و چشم انداز خود را از جهانی که می خواهند در آن زندگی کنند.

۴-مهربان بودن و خوب بودن از یکدیگر جدا نیستند.

بانی تسای ، بنیانگذار و کارشناس آداب معاشرت

خوب بودن و مهربان کلماتی هستند که هنگام توصیف افراد اغلب به جای هم به کار می روند.

خوب بودن زمانی است که مودب باشید و با مردم رفتار خوبی داشته باشید. ما می توانیم با باز نگه داشتن درب برای شخص بعدی خوب باشیم یا وقتی به طور تصادفی به شخصی برخورد کردیم عذرخواهی کنیم.

با این حال ، مهربان بودن کمی عمیق تر از آن است؛ مهربان بودن عمدی تر ، همدلانه ، بدون قید و شرط است.

به عنوان مثال ، مهربانی بدون قید و شرط این است که بخواهیم بدون انتظار برگشتن ، به کسی کمک کنیم یا اگر فقط اگر او مایل باشد این کار را انجام دهد ، به او کمک می کند.

ما همچنین می توانیم به آن فکر کنیم که هدف اصلی عملی که ما انجام می دهیم چیست ، آیا ما برای ایجاد یک احساس مطلوب به منظور درخواست یک لطف بعدا یا خوب به نظر رسیدن ، از آن استفاده می کنیم.

در حالی که اگر قصد کمک به شخص دیگر با صرفه جویی در کار اضافی یا ناراحتی برای شخص دیگر باشد ، در صورتی که باعث خوشحالی طرف مقابل شود ، می تواند در عین حال خوب جلوه کند.

۵-مهربانی در اقداماتی که انجام می دهید ابراز می شود.

رندی لوین ، استراتژیست زندگی

کلمات “خوب” و “مهربان” اغلب به جای هم استفاده می شوند اما تعاریف آنها از نظر دامنه و عمق متفاوت است.

شما می توانید با هرکسی ، حتی غریبه ها خوش برخورد باشید. خوب بودن اغلب در خارج با کلمات و حرکات ساده بیشتر از اقدامات انجام شده بیان می شوند. دلپذیری های روزمره که ما مانند گفتن “متشکرم” بیان می کنیم ، اغلب به عنوان بخشی از یک هنجار اجتماعی منتقل می شوند ، که گاهی اوقات با خلبان خودکار رد و بدل می شوند.

خوب بودن راهی مثبت است که می توانیم برای ابراز احترام و تساوی تعاملات با دیگران رفتار کنیم.

مهربان بودن بسیار مهمتر است زیرا فراتر از کلمات و مبادلات خارجی است.

مهربانی در عملکردی بیان می شود و اغلب بیان بیرونی احساسات درونی واقعی است.

خوب بودن یک پاسخ در نظر گرفته شده به لحظه است ، با این حال مهربان بودن تمایل به طول عمر و تعهد بیشتری دارد.

مهربانی در احساسات و اقدامات عملی دیده می شود که به طور مداوم ایجاد رابطه می کند.

خوب بودن چیزی است که در آن لحظه ممکن است انتخاب کنید ، مهربان بودن یک عادت ذهنی است که به طور واقعی تعاملات روزانه شما را پشت سر می گذارد.

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن
تفاوت خوب بودن و مهربان بودن

۶-مهربان بودن اصیل تر و قلبی است

دکتر آلیس کربی ، دکتر فیزیوتراپی و مشاور بهداشت

خوب بودن بیشتر یک کار بیرونی است که مبتنی بر سالها شرطی سازی است.

متأسفانه ، این مربیگری به ندرت با دستورالعمل های بیشتری در مورد چگونگی خوب رفتار کردن در عملی که احساس می شود درونی است ، همراه است. خوب بودن بیشتر شبیه یک عمل جاسوسی است ، کاری که ما برای خوب نشان دادن انجام می دهیم ، کاری که انجام می دهیم تا نشان دهیم چقدر فرد خوبی هستیم.

خوب بودن بیشتر شبیه عمل خوب بدون در نظر گرفتن افکار و احساسات داخلی ما در تعامل است. خوب بودن همچنین از این نظر که توانایی ایستادن در مقابل خود و حفظ حس خوب مرزها را نفی می کند ، می تواند مضر باشد.

مهربان بودن احساس کاملاً متفاوتی دارد ، اینطور نیست؟

مهربان بودن بیشتر یک رویکرد داخلی است که به تعامل انسان می پردازد.

مهربان بودن به معنای آن است که شخص دیگری را برای آنچه که هستیم می بینیم و آن را دوست داریم یا نه ، هنوز هم می توانیم با او مهربانی رفتار کنیم.

این احساس واقعی تر ، صمیمانه تر و مبتنی بر یک تجربه مجسم انسانی است.

۷-مهربانی شامل خوب بودن است.

داگ نول ، وکیل

خوب بودن به رفتار اشاره دارد. بنابراین خوب بودن به معنای برخورد با احترام با مردم ، مودب بودن ، استفاده از خوش اخلاقی ، لبخند زدن و درگیر کردن دیگران است تا از آن لذت غیر منتظره ای ببرند.

مهربان بودن به معنی این است که فرد مقابل پریشانی است. مهربانی هم رفتار است و هم نگرش تسکین دهنده پریشانی ، کمک به تسکین پریشانی ، فراهم آوردن آرامش و حال خوب.

به طور کلی ، مهربانی شامل خوب بودن است اما خوب بودن لزوما شامل مهربان بودن نیست.

تفاوت خوب بودن و مهربان بودن
تفاوت خوب بودن و مهربان بودن

۸-چرا من همیشه سعی می کنم مهربان باشم.

پیج آرنوف-فن ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Mavens & Moguls

از نظر من ، افرادی که خوب به نظر می رسند تمایل دارند که “خوشایند” باشند و به دنبال تأیید هستند که دیگران به نظر آنها موافق است.

برخی از آنها واقعاً خوب هستند ، در حالی که بسیاری فقط می خواهند در آن جا قرار بگیرند و بنابراین ممکن است رفتاری را برای پاداش و تحسین انجام دهند. اما اگر نتیجه معکوس داشته باشد ، می تواند تبدیل به کینه شوند.

افراد مهربان تمایل دارند سخاوتمند ، دلسوز و با اعتماد به نفس باشند ، بنابراین اهمیتی نمی دهند که افراد دیگر آنها را دوست داشته باشند زیرا هم خودشان را دوست دارند و هم به دیگران اهمیت می دهند.آنها از قلب خود می دهند و با احترام با آنها رفتار می شود. من همیشه سعی می کنم مهربان باشم.

منبع:humanwindow

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا