روانشناسی

چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید

چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

اگر کسی را می شناسید که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند ، اولین غریزه شما این است که به او کمک کنید. با این حال ، شما ممکن است دقیقاً ندانید که چگونه از او حمایت کنید. صرف نظر از اینکه چطور تصمیم به گسترش پشتیبانی و حمایت از او می گیرید ، باید توجه ویژه ای به سخنان خود داشته باشید. مواردی که می گویید می تواند به فردی مبتلا به افسردگی کمک کند یا به او آسیب برساند ، بنابراین برای شما مهم است که به دقت در مورد تأثیر کلمات خود بر روی آنها فکر کنید.پس ببینیم چطور باید با شخص افسرده صحبت کرد؟

Raychelle Cassada Lohmann ، LPC ، GCDF و همکار متخصص او Pro Talk  می گوید  گفتن کلمات تشویقی مهم است. از سرزنش یا ایجاد احساس در مورد عزیز خود بپرهیزید از اینکه افسردگی تقصیر او است. لوهمان گفت: “عزیز شما به یک دلیل به شما اعتماد کرده و به شما اعتماد دارد.” “یک مشوق باشید و به عزیز خود اطلاع دهید که همه چیز بهتر خواهد شد و شما برای عشق و حمایت در آنجا هستید.” لوهمان همچنین پیشنهاد می کند وقتی کلمات کافی نیستند ، شخص افسرده را در آغوش بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درست و غلط مکالمه با فرد مبتلا به افسردگی ، با ایوان توماس ، دکترای روانشناسی مستقر در لس آنجلس صحبت کردیم که تخصص وی شامل افسردگی است. ما از او در مورد بهترین راههای ارتباط با یک فرد افسرده و همچنین نکات مفیدی در مورد نحوه حمایت نشان دادیم. مطالب زیر چیزهایی که توماس به ما گفت.

چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید
چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید

افسردگی دقیقاً چیست؟

از کجا می دانید شخصی که دوستش دارید دچار افسردگی شده است؟

ایوان توماس: افسردگی نوعی بیماری است که می تواند بر توانایی عملکرد فیزیکی و عاطفی فرد تأثیر منفی بگذارد. برای اینکه بدانید فردی که دوستش دارید افسردگی دارد یا خیر ، به دنبال هر یک از علائم تکراری زیر باشید که برای مدت زمان طولانی اتفاق می افتد. برخی از علائم عبارتند از:

۱-خلق و خوی افسرده بیشتر روز ، بیشتر از روزها
۲-عدم علاقه و لذت در همه یا بیشتر فعالیت ها
۳-اشتهای ضعیف ، پرخوری یا کاهش یا افزایش وزن قابل توجه بدون تلاش برای انجام هر یک از آنها
۴-مشکل در خواب،که شامل بیخوابی، بدخوابی، پرخوابی است
۵-انرژی کم یا خستگی
۶-احساس تنش یا کندی بدن که توسط دیگران مورد توجه قرار گرفته است
۷-احساس بی ارزشی ، احساس گناه بیش از حد و یا اعتماد به نفس پایین
۸-کاهش توانایی تفکر ، تمرکز و یا تصمیم گیری
۹-ناامیدی
۱۰-تفکر درباره خودکشی و یا اقدام به خودکشی.

چیزهایی که هرگز نباید به شخص افسرده بگویید:

 برخی از بدترین چیزهایی که می توانید به فردی که دچار افسردگی است بگویید هر چیزی است که وی را مقصر می داند یا در مورد او قضاوت یا انتقاد می کند. به عنوان مثال ، اگر جمله هایی مانند “چقدر غمگینی؟” ، “تو همه اش منفی بافی میکنی” ، “اعتماد به نفس تو خیلی پایین است” یا “روحیه ات را باخته ای و کسی نمیتواند به تو کمک کند” اینها چند نمونه از بدترین چیزهایی است که نباید به فرد افسرده بگویید .

تقصیر دوست شما یا تحت کنترل او نیست که دچار افسردگی شده است. افسردگی چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را متوقف کرد(البته اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمان و کنترل آن بسیار راحتتر است). درعوض ، بهترین راه برای حمایت از دوست یا عضوی از خانواده که افسردگی دارد ، تشویق ، مثبت بودن و حمایت از او است. به عزیزان خود اجازه دهید احساسات و افکاری را با آنها درگیر هستند را به صورت شفاهی بیان کند تا بزرگتر نشود.

 بهترین راه برای حمایت از دوست یا عضوی از خانواده که افسردگی دارد چیست؟

 برای کمک به کاهش افسردگی ، با دوستان خود ورزش کنید یا حداقل مرتباً با هم قدم بزنید. یک برنامه تلویزیونی یا فیلم خنده دار با یکدیگر تماشا کنید تا به شما کمک کند تا روحیه و دیدگاه عزیزتان سبک شود.

همچنین می توانید به عزیزانتان کمک کنید تا روانشناسی برای درمان پیدا کند تا درک بیشتری از افسردگی و ابزارهایی برای کمک به مبارزه با آن و بازیابی عملکرد بهتر به او بدهد.

 چه توصیه ای برای فردی که افسرده است و نمی داند چگونه به یک دوست بی احساس یا عضوی از خانواده پاسخ دهد دارید؟

به کسی که افسرده است و نمی داند چگونه به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده پاسخ دهد ، بگویید قرار نیست شما مدام احساست آنها را کنترل کنید بلکه شما میخواهید بدون قضاوت رفتارهایش کنارش باشید ،لحظات شاد برایش بسازید از او حمایت کنید و پشتیبان او باشید .حتما به او یادآوری کنید که او تنها نیست و شما تا خوب شدن کنارش میمانید.

البته در کنار مطالبی که دربالا ذکر شد حتما این نکته را به خاطر بسپارید که شما باید به او کمک کنید اما نباید تمام وقت و زندگی خود را صرف فرد افسرده کنید چون احتمال دارد اینگونه روحیه شما هم تضعیف شود ،و نکته دیگر اینکه افراد افسرده به سرعت به دیگران وابسته میشوند و خود این وابستگی هم برایشان دردسر ایجاد میکند پس سعی کنید همیشه در دسترس او نباشید البته این نکته را هیچ وقت به فرد افسرده نگویید زیرا ترس از دست دادن شما هم به مشکل افسردگی اش افزوده میشود.

شما میتوانید مثلا برنامه تان را اینگونه تنظیم کنید که فقط روزی یک بار با او در تماس باشید یا دیدار حضوری یا تلفنی.اینکه مدام در طول روز با او در تماس باشید برای هردوی شما ایجاد خطر میکند.

اگر درباره مقاله امروز صحبتی و تجربه ای دارید خوشحال میشویم با ما در میان بگذارید.

کمک به شخص افسرده
کمک به شخص افسرده
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا