خبر

تشویقی دنتال جرهای چیست و چه کاربردی دارد؟

تشویقی سگ جرهای یکی از راه­های مفید و مطمئن برای حفظ سلامت دهان و دندان سگ­ها و به طور کلی حیوانات خانگی است. اگر شما هم حیوان خانگی داشته باشید می­دانید که نگهداری از این موجودات بامزه و شیرین چقدر کار سخت و پراهمیتی است. یکی از این موارد مراقبه بحث دهان و دندان است که موضوع مقاله امروز ماست. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر و دقیق­تر این مسئله را بررسی کنیم.

اهمیت سلامت دندان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی برای تحت مراقبت­های خاصی قرار بگیرند تا همیشه سالم بمانند. یکی از این مراقبت­ها، توجه به سلامت دهان و دندان پت­ها است. در صورت بروز چنین مشکلی علاوه بر هزینه­های سنگین درمان و دندان­پزشکی خود پت نیز اذیت خواهد شد و این مدت برایش سخت خواهد گذشت. پس با تکیه بر جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از سلامت حیوان خانگی خود مطمئن شویم. برای پیشگیری از مشکل راه­های زیادی وجود دارد که استفاده از تشویقی دندان به عنوان یکی از راه­های پیشگیری موضوع مقاله ماست. در ادامه بیشتر این مورد را بررسی خواهیم کرد.

مشکلات دهان و دندان پت­ها

سگ­ها و گربه­ها خانگی نیز مثل تمام جانداران ممکن است دندان­هایشان آسیب ببیند. این آسیب دیدن از موارد بسیار کوچک می­تواند آغاز شود و حتی به موارد بزرگی مثل شکستی دندان برسد. البته که علم پزشکی حیوانات در این چند سال پیشرفت زیادی داشته، امروزه بیشتر مشکلات پت­ها از طریق مراجعه به دندان پزشکی حل خواهد شد. برای مثال مشکلاتی مثل عفونت لثه، رفع پوسیدگی و جرم­گیری دندان به دست پزشک حل شدنی است.

تشویقی چیست؟

در واقع تشویقی دادن روشی برای علاقه­مند کردن کودکان به چیزی است که هیچ علاقه­ای به آن ندارند. برای مثال وقتی فرزند شما علاقه زیادی به یک اسباب­بازی دارد اما از خوردن دارو متنفر است، شما می­توانید از طریق همان اسباب­بازی روند درمان را برایش راحت کنید. تشویقی پت­ها نیز دقیقا به همین شکل عمل می­کند. سگ­ها و گربه­ها به شدت علاقه به غذا خوردن دارند و از همین طریق هم می­توان آنها را به کار­هایی که دوست ندارند اما برای سلامتی­شان مفید است، تشویق کرد.

تشویقی دندان پت­ها

تشویقی دنتال برای سلامتی دهان و دندان پت ساخته شده و در حقیقت کاری شبیه به مسواک را انجام می­دهد. جنس این تشویقی­ها بسیار سفت بوده و کمک می­کند که جرم­ها و آلودگی­های دندان هنگام جویدن پاک شوند و به صورت دندان همیشه تمیز و پاکیزه بماند. اگر این تشویقی­ها به شکل مستمر مصرف شوند احتمال بروز مشکلات دهان و دندان بسیار پایین خواهد آمد.

انواع تشویقی

به غیر از تشویقی دنتال تشویقی­های دیگری نیز وجود دارد. اسنک تشویقی سگ و گربه ممکن است به هر منظوری ساخته و استفاده شود. تشویقی­های ویتامینه زمانی کاربرد دارند که پت نیازمند ویتامین خاصی است و رساندن این ویتامین از راه غذا کاری راحت­تری نسبت به روش­های دیگر است. تشویقی خوراکی نیز از نمونه­های دیگر پر کاربرد بین پت­هاست که برای تشویق نسبت به انجام کاری به آنها داده خواهد شد.

انواع تشویقی دنتال و بهترین برند­ها

تشویقی­های دندانی انواع مختلفی دارند و در مدل­های مختلفی تولید می­شود. برخی از این مدل­ها دارای پروتئین هستند و برخی دیگر دارای موادی هستند که برای سلامت دهان و دندان مفید است. توجه داشته باشید که تشویقی­های سفت و تشویقی دنتال تنها برای سلامت دندان مفید هستند و تشویقی­های نرم بیشتر برای آموزش کاربرد دارند. در ادامه توضیح بیشتری درباره این تشویقی­ها خواهیم داد.

انواع تشویقی

تشویقی مدکو

مدکو شرکتی ایرانی است که در زمینه تولید محصولات برای پت­ها سابقه موفقی دارد. قلاده و تشویقی­های این کمپانی بسیار معروف است طعم تشویقی­های آن مورد تایید بسیاری از سگ­های شکموست. تشویقی­های مدکو عموما دارای طعم­های پروتئینی است و البته که طعم­های گیاهی هم در بین محصولات آن یافت می­شود. البته توجه داشته باشید که این تشویقی­ها به علت نرم بودن برای دندان مناسب نیستند.

تشویقی جرهای

تشویقی‌های جرهای بهترین مارکی است که می­توانید برای پت خود تهیه کنید. تشویقی­ دنتال جرهای مخصوص دندان سگ­ها تولید می­شوند از لحاظ کیفیت هم از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند. تشویقی جرهای در طعم­های متنوعی تولید می­شود که اگر پت شما یکی از آنها را دوست نداشته باشد، حتما از دیگری خوشش خواهد آمد؛ چراکه تنوع بسیار بالاست. طعم­هایی مثل بیکن، شیری، مرغ و پنیر، موز، مرغ نواری، اسفناج، جگر و اردک تنها گوشه­ای از طعم­های فراوان این کمپانی است.

تشویقی لاو می

لاو می یکی از تشویقی­های معروف بین صاحبان حیوان خانگی است و ساخت آن متعلق به کشور تایلند است. تنوع بالا محصولات این شرکت و کیفیت خوب آنها باعث شده که محبوبیت بالایی داشته باشند. این محصول در طعم­های مختلفی مثل هویج و … تولید می­شود.

از چه سنی دادن تشویقی را شروع کنیم

از زمانی که سگ شما دندان داشته باشد و توانایی جویدن را به دست بیاورد، می­تواند از این تشویقی­ها استفاده کند. نوع آن هم با توجه به سن و سال سگ و میزان سفتی نرم قابل سنجش است.

چقدر تشویقی به سگ و گربه بدهیم؟

بهتر است که ۱۰ درصد میزان کالری روزانه­ای که سگ شما باید مصرف کند را تشویقی بدهید.

سخن آخر

اگر برای پت دلبند خود قصد خرید تشویقی سگ جرهای یا هر برند دیگری را دارید کافیست سری به وبسایت پت راید مارکت بزنید تا خیالتان از سلامت پت خانگی­تان راحت شود. در فروشگاه ما بیش از ده­ها محصول تشویقی در انواع طعم و برند­های مختلف وجود دارد که شما می­توانید هر کدام از آنها را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

https://market.petride.ir/l/10/5

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا