ریپورتاژ

تاس کباب: پیشنهاد طرز تهیه یک غذای ارزان و خوشمزه

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی در ایران هست، این غذا که بسیار ارزان و خوشمزه هست مزه خوبی هم دارد و می توانید به عنوان یک وعده غذایی شام این غذا را انتخاب کنید. این غذا از زمان قاجار تهیه می شود که در آن زمان با گوشت آهو درست می شد. در هر شهری، با توجه به سلیقه خود مواد این غذا را کم و زیاد می کنند. این غذا هم جزو غذا های فوری و هم غذا های رژیمی و سالم هست.

چرا تاس کباب؟

باتوجه به شرابط اقتصادی خانواده انتخاب یک غذا خوشمزه و مقوی یکی از کار هایی هست که هر کدبانویی باید برای سلامت خانوادش باید انجام بدهد. تاس کباب جزو غذا های ساده و مقوی هست و یک انتخاب مناسب همچنین تاس کباب باتوجه به مواد اولیه ای که دارد می تواند یک غذا رژیمی و خوشمزه باشد. شاید براتون جالب باشه که تاس کباب به معنی کاسه مسی هست. شما می توانید با هر گوشتی که در خانه دارید این غذا را درست کنید. مرغ و انواع گوشت در واقع با هرچیزی که در خانه داشته باشید می توانید این غذا را درست کنید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه تاس کباب

برای تهیه این غذا می توانید از گوشت گاو، گوسفند یا حتی مرغ استفاده کنید این غذا رو حتی می توان بدون گوشت درست کرد. پیاز، هویج، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، زرد چوبه، دارچین، نمک و فلفل، بِه، بادمجان و آلو بخارا یا قیسی

نکاتی که در تهیه تاس کباب بهتر است بدانید

  • سیب زمینی با توجه به بافتی که دارد ممکن است له بشود پس بهتر است در مرحله آخر سیب زمینی به غذا اضافه شود.
  • سیر خواص جادویی دارد اگر دوست داشتید می توانید این ماده جادویی را به غذا اضافه کنید تا طعم بی نظری به تاس کباب خودتون بدید.
  • این غذا مقوی را حتما با به و آلو درست کنید و از ترکیب با غذا لذت ببرید.
  • همینطور برای خوشمزه تر شدن این غذا می توانید دنبه را ریز کنید و داخل غذا بریزید.
  • اگر دوست ندارید که تاس کباب شیرینی داشته باشید می توانید مقداری آب لیمو یا آب غوره به این غذا اضافه کنید.
  • رب انار می تواند یکی از بهترین چاشنی ها برای این غذا باشد.
  • اضافه کردن به به این غذا اختیاری هست.
  • درکنار این غذا می توانید از دوغ محلی، ترشی و سبزی خوردن استفاده کنید.
  • این غذا جزو غذا های نونی حساب می شود.
  • تاس کباب را می توان در فر یا زود پز درست کرد.

طرز تهیه تاس کباب به صورت گام به گام

در ادامه این مطلب می خواهیم به شما طرز تهیه گام به گام و ساده تاس کباب آپ کوک را به شما آموزش دهیم. با من همراه باشید تا باهم یک تاس کباب خوشمزه درست کنیم.

برای این که یک تاس کباب خوشمزه و البته زیبا داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که در این غذا همه مواد خرد می شوند پس قبل از شروع تهیه این غذا با سلیقه می توانید به یک اندازه مواد اولیه را خرد کنید. همانطور که گفتیم شما در این غذا هم می توانید از گوشت و هم از مرغ استفاده کنید و اگر از گوشت استفاده می کنید لازم است که گوشت ها را به یک اندازه تیکه کنید.

در این مرحله هویج ها را پوست بکنید همینطور پیاز ها را پوست کنده و به صورت حلقه ای  خرد کنید. همانطور که گفتیم اصلا این غذا بدون به اصلا طعم و مزه اصیل خودش رو نمی گیره پس اینجا نوبت می رسه به اضافه کردن به. به رو هم به همراه بادمجان خرد کنیم وبه غذا اضافه کنیم.

روغن زیتون می توانید انتخاب خوبی برای این غذا باشه پس روغن زیتون رو کف یه قابلمه می ریزیم و پیاز هایی رو که با دقت خرد کردیم در کف این قابلمه می چینیم و سپس گوشت های خودمون رو به این غذا اضافه می کنیم.  در این مرحله می تونیم به و آلو مون رو هم اضافه کنیم به غذا، حالا دو لیوان آب به غذا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به آرامی غذا درست بشه. حالا نوبت به اضافه کردن سیب زمینی و رب هست و در انتها با توجه به سلیقه می توانید ادویه ها را به غذا اضافه کنید.

حالا کافیه که این غذای خوشمزه رو در یک ظرف سرو کنید به همراه سبزی و نان سنگک و نوش جان کنید.

در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل تاس کباب را برسی کنیم، از نکات ویژه برای خوشمزه تر کردن غذا تا طرز تهیه گام به گام و ساده. همچنین به بررسی این نکته پرداختیم که چگونه این غذا را به صورت رژیمی و ارزان درست کنیم.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 3   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا