ریپورتاژ

کاشت موی طبیعی بهتر است یا استفاده از کلاه گیس ؟

مو نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد دارد و ریزش مو در بسیاری از اشخاص سبب ایجاد احساس ناخوشایندی می شود. احساس ناخوشایند فرد نسبت به ظاهر خود، در اعتماد به نفس فرد و تعاملات اجتماعی او تاثیرات منفی قابل توجهی دارد. خوشبختانه راه حل های جراحی و غیرحراحی بسیار زیادی برای حفظ زیبایی ظاهری و جبران ریزش مو وجود دارد. کلاه گیس یکی از روش های درمان ریزش مو است که نیاز به جراحی ندارد.

استفاده از کلاه گیس و کاشت موی طبیعی هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. فردی که با یکی از روش های جراحی یا غیرجراحی اقدام به درمان ریزش مو می کند، قبل از هرگونه اقدامی باید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهد و سپس با مشاوره پزشک، مناسب ترین روش را انتخاب کند.

در کلینیک رویان سلامت، یکی از معتبرترین مراکز درمان های زیبایی کشور، از تمامی روش های جراحی و غیرجراحی برای درمان ریزش موی بیماران استفاده می شود. پزشکان مجرب این مرکز پس از انجام بررسی های لازم، مناسب ترین روش را برای هر فرد انتخاب می کنند.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس ها تکه هایی از مو هستند که از مواد مصنوعی یا موهای طبیعی انسان ساخته می شوند. کلاه گیس های مصنوعی به راحتی شکل خود را حفظ می کنند؛ اما قابلیت فرم و حالت پیدا کردن ندارند؛ اما کلاه گیس های تهیه شده از موهای انسانی، قابلیت حالت پیدا کردن دارند. به عبارت دیگر شما این امکان را دارید با استفاده از سشوار و سایر ابزارهای آرایشی و پیرایشی به این کلاه گیس ها، مدل و حالت بدهید.

برخی مزایای  کلاه گیس عبارت اند از:

  • نتایج فوری :کلاه گیس بلافاصله ظاهر شما را تغییر می دهد و نیازی نیست برای مشاهده نتایج صبر کنید
  • تنوع رنگ و مدل : کلاه گیس ها در سبک ها و رنگ های بسیار متنوعی ارائه می شوند. در صورتی که افراد بعد از مدتی از مدل و سبک خاصی راضی نبودند، این امکان را دارند که مدل موهای خود را تغییر دهند
  • راحتی در استفاده : استفاده از کلاه گیس ها راحت است و افراد هر زمان که اراده کنند، از آن استفاده می کنند یا آن را کنار می گذارند

برخی معایب کاشت مو کلاه گیس عبارت اند از:

  • امکان آسیب رسیدن به موهای طبیعی : کلاه گیس ها ممکن است به موهای طبیعی شما آسیب برسانند و مانع رشد طبیعی آن ها شوند.
  • محدود شدن فعالیت ها : یکی از تفاوت های اساسی کلاه گیس با کاشت موی طبیعی این است که استفاده از کلاه گیس، برخی فعالیت ها از قبیل ورزش، شنا و خوابیدن با آن راحت نیست.
  • نگهداری و مراقبت : استفاده از کلاه گیس نیاز به توجه و مراقبت خاص دارد و بی دقتی در استفاده از آن ممکن است سبب ظاهر غیرطبیعی در فرد شود.
  • ایجاد عوارض: در برخی افراد کلاه گیس سبب مشکلاتی از قبیل سردرد، خارش و حتی بثورات پوستی می شود.

کاشت مو یا کلاه گیس ؟

علاوه‌بر کلاه گیس، از تکنیک های جراحی کاشت مو نیز برای درمان ریزش مو استفاده می شود. کاشت مو، نوعی جراحی زیبایی است که در روش های جدیدتر با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. اساس تمام تکنیک های جراحی کاشت مو یکی است. به این ترتیب که فولیکول های مو از ناحیه بانک مو برداشته شده و در ناحیه ای از پوست سر که دچار ریزش است، پیوند زده می شود.

مزایای کاشت مو عبارت اند از:

  • ظاهر طبیعی : از آنجایی که در کاشت مو از موهای طبیعی برای کاشت در ناحیه تاس یا کم مو استفاده می شود، موها ظاهری کاملا طبیعی دارند.
  • درمان دائمی : در اغلب مواقع جراحی کاشت مو نوعی روش درمانی دائمی است.

معایب جراحی کاشت مو عبارت اند از:

  • بروز عوارض : تمامی انواع تکنیک های جراحی کاشت، همواره با درجات مختلفی از عوارض از قبیل عفونت، اسکار، تورم، کبودی و بی حسی همراه است. حال اگر درمان در کلینیک های معتبر صورت نگیرد و به مراقبت های قبل و بعد از درمان نیز توجه نشود، این عوارض بیش از پیش نمود پیدا می کند.
  • طولانی بودن زمان بهبودی : معمولا برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت موی طبیعی نیاز به ۱۰ الی ۱۲ ماه زمان است.

امروزه تکنیک های بسیار متنوعی برای درمان ریزش مو وجود دارد. پیوند موی طبیعی و کلاه گیس از بهترین روش های درمان ریزش موی دائمی است. تنوع بالای رنگ و مدل، تغییر سریع در ظاهر و راحتی در استفاده، از مزایای کلاه گیس است. استفاده از این تکنیک درمانی مشکلاتی از قبیل بروز عوارض پوستی، پیشگیری از رشد موهای طبیعی، نیاز به توجه و مراقبت ویژه و محدودیت در انجام برخی فعالیت ها از قبیل ورزش و شنا را نیز به ­دنبال دارد.

حالا با آگاهی نسبت به مزایا و معایب جراحی کاشت مو و کلاه گیس، شما قادر به تصمیم گیری هستید که کلاه گیس بهتراست یا کاشت مو؟ البته پس از افزایش سطح آگاهی فردی، مشورت با افراد متخصص بسیار کمک کننده است. متخصصان کلینیک رویان سلامت با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه کاشت مو و کادر درمانی مجهز در این زمینه راهنمای مناسبی هستند. جراحان مجرب این مرکز، پس از انجام بررسی های لازم، بهترین روش درمان ریزش مو اعم از جراحی کاشت یا استفاده از کلاه گیس یا کاشت موی مصنوعی را برای شما انتخاب می کنند. قیمت کلاه گیس یا دیگر روش های انتخابی نیز در همان جلسه به شما اطلاع داده می شود.

کاشت موی طبیعیآیا استفاده از کلاه گیس بعد از کاشت مو مجاز است؟

افرادی که اقدام به کاشت مو کرده اند، باید از قرار دادن کلاه، کلاه گیس، روسری و هر پوشش دیگری روی سر خودداری کنند؛ زیرا فولیکول های کاشته شده بسیار حساس هستند و قرار گرفتن کلاه‌، از رشد آن ها جلوگیری می کند. استفاده از کلاه گیس از هفته دوم به بعد و تنها به مدت کمتر از ۱۲ ساعت مجاز است.

کلاه گیس از چه موادی ساخته می شود؟

جنس پایه کلاه گیس معمولا از پلی اورتان یا توری است. موهای کلاه گیس نیز از موهای طبیعی انسان یا مصنوعی است.

آیا کلاه گیس نیاز به تعویض دارد؟

بله. معمولا کلاه گیس های با موهای مصنوعی را هر ۶ الی ۹ ماه یکبار و کلاه گیس های با موهای طبیعی را هر ۳ الی ۴ سال یکبار باید تعویض کرد.

آیا فردی که اقدام به استفاده از کلاه گیس می کند، امکان استفاده از سشوار را دارد؟

حرارت سشوار ممکن است باعث فرفری یا ذوب شدن موهای کلاه گیس مصنوعی شود؛ اما در کلاه گیس های با موهای طبیعی استفاده از سشوار اشکالی ندارد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا