سرگرمی :)

چگونه مس را با روش های خانگی براق کنیم؟

هنگامی که مس از زمین استخراج می شود، معمولاً رنگ مایل به سبز دارد که در صورت عدم حفظ آن به آن باز می گردد. با گذشت زمان، لایه‌های سیاه یا سبز رنگ در قسمت‌های مختلف ظروف ساخته شده از این ماده به وجود می‌آیند. اما نگران نباشید، با این تکنیک ها امکان براق کردن مس وجود دارد.

توصیه می کنیم قبل از شروع، بررسی کنید که آیا جسم دارای لایه ای از لاک است که برای تقویت محافظ رایج است. برای فهمیدن، مخلوطی با نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری سرکه تهیه کنید. سپس آن را با یک پارچه روی قسمتی از سطح بمالید. اگر به راحتی تمیز شود، لاک ندارد. اگر کثیفی باقی بماند، لاک زده می شود و نیاز به ترکیب روش های تمیز کردن دارد. برای تهیه مخلوط های زیر از دستکش و اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تماس با پوست استفاده کنید.

روش های خانگی برای براق کردن مس

 جوش شیرین

مانند بسیاری از کارهای خانگی، جوش شیرین در تمیز کردن مس موثر است. اگر لاک ندارید، احتمالا کافی است یک قاشق غذاخوری را در یک لیتر آب مخلوط کنید و مخلوط را روی سطح رد کنید. حتما نوع پارچه مناسب را برای شستشوی گلدان انتخاب کنید و قبل از استفاده از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای قابلمه، سعی کنید آنها را در مخلوط غوطه ور کنید و حدود ۲۰ دقیقه آنها را بجوشانید. شما به ظرفی نیاز دارید که در معرض گرما قرار گیرد و به اندازه کافی بزرگ باشد تا جسم را در خود نگه دارد. بعد از گذشت زمان قابلمه را بردارید و با آب بشویید و خوب خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین و آب لیمو برای براق کردن مس

این روش برای عناصر بدون لایه لاک نشان داده شده است. این شامل ترکیب جوش شیرین با آب لیمو، مخلوط کردن تا زمانی است که خمیری نیمه غلیظ به دست آید. می توانید از یک اسفنج برای مالیدن خمیر روی جسم استفاده کنید.

 سرکه سفید و جوش شیرین

راه دیگر برای ترکیب جوش شیرین اضافه کردن دو قاشق غذاخوری سرکه سفید به عنوان چربی‌گیر است. این یک روش موثر برای قابلمه و تابه است. به سادگی مخلوط را روی سطح ظرف قرار دهید و با پنبه یا اسفنج سلولزی بمالید. قبل از شستن با آب و خشک کردن، مطمئن شوید که تمام آثار جوش شیرین را پاک کرده اید.

چگونه مس را با روش های خانگی براق کنیم؟

 آبلیمو

یک عنصر طبیعی ضروری برای تمیز کردن مس لیمو است. فقط با پالپ آن می توان درخشش را بازیابی کرد. آن را با پارچه یا اسفنج سلولزی روی سطح جسم بمالید و سپس با آب و مایع ظرفشویی کاملاً بشویید.

یا می توانید نمک درشت به لیمو اضافه کنید و ظرف را به همین ترتیب تمیز کنید. این روش زمانی نشان داده می شود که لایه های سیاه رنگ در قابلمه یا تابه تشکیل شود.

 نمک، سرکه و لیمو را با هم ترکیب کنید تا مس براق شود

اگر مواد جداگانه کافی نبود، می توانید مخلوط زیر را برای بازیابی باتری مسی خود درست کنید. در ظرفی ترکیب کنید:

نمک درشت
آب لیمو
۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید

آنها را با یک پارچه یا پنبه روی جسم بمالید و با آب بشویید. این موثرترین روش برای لکه های عمیق است که به روش های دیگر بیرون نیامده است. اگر لیمو ندارید، فقط سرکه و نمک درشت را امتحان کنید.

 آرد، نمک و سرکه

نصف فنجان سرکه سفید و نمک درشت را در ظرفی بریزید.
یک قاشق غذاخوری آرد را اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. می توانید از آرد معمولی سه یا چهار صفر استفاده کنید.
وقتی مخلوط شبیه خمیر دندان شد، یک اسفنج بردارید و روی جسم بمالید. اجازه دهید حدود پنج دقیقه عمل کند.
مخلوط را با آب بشویید و عنصر را با یک میکروفیبر یا پارچه نخی خشک کنید. مهم است که پرزها را آزاد نکند. اگر کثیفی باقی ماند، این کار را تکرار کنید.

این یک تکنیک ایده آل است که لایه بیرونی آن بسیار آسیب دیده باشد. در قابلمه های آلومینیومی یا برنزی یعنی آلیاژ مس با قلع ۷ نیز موثر است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا