سرگرمی :)

موضوع انشاء : دفاع مقدس

انشاء درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی

موضوعات انشاء بسیار گسترده و متنوع است اما برخی از موضوعات همیشه و در طول سالها برای انشاءنویسی به دانش آموزان پیشنهاد میشود یکی از این موضوع ها ، انشاء درباره دفاع مقدس است،به همین خاطر ما امروز در مجله اینترنتی ایران فان انشاءیی زیبا درباره دفاع مقدس برایتان آورده ایم،امیدوارم ایده خوبی برای انشاءنوشتن به شما بدهد.

انشاء کلمه ای عربی است و معادل فارسی آن دبیری است، انشاء به معنی آفرینش ، ایجاد و خلق کردن است.در لغت نامه ی دهخدا: ” انشاء” یعنی: ” آفرینش، ایجاد، سخن پردازی، نویسندگی ، شاعری، نوشته ی فصیح و با سجع و قافیه، هر نوع نوشته ای که مراد از آن نمایاندن قدرت نویسندگی و تعیین ارزش نوشته باشد.

انشاء درباره دفاع مقدس

در هشت سال دفاع مقدس خیلی از جوان های ایران جان خود را در کف دستشان گذاشتند و برای دفاع از میهن و آرامش و آسایش مردم ، هشت سال برای اینکه اسم ایران در تاریخ جاودانه شود جنگیدند و مظلومانه شهید شدند.

البته ناگفته نماند کسانی هم در این مدت برای جوانان غذا ، دارد ،و لباس میفرستادند .همان زن هایی را میگویم که لباس دوختند و از مساجد عاشقانه پسران و همسران خود را به جبهه ها میفرستادند.

یکی دیگر از افرادی که در دفاع مقدس نقش بیسار مهمی داشت مادران شهدا بودند.آنها با فداکاری و صبوری پسران خود را راهی جنگ میکردند.مادری که با گریه فرزندش را از زیر قرآن رد میکرد و آنها را به کسی که آن بالاست می سپرد.البته در کنار همه اینها کمک خداوند به جوانان ایرانی در پیروزی بر دشمن از همه مهمتر بود.

انشاء درباره دفاع مقدسدر ادامه دو انشاء دیگر درباره دفاع مقدس با هم میخوانیم:

متن دوم انشاء

ما به ۸ سال جنگ تحمیلی با عراق، دفاع مقدس می‌گوییم، زیرا ایران این جنگ را شروع نکرد، بلکه صدام که زمانی رییس جمهور عراق بود به کشور ما حمله کرد و مردم برای محافظت از وطن و هم‌میهنان‌شان به دفاع برخاستند.

اگرچه از خود دفاع کردن در شرایطی که جان انسان در خطر است یک رفتار طبیعی است، اما دفاع از میهن و همه هم میهنان تا پای جان به راستی مقدس است و کار هر کسی نیست. جوانانی که هزاران آرزو برای زندگی خود داشتد، زمانی که کشور خود را در خطر دیدند از همه چیز گذشتند و تنها به یک چیز فکر کردند: محافظت از سرزمین شان و دور کردن دشمن.

آن ها با شجاعت و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای نسل های آینده وطن خود به جا گذاشتند، اگر چه بسیاری از شهیدان فرزندان خود را نیز ندیدند و فرزندانشان برای همیشه از دیدار آن‌ها محروم شدند. چه مادرانی که فرزند از جان عزیزتر خود را راهی میدان جنگ کردند تا از جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کنند و چه زنانی که همسرانشان را از دست دادند اما با غیرت و از خود گذشتگی فرزندان بی گناه شهدا را به سختی اما به درستی بزرگ کردند و پرورش دادند تا راه شهیدان ادامه داشته باشد.

امروز ما هر چه داریم از دفاعی مقدس است که دلاوران زمان جنگ از دیار ما کردند، اگر به مدرسه می رویم و شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذاریم و هنوز اصالت ایرانی خود را حفظ کرده ایم، همه این ها مدیون سربازان وطن است که هرگز از فداکاری برای دیگری، برای من و شما، دریغ نورزیدند.

انشا درباره جانبازان

جانبازان ، گمنام ترین و سربلندترین قهرمانان جبهه های دفاع مقدس هستند.  آنها هر روز، زندگی در میان شعله های آتش را تجربه می کنند. داستان نشستن شیخ الانبیاء حضرت ابراهیم(ع) در دل آتش حکایت همین جانبازان شیمیایی ماست که از نسل معنوی همان پیامبر آتش نشینند.

جانبازان دلاور ما در هر جبهه ای از جبهه های مقدس ردپایی از خود گذاشته اند که آثار آنها را در تمامی جبهه های غرب و جنوب می توان دید. آنها گاه در لابلای کوه های سر به فلک کشیده کردستان به جست وجو و دفاع مشغول می شدند و گاه در میان امواج خروشان کارون و اروند، در پی دیار دلدار، تن به طوفان دریا سپرده اند، که حکایت شان یک تاریخ حادثه را در برابر ما آشکار می کند.

اگر چه بسیاری از مجاهدان این دیار، پاداش شجاعتشان را از خدای سبحان گرفته اند و به مقام عظمای شهادت نایل آمدند، اما اگر به دقت به جاده زندگی نگاه کنیم، سوارانی را می بینیم که همچنان چالاک و چابک به سمت نور در حرکتند و بیرق فتح و پیروزی و نوید ظهور مولایمان را در دست پرقوتشان به اهتراز در آورده اند.
هنوز راه همان است و مرد بسیار است خبر دهید که اهل نبرد بسیار است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا